Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Klodex, 6 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodny, dynamiczny z bardzo dobrą kulturą pracy i umiarkowanym apetytem na paliwo.
4,0
Całokształt
Auto ma piękną linie nadwozia, która może podobać się nawet długo po premierze. Wiele samochodów kompaktowych z lat produkcji Fiata Bravo może pozazdrościć mu oryginalnej stylistyki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 T-Jet to udana i sprawdzona konstrukcja od Fiata. Motor posiada wysoką kulturę pracy, jest dynamiczny a wszystko to idzie w parze z wysoką niezawodnością i niskimi kosztami serwisowania.
3,0
Skrzynia biegów
6-biegowa, manualna skrzynia biegów niestety nie zawsze działa tak lekko jak powinna. Skrzynia ma tendencje do haczenia co nie raz doprowadzało do ponownej próby "wbicia" biegu, szczególnie pierwszego. Jednakże w ogólnym rozrachunku skrzynia wypada dość dobrze i nie przeszkadza w eksploatacji samochodu.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny pozwala nam na pokonywanie ciaśniejszych zakrętów przy delikatnie większej prędkości. Zawieszenie jest komfortowe jak na auta kompaktowe dzięki czemu dłuższa podróż nie dostarcza niemiłych wrażeń. W połączeniu z 17 calowymi kołami samochód staje się dużo twardszy niż na kołach o mniejszej średnicy jednakże jest to nieuniknione w połączeniu z oponami o niskim profilu co pozwala nam pewniej czuć pojazd. Wspomaganie kierownicy działa bardzo dobrze, pojazd można dobrze wyczuć a opcjonalna funkcja "City" doskonale sprawdza się w trakcie miejskich manewrów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przez przednią szybę oraz boczne jest bardzo dobra. Na pochwałę zasługują lusterka boczne, które są dość dużych rozmiarów co daje nam bardzo dobre pole obserwacji. Rzeczą, do której można się przyczepić jest widoczność przez tylną szybę, która jest delikatnie ograniczona poprzez dość wysokie jej umiejscowienie oraz szerokie słupki tylne.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest na wysokim poziomie. Kierowca ma wszystkie potrzebne przyciski pod ręką co zapewnia szybki dostęp do wszelkich funkcji samochodu. Dodatkowym atutem jest deska rozdzielcza lekko skierowana w stronę kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa dobrze jednakże automatyczna klimatyzacja wymaga przyzwyczajenia się. Sam system automatycznego doboru temperatury nawiewu do ustalonej przez użytkownika działa bardzo dobrze jednakże opcja pełnego zautomatyzowania klimatyzacji wraz z automatycznym doborem obiegu potrafi się zgubić. System wykrywa za późno zmiany w temperaturze co często powoduje ponowne nagrzewanie się auta kiedy klimatyzacja dalej pracuje na najmniejszych obrotach w celu jedynie podtrzymywania temperatury, która i tak nie została osiągnięta. Znacznie lepiej wszystko działa jeśli siłą nawiewu i rodzajem obiegu decydujemy my sami a czujnikom pozwalamy jedynie na dobór odpowiedniej temperatury nawiewu. Wtedy możemy bez najmniejszego problemu uzyskać żądany chłód w samochodzie. Sprawa ma się lepiej zimą kiedy ogrzewanie nawet na pełnym automacie jest bardzo wydajne i ogrzanie auta do temperatury pokojowej nie zajmuje wiele czasu. Tym co może przeszkadzać jest jedynie dość głośna praca nawiewu na początku jednakże po chwili problem znika i silnik nawiewu się znacznie wycisza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy jest dobra jak na ta klasę pojazdu. Można wygodnie podróżować w dalszej podróży nie martwiąc się o brak miejsca. Przestrzeń dla pasażerów również jest bardzo dobra jak na samochody kompaktowe przez co na tylnej kanapie można wygodnie podróżować nawet gdy przed nami siedzi osoba potrzebująca dużo miejsca na nogi. W 4 osoby mają dobrą przestrzeń wokół siebie. Podróż w 5 osób może przysporzyć ciasnotę na tylnej kanapie jednakże nie do tego stopnia by uniemożliwić podróż. Bagażnik w zupełności wystarcza by spakować wszystkie bagaże dla 3 osób a przy tym jest dość przestronny i posiada dodatkowe wnęki w najniższym jego piętrze.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak na tą klasę pojazdu jest całkiem w porządku. Przy wyższych prędkościach nie stanowi problemu komunikacja między pasażerami bądź też słuchanie radia, wszystko odbywa się w komfortowych warunkach. Samochód przyzwoicie tłumi dźwięki otoczenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie są wysokie. Ceny za części są takie jak w większości samochodów tej klasy. Silnik po wyczuciu przez kierowcę przy umiejętnej jeździe na trasie potrafi zadowolić się umiarkowanym apetytem na paliwo rzędu 6.5l/100km. Spalanie znacząco wzrasta przy wyższych prędkościach autostradowych bądź też w mieście jednakże jest to zjawisko naturalne w tym temacie lecz średnie spalanie nie przekracza 9.5l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Fiat Bravo 1.4 T-jet w wersji 120 konnej jest to samochód o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Za naprawdę dobre pieniądze jak na segment klasy C możemy kupić samochód, który ma sprawdzoną technikę, jest dynamiczny i zapewni nam optymalną ilość miejsca na bagaże oraz dobry komfort podróżowania a przy tym jest bardzo dobrze wykonany jak na swój segment.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nie przysparza większych problemów. Jego mankamentem może być utrudnione wrzucanie pierwszego biegu, które wymaga czasami ponownej próby.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek zdecydowanie można zaliczyć niską trwałość 6-biegowej skrzyni biegów produkcji Opla [C544 (M32 - Kod Opla)], która charakteryzuje się problemami z łożyskami, jednakże w moim egzemplarzu taki problem nie występuje póki co.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d