Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Petey, 9 lat temu
Silnik 2.0 HGT 20V 147KM 108kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 305 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Bravo I 2.0 HGT 20V 147KM 108kW 1995-1998 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Seria potrafi wychamować z 230km/h bez większych trudności do zera na naprawde dobrej odległosci.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia
Układ elektryczny : Czujnik fazy i CPW
Zawieszenie : Niestety polskie drogi kończa wszystko i wahacze leca
4,0
Całokształt
Ogólnie jak to Włoch. Nie do końca idealny. Wersja 147KM ale pogrzeba na ostrych wałkach i po remontach i wymianie tłoków więc zhamowane 169KM. Chetnie Zrobiłbym swapa na 20VT:). Mała butla bo w bagazniku miejsca dużo nie ma - w sam raz na zakupy lub podróż w 2 osoby na chorwację. Butla w miejscu dojazdówki - 24L żeby nie wystawała ponad płytę bagażnika. Wnętrze ok mogłyby byc czarne plastiki ale nie sa jakies tragiczne skoro wytrzymały 18 lat i nie wygladają źle.
Wrażenia
4,0
Silnik
Serią nie jeździłem ale to co mam jest ok. 169KM w tym autku potrafi usiąść na zderzaku sporo mocniejszego auta i nie odpuscić. Jak sie uda to kiedyś będzie swam na 20VT z fiata coupe lub 2.8 z bmw.
2,0
Skrzynia biegów
Dla mnie tragedia bo za słaba. Obecnie wrzuciłem 6 biegową od fiata Coupe 20VT. Ta daje radę choć juz zaczyna przeciekać. Szpera robi swoje w tej skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie ok. Nie jest to ford który dla mnie ma dużo lepszy układ jezdny ale źle nie jest. Cięzki przód potrafi wyprowadzić tylny poślizg tak samo jak go wywołać. Zimą mozna poszalec niemal jak tylnonapedówką. W wersji sport pack słaby promień skrętu i dość sztywne zawieszenie ale takie jak powinno byc w usportowionym aucie.
Komfort
3,0
Widoczność
Niby duże szyby ale mimo ze jezdze tym od 5 lat to nieraz musze sie podnieść z siedzenia zeby zobacyzć czy niezawadze zdeżakim o róg innego auta. Do tyłu widok ok a lusterka strasznie kłamią:)
3,0
Ergonomia
Mały schowek dla mnie mału funkcjonalny. Kieszenie w drzwiach mogłby byc większe o dosłownie 1-2cm. Po zamontowaniu podłokietnika z maryśki jest ok. Ogólnie nie ma co narzekać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie dobre. Jak ma się klime to tez daje rade. Dla mnie brakuje szyberdachu ale to z przyzwyczajenia:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok. Mam 186 cm wzrostu i mase miejsca nad głową. osobiście przeszkadza mi trochę srodkowa konsola bo musze zapierac sie o nia kolanem ale to ze względu na moją pozycje za kierownica.
3,0
Wyciszenie
Czego sie spodziewać...HGT to nie auto do rodzinnej jazdy tylko do wariowania więc nie ma co zwracac uwagi. Tłumik przelotowy ale w środku spokojnie mozna jechac w trase 2k km. silnik przy końcowym zakresie obrotów wraz z tłumikiem ma fajny dzwięk. Raczej nie będzie takim autem jeździł dziadek:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie spalanie od 8l do nawet 17l. Zalezy jak się jeździ. trasa do 120km/h potrafi zrobić 8 litrów ale jak sie wpadnie w szał i ostro ze świateł, wyprzedzanie, 170-200 km/h na trasie to 15 litrów trzeba liczyć. Srednia wychodzi jak to w 2.0 - 12l/100km oczywiście na sekwencji. Benzyna to 12 litrów w góre.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem ile nowe ale powiedzmy uzywane auto mające 18 lat jak moje za 5tys zł? Nie źle przy czym można poszaleć. Jesli przywieziony jak mój z włoch to rdzy nie uswiadczymy. Jesli z niemiec lub pl to trzeba sie liczyć ze progi i kielichy z przodu leca.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jesli dbamy jest ok. Mimo ostrej jazdy nic specjalnego sie nie dzieje. Jakiś czujnik, jakiś kabelek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga na swiece - pilnowac ich bo u mnie raz wpadła elektroda do cylindra i tłok w kawałkach! Także radze dobrej jakości kupowac. Czujnik fazy rozrzadu. Jesli przyjdzie wymienić trzeba rozłożyć rozrzad więc lepiej go wymienic przy okazji i kupić oryginał boschowski.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HGT 20V 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo I 2.0 HGT 20V 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo I