Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

a, 5 lat temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie i elastyczność.
Zawieszenie : Wyciszenie.
5,0
Całokształt
Wygodny, ekonomiczny. Dobre wyciszenie i spasowanie materiałów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra elastyczność. Dzięki turbinie można sprawnie przyspieszać już od 2000 obrotów. Bardzo ekonomiczny - nawet poniżej 7 litrów LPG - liczone z dystrubutora. Taniej niż jakimkolwiek benzyniakiem lub dieselem,, a do tego ekologicznie!
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. Przy tym silniku nie brakuje 6tego biegu. Jest okej.
5,0
Układ jezdny
Dobrze zestopniowane zawieszenie. Pomimo 17" kół auto płynie na nierównościach a w zakrętach nie ma bocznych przechyłow.
5,0
Karoseria
Nie ma wad, bo auto nawet nie ma roku. Za to podwozie samochodu wzorowo zabezpieczone przeciwkorozyjnie specjalną substancją, a do tego fabrycznie stalowa osłona pod silnikiem i plastikowe osłony pod resztą podwozia. Duży plus, nie spotkałem się z tak dobrym zabezpieczniem w żadnym samochodzie, a miałem już ich kilkanaście.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest okej. Duże lusterka ułatwiają manewry a słupki nie przeszkadzają. Dodatkowo czujniki i kamera cofania sprawiają, że cofanie na centymetry jest bajecznie proste.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Konsola czytelna, brak nadmiernej ilości opcji i przycisków. Proste i funkcjonalne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik jest ze stopów aluminium a do tego ma zintegrowany kolektor wydechowy blisko bloku silnika dzięki czemu nagrzewa się szybko. W temperaturach w okolicy 0 stopni ciepłe powietrze zaczyna leciec po 1-2 minutach jazdy, a po 5 minutach w kabinie jest ciepło. Klima działa wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj naprawdę super. Większość suv'ów wygląda masywanie o obszernie w środku, a wewnątrz jest miejsca tyle co w zwykłym aucie kompaktowym (klasa b/c). Duster w srodku ma wystarczająco miejsca na głowę i nogi dla wygodnego podróżowania dla osób do ok. 185-190 cm. Z tyłu 3 dzieci lub 2 dorosłych może wygodnie podróżować.
5,0
Wyciszenie
Nie odbiega od innych samochodów klasy średniej jak i od innych suv'ów. Samochód jest dość wysoki i stawia opór powietrza. Jazda jest cicha do ok. 120-130 kmh można rozmawiać bez podnoszenia głosu z pasażerami tylniej kanapy. Powyżej 150 kmh robi się nieco głośno, ale to normalne przy wysokich samochodach z dużymi lusterkami. Fizykę ciężko oszukać ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo. Przez 15000 km silnik nie wymagał dolewki oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znajdziesz nowego samochodu oferującego tak wiele za tak niewiele. Lepsza nowa Dacia na gwarancji (którą można przedłużyć do 5 lat i 150 tys KM) niż stary grat 'po niemcu' o niewiadomej przeszłości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło. Jak dotychczas 0 usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło. Jak dotychczas 0 usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster II SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów