Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Bob, ponad rok temu
Silnik 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód jest niebywale komfortowy na trasy i to jest jego żywioł. Niskie spalanie, świetne wyciszenie, zapas mocy i pneumatyczne zawieszenie sprawiają, że jazda sprawia przyjemność. W mieście też się sprawdza, ale jego gabaryty i waga dają wrażenia ociężałości. Samochód kupiłem z przebiegiem 170 000 w Niemczech. Zrobiłem nim prawie 30 tyś km i puki co samochód nie zawiódł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do pasażerów często słyszę, "ile ten samochód ma koni?" "ale ciągnie!" itp. co oznacza, że mocy i momentu obrotowego jest wystarczająco. Jednak trzeba przyznać, że sprinterem to on nie jest. Swoją zalety pokazuje przy prędkościach autostradowych. Wyprzedzanie przy 140 km/h nie stanowi problemu.
3,0
Skrzynia biegów
Długi skok lewarka, czasami zacianjąca się jednyka. Biegi są wystaczająco długie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest niesamowicie komfortowe, choć może się wydawać za miękkie, jednak trzeba się do niego przyzwyczaić. Bez problemu można pokonywa pokonywać alpejskie drogi bez podpierania się łokciami. Natomiast minusem jest zbyt duże wspomaganie kierownicy.
5,0
Karoseria
nie mam zastrzeżeń, brak śladów rdzy .
Komfort
4,0
Widoczność
nie mam zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
Do rozmiesczonych przycisków na konsoli i kierownicy trzeba się przyzywczaić. Brakuje wchowków i uchytu na napoje. Duży bagażnik. Słabe trzymanie boczne foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi w leci, grzeje zimą. Działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i bez problemu mieszczę się z przodku jak i z tyłu. Pasażerowie siedzący za mną mają wystarczająco miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
Ogromny plus. Kierowca/czyni i pasażerowie są świetnie odizolowani od drogi bez znaczenia na prędkość. Jest dużo ciszej niż w Oplu Insigni. Prawdopodobnie jest to zasługa wersji wyposażenia Exklusive, w której jest więcej mat wygłuszających i podwójne szyby.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po okazyjnym zakupie (16 tyś zł) musiałem wymienić, opony, dwa siłowniki i inne elementy zawieszenia oleje filtry i naprawać asystent pasa ruchu, uzupełnić płyn Elyos. Razem wydałem około 8 tyś zł. Czeka mnie naprawa wiązki w klapie , bo sie przeciera. Spalanie z ostatnich 5 tyś km to 6,3/100. Jedze maksymalnymi dozwolonymi prędkościami, z rowerem na haku i głownie długie dystane. Do miasta polecam rower :)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ciężko o coś lepszego. Pozytuwnie odstaje od VW Golfa 2011 i negatywnie od Audi A4 z 2015 roku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na ilość elektroniki jak jest w samochodzie (masaże, asystent pasa ruchu, czujniki miechu i deszczu itp.) to awarii było niewiele. Nie działa ogrzewanie fotele kierowcy; podczas wielogodzinnej jazdy w deszczu i śniegu zwariowały czujniki parkowania, problem sam się rozwiązał. Samochód zbyt szybko wchodzi w tryb oszczędzania energii co jest bardzo irytujące.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Tourer