Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV

Leśnik, 5 lat temu
Silnik 1.6 SCe 115KM 85kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Super wybór za taką cenę. Nie ma lepszej oferty na rynku. Mimo swojej niskiej ceny nie jest autem negatywnie odbiegającym od konkurencji. Skoro nie ma różnicy to po co przepłacać???
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękne japońskie brzmienie (w końcu to silnik Nissana) i zaskakująco sportowa charakterystyka - lubi kręcenie na wyższe obroty i ma wtedy kopa (po dotarciu oczywiście) - dynamika zaskakująco niezła jak na tak wysoką budę i tylko 1.6.
5,0
Skrzynia biegów
5-tka lepsza niż 6-biegowa bo ma dłuższe biegi i daje większą elastyczność.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco precyzyjny - pozwala całkiem ostro wejść w zakręty (ogromny postęp w stosunku do Duster 1), a jednocześnie jest komfort (to nie sztywna taczka jak sportowe auta). Dotychczas jeździłem autem Premium sportowo zestrojonym (Alfa 159) i nie odczuwam znacznej różnicy.
5,0
Karoseria
Duży bagażnik (w wersji bez 4x4). Lakier spoko, nie jest słaby i nie jest zbyt cienki. Zabezpieczenie antykorozyjne wydaje się porządne.
Komfort
4,0
Widoczność
W wersji Prestige jest kamerka cofania, która daje dużo komfortu. Bez niej widoczność do tyłu słaba. Do przodu i na boki jest więcej niż dobrze (w końcu to SUV).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i dobrze działa. Gigantyczny postęp w stosunku do Dustera 1. Pod względem wyposażenia i funkcjonalności auto to (w wersji Prestige) niczym nie odbiega od aut klasy średniej za 100 tys. i więcej. Dotychczas jeździłem autem Premium (Alfa 159) i nie odczuwam różnicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w pełni wydajne - szybko chłodzi auto i szybko nagrzewa. Żadnych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażerów tyle co w klasycznym kompakcie. Nie jest źle, ale limuzyna to nie jest.
5,0
Wyciszenie
Zaskakująco cicho. Nawet przy 130 km/h. Obawiałem się, że będzie źle (kiedyś miałem złe doświadczenia z Sandero, które przy tej prędkości było głośne jak F-16), a tu cichutko, radio pięknie słychać - jest jak w aucie klasy średniej za minimum 100 tys.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę pali, ale jak na tak wielką budę i silnik benzynowy to nie jest wcale tak źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najsensowniejszy samochód za pieniądze, które w innych markach trzeba zapłacić za mini autko miejskie. Trzeba być frajerem żeby za podobny samochód z niemieckiej lub japońskiej konkurencji płacić 20-40 tys. więcej. Skoro nie ma znaczącej różnicy to po co przepłacać???
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd zero jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd zero poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster II SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster II SUV