Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Sirion I

EveryStep, 7 lat temu
Silnik 1.0 i 12V 56KM 41kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daihatsu Sirion I 1.0 i 12V 56KM 41kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic nie przokonuje mnie pozytywnie do tego auta. Jestem totalnie zawiedziony i nie polecam go innym!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza zwłaszcza na tylnych nadkolach
Silnik : Silnik kopci i bierze olej.
Inne : Cewka zapłonowa jednego z cylndrów uległa uszkodzeniu.
3,0
Całokształt
Moim zdaniem autu należy się ocena jedynie przeciętna. Kształty trochę nietypowe jak na nasze euroejskie gusty. Mnie się nie podoba. Jak na lata w których zostało wyprodukowane jest to mimo to konstrukcja nowoczesna. Nowoczesne znaczy zgodne z panującymi trendami ale nie zmienia to faktu,że w latach 2000+ u wiekszosci producentow samochodow japonskich po zdobyciu renomy dokonała sie rewolucja. Rezultatem tej przemiany były samochody, które nie były doskonałe lecz miały jedynie zapewnić zysk firmom. Takim samochodem jest własnie opisane tu Daihatsu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Zalozeniem firmy byla produkcja silnika, który miał być kompromisem niskich kosztów produkcji, niskiej wagi, kompaktowej budowy. Sinik miał przy być przy tym ekologiczny, w miare trwały i zuzywac niewiele paliwa. REZULTAT-SILNIK TYLKO 3 CYLINDROWY A WIEC O NIZSZEJ KULTURZE PRACY, NIESPECJALNIE EKONOMICZNY: NA TRASIE PRZY DOŚĆ SPOKOJNEJ JEZDZIE SPALIŁ MI 5.5L/100KM. W PORÓWNANIU Z SUZUKI SWIFTEM 95, KTÓRYM NA TRASIE UDAWAŁO MI SIE BEZ WYSIŁKU ZEJŚC PONIZEJ 4.5L/100 KM WYDAJE SIĘ BYĆ WĄTPLIWYM OSIĄGNIĘCIEM TYM BARDZIEJ ŻE SILNIK SUZUKI JEST ZDECYDOWANIE TRWALSZA KONSTRUKCJA NIŻ SILNIK DAIHATSU.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działą raczej lekko choć umieszczenie drążka zmiany biegów w podłodze a nie w wysuniętej do przodu konsoli nie odpowiada mi specjalnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie samochodu jest raczej dobre choć nie można się też nad nim specjalnie zachwycać. Auto ma mały promień skrętu co przydaje się w dużych miastach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w smochodzie jest bardzo dobra z jednym minusem szkoda,że zrezygnowano tu z lusterek sterowanych elektrycznie, a korekty ich położenia można dokonywac jedynie po otwarciu okna.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków jest intuicyjne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w innych autach z tego kraju chodź ogrzewanie nie jest specjalnie wydajne podobnie jak i klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla osób i mały bagażnik ale to tylko auto małolitrażowe!
3,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h jest głośno. Na niskich obrotach odgłos sinika też niespecjalnie przyjemny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie 5.5l/100km przy spokojnej jeździe. W mieście nie prowadzę pomiarów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Autko jest tanie na rynku aut używanych i dobrze zachowanym egzemplarzem warto się mimo wszystko zainteresować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto jest raczej niezawodne. Drobnych usterek nie zanotowano!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety silnik 1.0 EJ-DE jest nietrwały i często bierze olej. Można zaryzykować twierdzenie,że w co najmniej 50% sprzedawanych w Polsce Sirion 1.0 silnik nadawał sie będzie tylko do remontu! Poza ta usterką miałem jeszcze jedną poważna: uszkodziła sie cewka zapłonowa 3 cylindra. No i pojawiły się dziuy na obu tylnych nadkolach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 12V 56KM 41kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Sirion I