Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Kombi

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4354 mm
Szerokość 1698 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1975 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2540 mm
Rozstaw kół - przód 1423 mm
Rozstaw kół - tył 1428 mm
Zwis przedni 868 mm
Zwis tylny 946 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1436 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1424 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1512 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 517 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 999 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1552 mm
Drzwi tylne - wysokość 787 mm
Drzwi boczne - szerokość 1094 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Majkon
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Jak na stare auta przystało, jest długowieczne i myślę, że może doczekać się żółtych blach. Auto należy do dziadka, który jest pierwszym i jedynym właścicielem samochodu. Ja okresowo też jeżdżę autem i mogę o nim trochę powiedzieć. W aucie nie psuje się praktycznie nic. Jest garażowane od zawsze, korozja trochę złapała podwozie ale niewiele. Jedyne usterki jaką sobie przypominam to pęknięta belka tylna i dioda od podświetlenia pulpitu. Spalanie przyzwoite, ok. 7 l (ale i silnik słaby). Auto prowadzi się całkiem dobrze, miękkie zawieszenie, więc dobrze znosi wszelakie wyboje. Fakt, przebieg jest mały (85tys.), ale żywotność samochodu robi wrażenie. Nawet teraz jego stan jest praktycznie idealny
3,9
~Kabee
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Ogólnie ciekawe auto. Małe a zarazem pojemne. Bardzo ekonomiczne pod względem zużycia paliwa. Wnętrze dość przyjemne. Silnik bardzo prosty konstrukcyjnie, dzięki temu raczej nie do zajeżdżenia (wystarczy wymienić raz na 100.000km uszczelkę pod głowicą...) Ja trafiłem na zaniedbany egzemplarz dlatego wpakowałem w niego mnóstwo czasu i pieniędzy aby trochę posłużył. Ogólnie, gdybym trafił na zadbany pojazd może moje wrażenia byłoby inne. Auto ogólnie jest dość niskiej jakości i wymaga stałej pielęgnacji. Różnica między Xsarą a Xsantią kolosalna - Xsara wypada bladziutko pod każdym względem.
4,2
~Blade (monikowski@gmail.com)
Kombi 1.6 i 88KM 65kW
Citroen Xsara I
Bardzo dobry samochód. Zaprzecza opinii o psujących się francuzach. Jeżdżę nim od 7 lat i nie musiałem przy nim praktycznie nic robić. Fakt-raz na jakiś czas zdarzały się jakieś drobne usterki ale ich naprawa nie wiązała się z kosztem większym niż 50-100zł. Trochę duże spalanie ale samochód jest całkiem dynamiczny. Spalanie redukuje instalacja gazowa:) Przeszedłem z tym samochodem nie jedno i w trasie i na mieście ( włączając w to wyprawy w góry przy minus 20...nigdy mnie nie zawiódł. Gorąco polecam Cytrynkę!!!
Średnie spalanie dla Citroen Xsara I Kombi
7,4 – 8,2
l/100 km
5,4 – 6,3
l/100 km
8,3 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara I
Wersja Exclusive z Niemiec. Pierwsza rejestracja luty 2000. Zasięg rzeczywisty mieszany 1147 km na baku (54l) przy średniej jeździe w trasie 105-115 km/h i 80 km/h w mieście (Warszawa po estakadach, na piątym biegu), aż do wyłączenia silnika z braku paliwa. Po mieście jakieś 300 km, reszta autostradami i drogami szybkiego ruchu. Miałem na tę okazję zapasowe 5l, które dolałem gdy wysuszyłem zbiornik i wyłączył się silnik. To było jeszcze przed zmianą rozrządu na nowy - jadąc na starym, który przejechał 200 tys. km. Sprawdzona na innej trasie maksymalna utrzymywana prędkość na autostradzie przez bite 3 godziny (!), to 195-198 km/h, a nie 181 km/h jak podaje producent. Pali wtedy dokładnie 