Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

motoskwer.wordpress.com, 3 lata temu
Silnik 2.0i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C5 I Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
C5 jeżdżę już ósmy rok, to mówi samo za siebie. Naprawdę wdzięczne auto, które wbrew obiegowej opinii nie ciągnie po kieszeni podczas normalnej eksploatacji. Owszem, pewne rozwiązania są kosztowne, ale konieczność wymiany wynika ze zwykłego eksploatacyjnego zużycia. Komfort resorowania, poręczność, w miarę ekonomiczna eksploatacja i koszt zakupu - to największe zalety :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Po tylu latach z tym motorem, chciałbym już coś mocniejszego. Daje radę, ale podczas wyprzedzania warto przekalkulować siły ;) Mechanicznie to pancerna jednostka, wystarczy dbać o olej, paski itd a odwdzięczy się bezawaryjnością. Gdy kupiłem miał 158kkm teraz ma 262kkm - przez cały czas na LPG.
5,0
Skrzynia biegów
Podoba mi się sposób działania drążka zmiany biegów - dość precyzyjnie, biegi trafiają na miejsce z przyjemnym wskakiwaniem. Nie zauważyłem, by skoki byly za długie. Owszem, znam auta z bardziej zwartą skrzynią, ale jest naprawdę spoko.
5,0
Układ jezdny
Pancerny układ - poza końcówkami, drążkami i sworzniami nie ma co tutaj robić, a nawet wspomniane elementy mają naprawdę dobrą trwałość. Nie ma mowy o znanej z Renault cykliczności wymian - tutaj podzespoły wytrzymują naprawdę wiele. Ciągle jestem pod wrażeniem. Hydro? Ponad 100kkm bez jakiegokolwiek problemu, a auto ma prawie 300kkm. Unosi się, opuszcza - działa jak należy. Komfort jazdy? Zawstydza nawet nowsze konstrukcje;)
4,0
Karoseria
Bardzo przyzwoicie, miejsca wystarcza w obu rzędach, bagażnik pojemny i ustawny z łatwym dostępem (liftback).
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Byłoby 5* gdyby nie przypadłości tego elementu - klapy dwustronnej klimy, albo cyrki z opornikiem wentylatora - wszystko do ogarnięcia, ale można było zrobić to lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Dla mnie do 120 akceptowalnie. 140 niestety głośno ... szkoda. Mocno pracują też uszczelki, słychać trzeszczenie - ale ten sam problem ma nawet kilkuletnie C5 X7.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 I Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
9,2
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 I Hatchback