Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Kombi

alek, 15 lat temu
Silnik 1.9 D 68KM 50kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara I Kombi 1.9 D 68KM 50kW 1998-1999 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ma 9 lat i wyglada jak świeżo lakierowany. Spod spodu ok. Równa praca silnika. I ile miejsca wewnątrz. Mam 5-os rodzinę. Wreszcie nei muszę mysleć co i gdzie upchac na wyjazd. Chciałem auto przestronne. Z solidnym, ekonomicznym silnikiem, odpornym na rdze. Jeźdże wolno i ostroznie. Raczej wytracam prędkosc niż przyspieszam. I nareszcie chce się wsiaść do auta i gdzieś pojechać. Ale to auto rodzinne, a nie do pracy, czy pracy w firmie kurierskiej lub remontowej. Póki co tylna belka ok, silnik tez a ja naprawdę zachwycony, co widać po komentarzach. Pewnei z czasem mi przejdzie, jednak przesiadki z golfa III wogóle nei żałuję. Żałuję tylko, że nie miałem dodatkowych 2-3 tyś i nei kupiłem full opcji z klimą. Pomyslcie nad tym.
4,0
Całokształt
doskonale to było by przy audi w dieslu, czy japończykach. A to wszak auto na "f". Jednak spokojnie. Czy wiecie, że Francja jest jednym z europejskich liderów jeżeli chodzi o wdrażanie nowoczesnych technologii? Zatem nei narzekajmy, bo za 10tyś -ten rocznik, ten model- w niemieckich autach niewiele znajdziemy.
Wrażenia
4,0
Silnik
warkocze jak to diesel. chciałem to mam. elastyczność, hm... -rusza bez dodawania gazu. Jeszcze nie zgasł żonie! Coś wspaniałego! Wyprzedzanie? -tu się trzeba nakombinować. Chcecie poszaleć to kupcie sobie honde. Ten przyspiesza, ale po kilku sekundach. Mułowato. Wyprzedzanie "zza zderzaka" nie wchodzi w gre. Za to ma inne zalety-patrz zuzycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
wrzucanie "trójki" to loteria. Raz wejdzie gładko, to znów za drugim razem. Ale ogólnie ok
4,0
Układ jezdny
na pierwszych kilometrach nieźle mnie przestarszył gdy zakołysał silnie w koleinach. Teraz wiem czego sie spodziewać więc jeżdżę ostrożnie. Do golfa z 94r to mu daleko a stabilnosci. Za to jak gładko bierze zakręty. Niesamowite przy tej bryle.
Komfort
4,0
Widoczność
lepiej może być tylko w minivanach. Cofać trzeba sie nauczyć. Denerwują mnie ograniczenia w ustawieniach prawego lusterka. Widzę głównie tył i za cholere nei mogę odchylic go bardziej. żona niższa, siedzi bliżej kierwonicy więc nie narzeka.
5,0
Ergonomia
nie mam się do czego przyczepic. Trzeba się nauczyć układu przełączników. Później już idzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam klimy. Porazka w naszym klimacie. w zimie jeszcze nei jeździłem zatem tylko "3"
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo. nie ma co narzekać. dachu nei dotykam nawet siadajac z tyłu. Mam 180 cm wzrostu. Ale siedząc z przodu i tak nei siegam do regulacji prawego lusterka.
3,0
Wyciszenie
w miarę dobrze, bo w autach którymi jeżdziłem poprzednio bywało różnie. Jednak wyje powyżej 110km/h. Powyżej 120 jazda przestaje byc przyjemnoscia, a powinna sie nią dopiero stawać! Jednak nie w tym aucie. Być może w xsarze hatchback jest inaczej. i na pewno nie z silnikim 1.9D.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niesamowite. Musiałem kupić silnik o pojemnosci prawie 2 litrów, by w trasie zejść do 5l/100km. Przy spokojnej jeździe i nie siedzeniu na zderzakach poprzednikom schodzimy spokojnie poniżej piątki. (O mutantach typu Tico, czy Matizach nie wspominam). W mieście jeszcze nei sprawdzałem. Ale przy osiagach golfa III 1.4 z 94r na poziomie 9-10l to ten musi zejść ponizej 7!
4,0
Stosunek jakość/cena
jak wspomniałem. To auto 10 000pln. Do wyboru starsze japończyki, lub volkswageny. Rdzy w golfie miałem potąd!. Spalania rzędu 12l w zimie też. Brakuje mi już teraz solidnosci wykonania wnetrza ale coś za coś.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie wiem. Zbyt krótko jeżdżę (niecałe dwa tyg). Ale to c ozauwazyłem: -niedbałe szycie tapicerki, wychodzi wykłądzina spod uszczelek, tu puszcza nitka, tam puszcza. Generalnie wykończenie delikatne. To nie jest wnętrze na lata. A szkoda. bo blacha podówjny ocynk, solidny silnik.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tylko "3" bowiem wszystko przede mna. Zatem wiem że czeka mnie stałe kontrolowanei stanu tylnej belki, poziomu płynu chłodniczego, czy delikatne obchodzenie się z klamkami :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara I Kombi 1.9 D 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
5,00 zł
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara I Kombi