9l/100 km. Głośność wtedy nadal znośna - da się spokojnie słuchać radia (pewnie mam dobre opony). Po zmianie rozrządu w Polsce wciąż prawie 200 km/h przy ok. 4200 obr./min. Przyspieszenie takie, że mało który nowy (!) samochód o porównywalnej mocy może utrzymać do mnie dystans na starcie spod świateł (a to 17-letni egzemplarz). Startuję zwykle szybko do osiągnięcia ok. 100 km/h zmieniając biegi przy 2k obr./min. Wyprzedzanie to bajka bo ma niesamowite rwanie na piątym biegu, nie mówiąc o redukcji do 4. Samochód, który na autostradzie dopiero co wyprzedzał Tira jadącego 100 km/h (i zjechał na prawo bez hamowania) wyprzedzam na drugiego jakbym wyprzedzał rower bo wtedy mam już 150 km/h. Cała wyprzedzanie to kilka sekund. Zdarza się, że bez obawy mogę wyprzedzić 30 samochodów na raz w ogonku za tirem gdy warunki na to pozwolą. Tak więc trafiłem sobie egzemplarz zarówno bardzo oszczędny, piekielnie zrywny i jeszcze cholernie szybki jak dla mnie. Chyba ważne, żeby kupować opony z indeksem H lub lepszym i pompować do 2,4-2,7 bar przy załadowanym bagażniku bo wtedy jeździ fantastycznie, Opona nadal przylega całą szerokością, a hamuje 3-4 metry krócej niż przy fabrycznym dolnym ciśnieniu 2.3+2.1. Na zakrętach trzyma się drogi tak dobrze, że po berlińskich i warszawskich estakadach jadę bez obawy nawet dwa razy szybciej niż inni wyprzedzając po zewnętrznej wszystko na sąsiednich pasach. Obrys samochodu bardzo niski, więc i mały przekrój, co przy prędkości do 110 km daje obroty na piątym biegu poniżej 2200 obr./min. Moc jest taka, że na trójce bez naciskania gazu sam ciągnie po płaskim mając 900 obr./min. bez żadnego dławienia i szarpania. To samo na dwójce i jedynce, ale wtedy nawet pod małą górkę. Może trafiłem na cholernie zadbany egzemplarz? Wg VIN był niemal całe życie serwisowany w berlińskim ASO. Z tego co już wiem HDi 2.0 90KM wytrzyma przy dobrej obsłudze do miliona km bez szlifowania cylindrów, więc jakieś 600 tys. km powinienem zrobić tanio lub szybko. A to wszystko za 300 euro, bez koła dwumasowego i DPF. :) Jestem bardzo zadowolony. Samochód kupiony spontanicznie. :)
10,3
Kombi 2.0 i 16V 132KM 97kW
Citroen Xsara I
Ku mojemu zdziwieniu spalanie utrzymuje się na równym poziomie. Przy spokojnej jeździe wykładnikiem ilości gazu w butli jest liczba przejechanych kilometrów. W zimie na krótkich dystansach wzrasta zużycie benzyny, co automatycznie i pozornie pomniejsza zużycie gazu. Bardziej martwi mnie wpływ zanieczyszczonego LPG na instalację gazową. Doprowadziło to do czyszczenia wtryskiwaczy oraz kolejnego mapowania silnika. Silnik bardzo czuły na zasilanie gazowe. Ustawienie właściwych parametrów spalania LPG nastąpiło po 8 wizytach w warsztacie - święta cierpliwość "gazownika" zdziałała cuda. Dynamika "gazowa" nie odbiega od dynamiki "benzynowej". Amatorski pomiar przyśpieszenia wykazał 10,5 sekundy do setki. Prędkości maksymalnej nie testowałem, ale 170 km/h samochód osiąga bardzo "lekko".
8,5
Kombi 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xsara I
Od początku używania naprawiłem przednie zawieszenie z prawej strony, popękane gumy pod silnikiem, oraz uszkodzone koło zamachowe w sprzęgle. Szykuję się do wymiany klocków i tarcz. Pokonałem 35 tyś. km. Spalanie: Jest dobrze, nawet bardzo dobrze. Pokonuję co dzień trasę min. 100 km w cyklu mieszanym z jazdą po autostradzie (130-160km/h) i po mieście z korkami z włączoną klimatyzacją. Staram się jechać płynnie bez zrywów i mocnych dohamowań, dzięki czemu przy każdym tankowaniu średnio w okolicach 8 l na 100 km wychodzi spalanie. W ziemie spalanie skacze do 10 l na 100 km.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Kombi