Szukaj

Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
Citroen C5 I

  • Autor: ~HA3+
  • Kategoria: inne
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 47
Nie wystąpiła: 4

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Przyczyną tej wady jest elektronika. Zwróciłem uwagę, że w swoim egzemplarzu z jakiegoś powodu, co jakiś czas, klima przesuwa serwo w jedno skrajne położenie i trzyma napięty motoreduktor w tym położeniu przez kilka sekund (3-4).
Serwo w tym czasie jest napięte na maksa. W takiej sytuacji klapy/gniazdo mogą wytrzymywać, ale gdy auto ma 10-15 lat - nie ma opcji - musi w końcu gniazdo pęknąć lub się obrobić. W niektórych modelach nie gniazdo się obrabia tylko pękają same klapy w środku (żeby je wymienić to trzeba już demontować kokpit). Ale to wszystko z tego powodu, że climatronik przesuwa serwo w skrajne położenie i trzyma w tym położeniu serwo/klapy - dociąga na maxa, przez kilka sekund. Rozwiązania wspomniane powyżej (niestety jedyne dostępne) to de facto półśrodki - dłuższy motoreduktor lepiej siedzi w gnieździe - zmniejsza ryzyko obrobienia gniazda, ale gwarancji, że po jakimś czasie gniazdo nie pęknie bądź nie strzeli sama klapa - nie ma.
U mnie przedłużki motoreduktora (drukowane na drukarce 3d) wytrzymują ok 2-3 lat. Wymiana (przy niewielkich dłoniach) to jakieś 1-2 godziny max. Jeśli masz wielkie ręce, to możesz nie dać rady dotrzeć do śrub.
Odpowiedz
Prawda. Mam ten sam problem
Odpowiedz
Wada fabryczna każdego egzemplarza. Sposobem na to jest albo nowy motoreduktor z dłuższą zębatką, albo przedłużenie zębatki w starym. Dokuczliwe, ale nietrudne do wyeliminowania.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Citroen C5 I
Średni koszt przejechania 100 km
51,33 zł
7,2
l/100km
10,9
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 I