Szukaj

Lista ocen Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015 (26) - Silnik

Na liście zabraknie 4 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~piwko2006
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Samochód kupiłem gdy miał 83kkm, teraz mam najechane 90 tysięcy. Jednostka napędowa 1.4 VTi ( oznaczenie EP3 ) nadaje się raczej do miasta. Póki jeździ się w pojedynkę i bez klimatyzacji to nie czuć niedoboru mocy. Sytuację trochę ratują zmienne fazy rozrządu, które dają nieco mocy na niskich obrotach. Jednak gdy chcemy jechać dynamicznie trzeba ten silnik kręcić powyżej 3 tysięcy obrotów. Problem pojawia się w trasie kiedy chcemy kogoś...
3,0
~Piotr
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Wersja 1.4 z silnikiem 95 KM jest zdecydowanie źle zaprojektowana. Silnikowi brakuje elastyczności, mocy i momentu obrotowego dla tak dużej bryły samochodu i jego masy. Negatywnie oceniam też mapowanie pedału gazu - 0-100% mocy przypada na 1/4 zakresu jego wciśnięcia. Można więc delikatnie położyć nogę na pedale a auto szarpnie na światłach, włączając się do ruchu dociskamy go do dechy i kompletnie nic się nie dzieje - to bardzo mylące i...
1,0
~hiciu_24
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Chyba największa porażka, teoretycznie wolnossący z rozrządem na łańcuchu silnik nie powinien mieć specjalnych problemów eksploatacyjnych jednak po przekroczeniu pewnego przebiegu występują często ciężkie do zdiagnozowania problemy ze szczelnością komory czy osprzętem elektrycznym. Do tego silnik pali litr oleju na 2000 km. Należy też wskazać że powyżej 130km/h w jeździe autostradowej silnik wyraźnie się męczy co prawdopodobnie także przekłada...
4,0
~rim45
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Silnik 1,4VTi 16 zaworowy - sprawnie się uruchamia. Zaletą jego jest to, że ma rozrząd łańcuchowy więc nie wymaga kosztownej wymiany, czas do inspekcji jest 10 lat lub 200 tyś km. Po uruchomieniu silnik głośno pracuje, odgłos podobny do diesla, jednak po nagrzaniu cichnie. Bardzo szybko się nagrzewa - co ważne w zimie. Jednak brak wskaźnika temperatury nie daje możliwości oceny czy tak faktyczne jest. Nie można narzekać na brak elastyczności....
4,0
~Krzychol
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Samochód posiadam od dwóch tygodni kupiłem auto demonstracyjne z symbolicznym przebiegiem 2000km do zakupu skusiła mnie cena samochód w wersji SX PACK kosztował zaledwie 39000zł od tej pory autko przejechało 1000km. Silnik pracuje bardzo kulturalnie, doceniam wysoki jak na pojemność silnika moment obrotowy samochód zbiera się do szybkiego wyprzedzania już od 3000 tysięcy obrotów przez co nie wymaga ciągłego redukowania biegów, jak to miało...
4,0
~piwko2006
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Jednostka napędowa 1.4 podobnie jak 1.6 nosi oznaczenie VTi. Obydwie powstały przy współpracy z BMW i są montowane w Mini oraz BMW 1-er. Silnik ma zmienne fazy rozrządu oraz jego napęd łańcuchowy. Po rozruchu klekocze jak diesel, a gdy się rozgrzeje jest cichy. Pomimo relatywnie niewielkiej pojemności zmienne fazy sprawiają, że nie musimy nazbyt często sięgać do dźwigni zmiany biegów. Na postoju wewnątrz nie czuć i nie słychać jego pracy,...
3,0
~piwko2006
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Jednostka napędowa nie wyróżnia się niczym szczególnym. Może zużyciem oleju, które jest dość wysokie i wynosi ok. 300 ml na każde 1000 kilometrów. Potrafi też nieźle klekotać gdy jest zimny. Po rozgrzaniu ustaje. Mechanik kazał jeździć i się nie martwić. Silnik nie wyróżnia się osiągami. Gdy jedziemy w pojedynkę bez klimy można powiedzieć że jest w porządku. Gorzej jeśli załadujemy komplet pasażerów i jakiś bagaż. Wtedy małe 1.4 i jego 95 KM...
4,0
~adrian
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Cóż, kupiłem wersję 1,4 na benzynce - nie jest to być może tytan i wyrywna jednostka, ale... Trzeba sobie po prostu zdawać sprawę, po co kupuje się auto z akurat taką jednostką napędową, i jak lubimy jeździć, ćzy czego oczekujemy. Mi w zupełności wystarcza, a spalanie pomimo że najwolniej nie jeżdżę, średnio - 6,5-6,9 l/100km... Poza tym, hmmm... już to pisałem wcześniej - jak ktoś chce poszaleć to niech "sprawi" sobie auto sportowe,...
4,0
~lepszy_model
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Motor ma 95 koni ale masa auta jest relatywnie spora do oferowanej przez silnik mocy. Tym samym nie ma co liczyc na mocne przyspieszenia ani ze swiatel ani na trasie. Nie ma tez jednak dramatu, po prostu auto do normalnej jazdy, bez szalenstw ale i bez koniecznosci okupowania wylacznie prawego pasa. Co wazne, silnik na lancuszku co, przynajmniej w teorii, czyni go bezosblusgowym w kwestii rozrzadu.
1,0
~Naimad
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 95KM 70kW
Bierze olej od 60tego tysiaca, silnik ma niski moment, ledwo sie odpycha. Kultura pracy za to na plus, jest cichy i równo pracuje. Nie stety wyciągający sie łańcuch lub napinacz rozrządu źle wpływa na wałki zmiennych faz rozrządu a motor z każdym tysiącem klepie bardziej i bardziej.
Citroen C3 Picasso