Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

KRAKUS 2, 7 dni temu
Silnik 1.3 TCe 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : elastyczność oby dwóch silników mnie urzekła
Przeniesienie napędu : 4x4 w lekkim terenie sprawdza się, jadąc po błocie daje rady, duże dziury też dobrze wybiera ,4x2 - jak w osobówce przednionapędowej
5,0
Całokształt
Daster 2 4x4 150 KM (2021r) - kontra Daster 2 4x2 -130KM (2019r)- mam okazję jeździć oby dwoma modelami w max wyposażeniu (prestige). Oby dwa świetnie się zbierają ale już widać różnicę przy dystrybutorze. Przy naprawdę delikatnej jeździe po mieście ciężko zejść poniżej 8 l ale trzeba liczyć się z 9-9.5l w mieście. Drugi spali koło 7.5 l. Na trasie przy prędkości 100-120 km -autostrada - pierwszy 7.0-8.5l drugi spokojnie spali 6.2-7 l. ale gdy "pociśniemy" w gaz to i 10 litrów jest mało. 11 litrów , drugi 9. Komfort zawieszenia można uznać za zadowalający. Właściwości terenowe- dla mieszczucha proponuję tylko 4x2 - daje rady nawet na drogach polnych- BEZ BŁOTA!!. 4x4 sprawdza się dla kadry budowlanej, geodetów, leśników itp na paskudne (brak) drogi. Co do zimy - mamy jaką mamy. Jadąc w góry wystarczy kupić DOBRE GUMY i to powinno wystarczyć. Dla rodzinki do celów prywatnych, proponowałbym 4x2 nawet z silnikiem 100KM z LPG -chociaż dla mnie jest mulasty. Ogólnie reasumując - 4x4 dla firm lub jeśli ktoś ma problemy z dojazdem a 4x2 do celów prywatnych jak już ktoś musi mieć SUV-a.
Wrażenia
5,0
Silnik
150 koni naprawdę szybko się wkręca na 6.5 tys, nie odczuwam turbodziury, przy 130KM jest podobnie. Silnik nie jest głośny. Przy niskich obrotach tzn ok 1500/2500 jest elastyczny. Jak wkręcamy do odcięcia, silnik dalej nie jest zbyt głośny ale za to miło dla ucha "mruczy". Jedynie co do pasji mnie doprowadza to system START-STOP. Przełącznik do wyłączania tego ustrojstwa jest pod ręką!!!!
5,0
Skrzynia biegów
4x4-/4x2 ma 6 biegów i trzeba się nauczyć wbijać na poszczególne biegi. Mogła być bardziej precyzyjna choć tragedii nie ma. Oby dwa modele mają zbliżone przełożenia czyli 1 krótka, 2 trochę lepsza, 3 zadowalająca, 4-5 jest ok. Ale 6 to typowy bieg na trasy. Spokojnie można na 6 biegu jechać 70 km/h i auto jedzie płynnie- ok 1400 obr .Jadąc po mieście to namieszamy się lewarkiem- jedni to lubią a inni to znienawidzą. W 4x2 na gwarancji był zmieniany mieszek od lewarka (prowadzenie lewarka biegów)- po tym już jest ok.
5,0
Układ jezdny
4x4/4x2 - podobny komfort, auto jest w miarę komfortowe choć nie można go porównać np do Suzuki- nie ta klasa. Ze względu na gabaryty, trochę go buja na zakrętach. Wtedy trzeba nauczyć się wolniej wchodzić w zakręty lub polubieć te przechyły. Ogólnie jest stabilne i prawidłowo trzyma się toru jazdy. W 4x4 słychać przeniesienie napędu ,że ma lekkie luzy. W szczególności przy manewrach z małymi prędkościami - parkowanie. Ale podobno tak ma być. Zresztą w Hondzie CRV podobnie jest Zobaczymy ile wytrzymają krzyżaki na wale napędowym
5,0
Karoseria
Każdy widzi jak wygląda. Dla mnie najładniejszy kolor to czarna perła plus ładne alusy 17. Bagażnik 4x2- zapasowe koło ma schowane pod podwoziem, dzięki temu coś do bagażnika można wsadzić. W 4x4 jest gorzej, Jeśli mamy "zapas" to bagażnik traci ok 12 cm z głębokości. Ale kiedy zrezygnujemy z tego dodatku i po zdemontowaniu styropianów które są pod matą (odpiąć 4 plastikowe kołeczki) wtedy cudownie mamy większy bagażnik - taki sam jak w modelu 4x2
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu widać, słupki boczne nie przeszkadzają, lusterka boczne są ok, do tyłu już gorzej - proponuję autko wyposażyć w kamerki 360. Naprawdę się przydają. Z przodu mamy prawie 1.5 strefy niewidocznej, z tyłu bez kamerki można cofając bez problemu w coś przywalić. Pomimo, że te kamerki to nie szczyt technologii , to i tak w nocy spokojnie dają rady. Światła w nocy są ok choć to zwykłe H4, Jak ktoś lubi jeździć po dróżkach leśnych to niech wrzuci lampy na dach. Fabryczne przyzwoicie świecą - dopłata 1250 zeta plus montaż (minus ich to przy większych prędkościach słychać szum wiatru)
5,0
Ergonomia
Jak ktoś ma ponad 180 cm wzrostu to może mieć problem ze znalezieniem właściwej pozycji w miejscu operatora pojazdu.. Przełączniki jak dla mnie są pod ręką. Zresztą są w identycznym miejscu jak CLIO 5. Jedynie tempomat jest w beznadziejnym miejscu. Podobno w wersji z 2021 po lifcie już przerzucili na kierownicę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5 dziur w desce robi swoje, Auto w miarę szybko się chłodzi choć przy 35 st na polu już ma problem- lodówki z auta nie zrobimy. Zima - szybko się nagrzewa, szyby też przyzwoicie się odmrażają/ odparują. Jest tam dodatkowy guzik który włącza grzanie plus klimę na maxa. Wystarczy chwilę poczekać a szyby będą czyste i suche. Tutaj przydały by się dodatkowe wyloty powietrza z tunelu środkowego na tylnią część auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 170 cm i się mieszczę, Za mną też jest w miarę dużo miejsca. Fotele- nie są złe choć po przejechaniu jednorazowo 700 km trochę "siedzenie" mi odpadało. Tylnie kanapy nawet dobrze są wyprofilowane. Ale piątej osoby to już bym nie wciskał
4,0
Wyciszenie
To nie klasa Premium. Do 120km jest znośnie, potem jest głośniej ale tragedii nie ma. Silnik lekko słychać 150/130 KM jest podobnie. Jak mamy coś na dachu (bagażnik/dodatkowe lampy) to już jest głośno. Ale kto takim autem będzie jeździł po 200km/g- tyle spokojnie pojedzie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4x4 - lubi sobie "lyknąć" paliwa, 4x2- już lepiej jest. Serwis ASO nie jest drogi. Jak na razie to oby dwa nie robią problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu na mała usterkowość, cena aut się trzyma. Mechanicy narzekają, że przy tych autach dużo nie zarobią- Przecież to jest Renault tyle że w rumuńskiej "budzie"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w 4x2 - jedna usterka zrobiona na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze żadna żarówka nawet się nie spaliła

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV