Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Leemaxx, ponad rok temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika i kultura pracy 3 cylindrów
Inne : Ilość miejsca w kabinie i bardzo "rozstawnym"bagazniku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak usterek
5,0
Całokształt
Auto napewno nie dla każdego, szczególnie nie dla "macaczy plastików","blokowych szpanerów"czy "mistrzów prostej".Duster to solidne auto w rozsądnej cenie do pracy na codzień ,dla rodziny, na kiepską drogę dojazdową na działkę czy do domu,jednym słowem dla osób pragmatycznych i realnie kalkulujacych za co płacą i co dostają.Auto mam od nowości z fabrycznym LPG.Zanim zdecydowałem się na zakup, obejżałem i przeczytałem wszystko co się dało w necie po polsku i angielsku.A tam same achy i echy.Trochę sceptyczny i ostrożny odbyłem jazdę próbną i..."zauroczylo"mnie to auto ,że je kupiłem. Później już było tylko lepiej.W ciągu roku auto sprawdziło się w każdych warunkach.Na trasie,mieście,w upały z klimą i siarczyste mrozy,w górach i na płaskich drogach,z 5 rowerami boxem i 5 pasażerami ,przy 140km i miejskich korkach.Jednym słowem jest to mój kolejny samochód rodzinny i choć poprzednie to były marki bardziej prestiżowe ale kilkuletnie to Duster przypadł mi do gustu wyjątkowo. Dlatego uważam, że choć nie każdemu będzie się podobał czy pasował, to jego zalety nie są w niczym przesądzone i dlatego w Europie tak się świetnie sprzedaje. Wady są też o czym niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbina robi swoje.Przy normalnej jeździe w ramach obowiązujących przepisów dynamika silnika zadowalająca. Brak problemów w ruch autostradowym,z wyprzedzaniem,przyspieszaniem ,obciążeniem w franicach rozsądku(5osobowa rodzina +kpl rowerów +box+klima=normalne podróżowanie) Kultura pracy 3 cylindrów mnie osobiście nie męczy .
4,0
Skrzynia biegów
Silnik 1,0 wymaga czasem częstszych redukcji ,a ta skrzynia sobie dobrze z tym radzi.Biegi wchodzą precyzyjnie ,choć twardo.Napewno nie jest to skrzynia sportowa i nie jest jakimś źródłem radochy kierowcy, a raczej odbiór tego elementu jest neutralny.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie,mimo wysokiego gabarytu i lekkiego przechyłu na ciaśniejszych zakrętach .Wspomaganie w mieście to mocna strona tego auta.Kierownicą operuje się lekko i przyjemnie.W trasie ,przy dużych prędkościach nie odczułem natomiast ,że układ kierowniczy jakoś mocniej się utwardza,co dla niektórych osób może być minusem .Mnie osobiście tak zestrojony układ nie utrudniał kierowania pojazdem.
5,0
Karoseria
Na obecną chwilę nie mogę powiedzieć nic złego o jakości karoserii czy twardości powłoki lakierniczej.Auto jest garażowane i eksploatowane w normalnych warunkach ,gdzie brak szczególnych czynników mogących wpływać na uszkodzenia czy zarysowania karoserii.Musze tu jednak wspomnieć o 2 miejscach gdzie lakier może ulec zarysowaniom lub ulega.Klamki z racji swojej ,dzisiaj już archaicznej,budowy oraz punkt karoseri przy tylnym otworze drzwiowym, gdzie zamykane drzwi wycierają lakier mimo gumowej uszczelki i warto to sobie samemu zabezpieczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie widoczność b.dobra.Duże lusterka,małe słupki. Kamera napewno się przydaje,szczególnie na początku. Ja osobiście najdłużej przyzwyczajałem się do wysokiej klapy i jej obrysu.Niestety czujników z przodu w Dusterze nie ma ,a kamery z przodu nie kupiłem czego żałuję.
4,0
Ergonomia
Po lifcie wszystko jest pod ręką ,do tego dobrze oznaczone czy podświetlone. Obsługa jest dość intuicyjna i nie odbiega od jakiegoś przyjętego standardu.Wsiadasz i wszystko kupisz o razu,szczególnie jak miałeś wcześniej jakąś Renowkę.Minusik za pas dla 3go pasażera poprowadzony z dachu nad przestrzenią bagażową. Osobiście uważam to za głupotę. Można to było zrobić "normalnie",co ułatwiłoby korzystanie z pasa przez dzieciaki z tyłu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To wg mojej subiektywnej oceny najsłabszy element Dustera.Auto nagrzewa się szybko zimą nawet przy dużych mrozach.Niestety czasem mam wrażenie, że to ogrzewanie starcza dla przednich siedzeń, a z tyłu ta wydajność mocno spada mimo nawiewu pod fotelami.Efekt taki,że kierowca jedzie i się poci kiedy z tyłu dzieci krzyczą:tato włączyłeś ogrzewanie?albo możesz jeszcze podkręcić?Podobnie jest z wentylacją. Przy opadach,różnicach temp.szyby szybko parują i trudno je odparować, co zmusza czasem do jazdy na klimie,by sobie z tym poradzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jedna z rzeczy która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Spakowałem w auto dużą rodzinę, która podróżuje zadowalająco wygodnie.Ja mam pow.180cm i nie narzekam.
4,0
Wyciszenie
Nie kumam tych wszystkich komentarzy, że powyżej iluś tam km jest bardzo głośno. Słychać głównie szum opon,relingów i samej kubatury auta ,która jest duża bo to SUV.Dla mnie problem nie istnieje mimo jazdy czasem powyżej 140 km/h,ale może głuchy jestem i tyle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poki co leję LPG i kręcę kolejne kilometry.Mam 5 lat gwarancji i darmowy serwis więc zakładam, że do tego czasu koszta będą żadne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji na rynku.To dyskusyje ale ja tak uważam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek jak dotychczas i niech tak zostanie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV