Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Jogger

Jakub, ponad rok temu
Silnik 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik zdecydowanie lepszy niż się wydaje na papierze, wyposażenie w wersji extreme fajne naprawdę.
Układ hamulcowy : Świetnie hamuje, pomimo że e z tyłu bębny. Auto lekkie.
4,0
Całokształt
Ogólnie świetne auto. Zanim je zamówiłem miałem obawy, które zawsze rozwiewała wizytowa w salonie. Jednak był to jedyny samochód tak oszczędny, tak duży i dobrze wyposażony jak żaden inny. Dla rodziny na dzisiejsze czasy wzorcowe auto. Każdy kto je ogląda ze znajomych mówi, że to już nie Dacia, że się postarali i że dobrze to wygląda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra dynamika. Dobre odejście, oczywiście jak na rodzinny samochód tych gabarytów. To nie jest zawalidroga. Póki co jeżdżę spokojnie ze względu na docieranie silnika, ale ogólnie zbiera się o wiele lepiej niż moja poprzednia astra 1,6 w Benz. Oszczędny, 6 biegów.
4,0
Skrzynia biegów
W niektórych testach mówi się że niego kiepsko chodzą. U mnie wchodzą na klik, o wiele lepiej niż w 4 letniej astrze. Nie miałem żadnych problemów, również jest elastyczny, można przejechać auto na 3. 1 jest krótka, można niekiedy ruszyć z 2. Ogólnie biegi nie są długie, ale skrzynia jest tak wykonana, żeby wyciągnąć z małego silnika jak najwięcej. Wachlowanie nie jest częstsze niż w poprzedniej astrze j.
4,0
Układ jezdny
Nieźle, ale choruje już na to na co chorują nowe auta. Jak dla mnie lekko za twarde, astra miała zawieszę mega luksusowe, nic nie było w niej słuchać. Tu słychać dziury. Ale pomimo wysokiego zawieszenia nie jest aż tak twarde jak inne. Bardziej niż w astrze komfortowo na polnych drogach. W trasie mniej, ale też jest komfortowo. Po prostu astra była miękka. Dobrze trzyma się na zakrętach, jestem zadziwiony. Długi rozstaw osi. Nie muszę martwić się że o coś zaryje, wysokie zawieszenie, jeżdżę spokojnie po nowym osiedlu gdzie droga jest szutrowa i są spore dołki i długie dziury czy uskoki. Rewelacja. Astra ryła podwoziem, choć miała i tak duży prześwit bo aż 15 cm. Jogger ma 20. Podwozie dobrze zabezpieczone, łącznie z dolnym zabezpieczeniem silnika (pokrywa). Przednie zawieszenie ma juz nad kołami plastikowe nadkola, z tyłu brak, jest zabezpieczony bitumicznie, salon twierdzi że to z powodu dużego skoku, gdyby auto było załadowane na maxa to na dziurach tylne koła muszą mieć duży skok i wpadalyby w nadkole plastikowe. Potwierdzam, skok nad tylnimi kołami jest większy niż z przodu.
4,0
Karoseria
Chyba ok, w tej pozycji nie za bardzo wiem co opisać. Po bokach są plastiki, co fajnie wygląda i chroni. Lakier trudniej się rysuje niż w oplu, ale i tak za wczasy założyłem naklejki na progi, świetnie chronią przed zarysowaniami. Długi tylne drzwi, dzieci mega zadowolone. Długa tylna klapa, dostęp do bagażnika rewelka. Auto wysokie.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólny wysoki. Gdyby zawieszenie było cichsze byłoby super, a tak jest ok. Autem ogólnie jeździ się bardziej komfortowo niż astrą, jest zwrotne, bardziej elastyczne, fotele ok, bez luksusu, ale biedy nie ma!
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, przejrzyście, jasno. Nawet tablet prosty w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima nie wiem, latem automatyczna klima działa różnie. Najpierw się stara i chłodzi szybko, ale później jakby niezbyt pilnowała temperatury. Klima ręczna działa bardzo dobrze, wentylacja rewelacyjna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu bardzo dobrze, dzieci mają dużo przestrzeni, 8 latka stoi z tyłu i brakuje jej kilka cm do sufitu. Dobre przejdzie na 3 rząd siedzeń. Auto wyzsze i lepiej wszystko widać. Regulacja foteli i kierownicy szeroka i spokojnie można się dopasować.
4,0
Wyciszenie
Nie jest głośno, ale luksusu nie ma. Silnik nie przeszkadza, na luzie lekko wibruje i warkocze, ale w ruchu jest naprawdę dobrze. W trasie średnio, ani głośno ani cicho. W astrze było głośniej. Na tylnich siedzeniach jeśli nie ma rolety zamkniętej, dość głośno, po zamknięciu akustyka się bardzo zmienia i jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tapicerka ok, plastiki tanie ale ładne, nikt nie mówi że brzydkie. Wstawki materiału pewnie będą się brudzić, ale ogólnie wszystko teraz można wyczyścić, poza piano Black, którego tu nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepiej, w LPG bajka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 Eco-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
19,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Jogger