Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021

Lata produkcji: 2020 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Makapaka
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Zalety: - bardzo niskie spalanie (8l LPG w mieszanym), zwłaszcza jak na swoje wymiary i całkiem przyzwoite osiągi. W skali roku to są realne, spore oszczędności względem aut konkurencji. - prowadzenie, miło mnie zaskoczyło jak auto o takiej wadze i wymiarach się prowadzi. Dobry kompromis pomiędzy komfortem, a sztywnością pojazdu. Nie spodziewałem się tego po Dacii. - miejsce w środku i bagażnik (chociaż przód auta, pod maską mogłoby być nieco lepiej zagospodarowane miejsce), - komfort - wygodnie się wsiada, wszystko działa lekko i płynnie. Podróżuje się i kieruje po prostu pewnie i przyjemnie. - długi 6 bieg, przez co przyjemnie się jeździ po autostradach. W połączeniu z utrupionym, elastycznym silnikiem super sprawa. Wady: - dość słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach (sam silnik, zawieszenie, napęd ciche), ale tego spodziewałem się po aucie w tej cenie. Zalecam poprawić tę kwestię samemu lub w odpowiedniej firmie. - zabezpieczenie antykorozyjne, co prawda na moim aucie nie widać żadnych wykwitów, ale auta już 5,7,10 letnie mają ich w wielu miejscach. Szkoda, bo to pięta achillesowa trwałości tego auta. - nagłośnienie (mam podstawowe, nie miałem styczności z lepszymi wersjami w tym modelu). O ile średnie i wysokie tony są w miarę czyste i da się słuchać np. muzyki klasycznej, wysokiego wokalu, tak muzyka typu rap, pop gdzie jest więcej basów kuje w uszy i takie utwory niestety przewijam mimo że lubię dany kawałek. Ten aspekt również polecam poprawić.
4,6
~Leemaxx
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Auto napewno nie dla każdego, szczególnie nie dla "macaczy plastików","blokowych szpanerów"czy "mistrzów prostej".Duster to solidne auto w rozsądnej cenie do pracy na codzień ,dla rodziny, na kiepską drogę dojazdową na działkę czy do domu,jednym słowem dla osób pragmatycznych i realnie kalkulujacych za co płacą i co dostają.Auto mam od nowości z fabrycznym LPG.Zanim zdecydowałem się na zakup, obejżałem i przeczytałem wszystko co się dało w necie po polsku i angielsku.A tam same achy i echy.Trochę sceptyczny i ostrożny odbyłem jazdę próbną i..."zauroczylo"mnie to auto ,że je kupiłem. Później już było tylko lepiej.W ciągu roku auto sprawdziło się w każdych warunkach.Na trasie,mieście,w upały z klimą i siarczyste mrozy,w górach i na płaskich drogach,z 5 rowerami boxem i 5 pasażerami ,przy 140km i miejskich korkach.Jednym słowem jest to mój kolejny samochód rodzinny i choć poprzednie to były marki bardziej prestiżowe ale kilkuletnie to Duster przypadł mi do gustu wyjątkowo. Dlatego uważam, że choć nie każdemu będzie się podobał czy pasował, to jego zalety nie są w niczym przesądzone i dlatego w Europie tak się świetnie sprzedaje. Wady są też o czym niżej.
4,5
~Adam
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Pamiętając o tym, z jakiej półki cenowej jest Duster, uważam, że to zdecydowanie najlepszy wybór na rynku. Jest (optymalnie) duży, (wystarczająco) komfortowy, jeździ po (prawie) wszystkim, pali (relatywnie) mało, koszta eksploatacji są niskie. Autem przez 12 miesięcy przejechałem 36Kkm po Polsce i Europie, po różnych drogach, bez żadnej usterki, leję paliwo, myję i jadę dalej. Podkreślam, to nie jest klasa premium, a samochód który nowy kosztował 63100zł (V.2021). Za te pieniądze nie ma sobie równych.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
8,2
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Posiadam Dustera 6-biegowego ( odebrany z salonu w kwietniu - przejechane +12 000 km). Mieszkam pod Warszawą i codziennie jadę pewien odcinek drogą ekspresową(20-40km dziennie) do Warszawy NIe wiem jak ludzie wyrabiają spalanie na poziomie 9l ( chyba, że jadą po 80-90km/h) Robiłem test i przy jeździe stałej przy prędkości 120km/h spalanie waha się +/- 11l / 100km Jeżdżę bez trybu eco , jazda dynamiczna, lecz nie brawurowa. Po przejechanie ponad 12k kilometrów i nie raz jeżdżąc na benzynie pare km ( gdy gaz się skończył) nadal nie musiałem tankować benzyny więc spalanie jest w 100% gaz praktycznie.
8,8
Liczba komentarzy: 1
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,8
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV