Szukaj

Lista ocen Dacia Duster I (115) - Silnik

Na liście zabraknie 54 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~zly_wilk
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi (Euro 6) 90KM 66kW
Silnik (diesel 1,5 dCi 90 KM) jest ekonomiczny i bezproblemowy. W ogóle nie bierze oleju (w ciągu roku nie zmieniły się wskazania na bagnecie ani odrobinę). Posiada wystarczającą moc i moment obrotowy, by wyprzedzać inne samochody na zakopiance, pod górę, z pięcioma osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem. Podjazdy pod strome wzniesienia w Tatrach nie są problemem. Jazda serpentynami jest przyjemnością, zarówno w górę jak i w dół (mając tyle...
5,0
~Dusterro
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Ten sam silnik (euro6) jest montowany w różnych Renaultach (w tym Megane i Kajar), Nissanach (Qashqai), a nawet Mercedesach (klasa A, B, GLA, Citan) i Infiniti (Q30). Silnik świetny: zaskakuje kulturą pracy i elastycznością. W testach elastyczności 80-120 km/h na 6 biegu podawane są wyniki 12.9 sekund (np. strona autosalon pomorski). Dla porównania Kia Sportage 1.6 (135 km benzyna) 23,3 s; Nissan Qashqai 1.2 (115 km turbobenzyna) 24,8 s;...
4,0
~Paweł
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Było by super, gdyby ten silnik miał ze 120-130 KM. 105 KM wystarcza do większości zastosowań, jednak SUV to nie terenówka na ramie, on powinien być dość uniwersalny, zdatny też do dalszych i szybszych podróży - a na autostradzie jest już bardzo przeciętnie. Z wiatrem OK, pod wiatr słabiutko :-) Trzeba stopniowo się rozpędzać, trzymać wysokie obroty. W górach też mogło by być lepiej. Ponadto, spalanie jest jak na tą moc i pojemność trochę za...
5,0
~Henryk Kwasiżur
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Posiadam diesla 109 km, 260nm moment. Silnik sprawuje się świetnie, mocy pod dostatkiem do normalnej jazdy. Zero problemów z wyprzdzaniem na trasie. Spalanie obecnie pokazuje 5.3l/100km. Rzeczywistego nie sprawdzałem bo nie jest to dla mnie tak istotne. Zasięg prawie 1000km. Gdyby była dostępna benzyna 2.0l to bym się długo zastanawiał. W 1.6l benzyne bym się nie pakował. Posiadałem ten silnik w Fiacie Siena, z tym że Fiat ważył 200kg mniej a...
1,0
~Qpers
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Sprawdzony wcześniej silnik k4m po dostosowaniu do EURO5 ma duże problemy, przez długi czas od zakupu samochodu mocno falowały obroty, po 2 wizytach w serwisie i 7 miesiącach męczarni połowicznie rozwiązano temat. Na dzień dzisiejszy zimny silnik dławi się. Renault odmawia dalszych napraw uznając że tak ma być. Generalnie - tu oczywiście nie mówię o usterce - silnik zbyt słaby do tego samochodu. Jeśli benzyna to min 150-180km ale takich nie...
5,0
~mysla313
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 110KM 81kW
Jak na razie silnik sprawuje się bardzo dobrze. Jest to chyba najmocniejszy punkt tego "składaka". Z zasłyszanych opinii dowiedziałem się, że jest to jednostka w miarę bezawaryjna. Kultura pracy jak na diesla jest b.wysoka - silnika prawie nie słychać z wnętrza pojazdu. Jeśli chodzi o olestyczność to również jest OK. Trzeba się nawachlować lewarkiem zmiany biegów ale auto jak na 1.5L i taką budę zbiera się wzorowo. Troszkę niewygodnym akcentem...
4,0
~majcher
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi 107KM 79kW
bardzo wolno się rozgrzewa, żeby osiągnął właściwa temperaturę, zimą trzeba przejechać minimum ze 30 km i to z dość dużą prędkością obrotową; jeśli się jeździ w mieście albo na krótkich trasach i biegach 2-5 (odpowiednik 1-4 w innych samochodach)to w ogóle jest problem, żeby silnik osiągnąl wlaściwą temperaturę pracy. Jazda na zimnym silniku jest taka sobie; natomiast po rozgrzaniu jest bardzo super. Elastyczność jest bardzo dobra.
2,0
~Marcin
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Silnik 1.6 16v to największa wada Dustera, która spowodowała, że musiałem go szybko sprzedać. Silnik powyżej 110km/h staje się głośny i nie chce przyspieszać, jazda powyżej 140km/h jest właściwie nierealna, również wyprzedzanie powyżej 110km/h jest bardzo niebezpiecznym manewrem. Całość okupiona bardzo wysokim zużyciem paliwa (ok. 10 litrów), dla porównania inne suvy z tego rozmiaru z silnikami benzyna 2.0 palą poniżej 8 litrów.
4,0
~Kamil
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Trochę za słaby jak do tego auta. Do prędkości 120 km/h jest w miarę cicho i ekonomicznie. Powyżej 140 km/h to już dużo szumu i wycia silnika. Silnik w zestawieniu ze 6 stopniową skrzynią biegów jest bardzo elastyczny - już przy 70 km/h sugeruje zmianę biegu na szóstkę, ale to powoduje, że większe prędkości to większe zużycie paliwa i obroty powyżej 4 tyś. Jeden z felerów brak wskaźnika temperatury płynu chłodzącego.
5,0
~Łukasz
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Silnik ma ciekawą charakterystykę i fajną funkcję kick-downu (ogranicznik pedału gazu, po pokonaniu pierwszego oporu jest drugie głębsze położenie, na którym wyłącza się funkcja EKO). W nissanach ten silnik ma bardzo dobre opinie. Ja nie mam uwag na chwilę obecną - przebieg ok 6500km. Aha, zdaje się że z zamontowania LPG nici, bo podobno ten silnik nie najlepiej współpracuje z LPG :(
Dacia Duster I