Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021

Lata produkcji: 2020 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Marcin
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Samochód relatywnie tani, stosunek ceny do jakości w momencie zakupu korzystny. Niestety Duster jest bardzo awaryjny a serwis Renault/Dacia pozostawia więcej niż wiele do życzenia. Po roku i przejechanych ok 25 tysięcy kilometrów uszkodziła się turbosprężarka. W efekcie samochód stał ponad miesiąc w w ASO, ponieważ tyle czasu trwało ściągnięcie części - nowej sprężarki. Oczywiście, mimo wykupienia dodatkowego pakietu easy service nie dostałem samochodu zastępczego, ponieważ "jakoś dojechałem" do ASO z zepsutą sprężarką. Po naprawie, przejechaniu kolejnych 5 tysięcy kilometrów i dosłownie tydzień po przeglądzie na 30k uszkodziła się instalacja gazowa. Samochód nie przełącza się na LGP, centralka piszczy sygnalizując błędy. O nieregularnych problemach z uruchomieniem silnika - po prostu czasem nie zapala już nie wspominam - oczywiście diagnostyka nie wykazała niczego. Reasumując: Gdyby nie awarie i naprawdę słaby serwis to Duster otrzymałby więcej gwiazdek. Gdy działa to jest ciekawym samochodem. Szkoda, że okresy bezawaryjnego działania zdarzają się tak rzadko.
3,2
~Łukasz S
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Autko fajne ja za taką cenę. Jednak drugi raz nie kupiłbym tego samochodu. Niby to suv, niby wysoko zawieszony itp. jednak tam gdzie innymi samochodami wjeżdżałem ( Seat Altea, Honda Civic, Seat Exeo) Duster okazuje się być zerem. Wszyscy którzy chcą kupić Dustera w wersji z napędem na jedną oś powinni dobrze sie zastanowić, wyjazd na narty problem, podjazd pod górkę problem, jazda po zwyklej ulicy pod górkę przy opadach śniegu TRAGEDIA. W TYM SAMOCHODZIE NIE WYŁĄCZYSZ ESP. Nie ma opcji nawet w serwisie by wyłączyć. Każda próba wjechania pod wzniesienie po opadach sniegu, wjazd po trawie po deszczu kończy się w połowie wzniesienia. To moje pierwsze auto w którym nie można wyłączyć ESP. Gdy kupowałem Dustera 2 nawet nie wpadłem na to by to sprawdzić ponieważ było to dla mnie oczywiste że jest opcja jazdy bez ESP. Jedynie wersje 4x4 mają opcje (klawisz) wyłączenia ESP
4,6
~Jan
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Przesiadłem się z piętnastoletniego Opla Astra 3, 1.6 twinport 105 km 150 Nm. Nowy samochód to zawsze nowy samochód :) ciężko porównać z takim leciwym bo tutaj nic nie trzeszczy ani nie stuka. Niemniej jeśli chodzi o parametry silnika i masę to są one zbliżone. Moim zdaniem Dacia króluje tu zdecydowanie nad Oplem, jest o wiele zwinniejsza, ma zdecydowanie większe przyspieszenie i lepiej znosi dociążanie bagażami. Jedynie w jeździe autostradowej sprawdza się gorzej, co zrozumiałe z uwagi na jej wysokość i zawieszenie. Za równo po mieście jak i w terenie Dacią jeździ się lepiej.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
8,0
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Posiadam Dustera 6-biegowego ( odebrany z salonu w kwietniu - przejechane +12 000 km). Mieszkam pod Warszawą i codziennie jadę pewien odcinek drogą ekspresową(20-40km dziennie) do Warszawy NIe wiem jak ludzie wyrabiają spalanie na poziomie 9l ( chyba, że jadą po 80-90km/h) Robiłem test i przy jeździe stałej przy prędkości 120km/h spalanie waha się +/- 11l / 100km Jeżdżę bez trybu eco , jazda dynamiczna, lecz nie brawurowa. Po przejechanie ponad 12k kilometrów i nie raz jeżdżąc na benzynie pare km ( gdy gaz się skończył) nadal nie musiałem tankować benzyny więc spalanie jest w 100% gaz praktycznie.
8,8
Liczba komentarzy: 1
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 16
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Wadliwe działanie dźwigni zmiany biegów.
  • Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Dacia Duster ma niską kulturę pracy dźwigni zmiany biegów. Jest to normalne. U mnie wystąpił problem, że przy redukcji z biegu 5 lub 6 dźwignia wcale nie wracała do położenia neutralnego (do luzu) tylko zostawała gdzieś pomiędzy biegami 5 i 6. Próba redukcji do biegu 3 lub 4 kończyła się zwykle ponownym ich wybraniem lub też konfliktem mechanicznym. Żeby zredukować trzeba było myśleć żeby każdorazowo samemu poprawić bieg najpierw do pozycji luzu. Jazda przestała być komfortowa, dźwignia czasem też jakby haczyła po drodze o coś.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Awaria kamer
  • Dacia Duster II
  • instalacja elektryczna
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po 60 tysiącach kilometrów przestała działać kamera przy lusterku prawym. Potem przestały działać wszystkie. Wymieniono moduł kamer, dalej nie działa prawa- do wymiany, reszta przestaje działać po dłuższej jeździe, więc może jest to spowodowane przegrzewaniem
Dacia Duster II SUV