Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

arek, 6 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 58 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
3,36
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
3,0
Całokształt
Samochód z zewnątrz oraz wewnątrz ładny i dobrze wykonany. Wizualnie i jakością wykonania przewyższa nawet niektóre współczesne nowe samochody. Bardzo dobre prowadzenie. Tymi rzeczami kusi do zakupu. Niestety po kilku miesiącach używania zaczęło pojawiać się coraz więcej wad, które dyskwalifikują ten samochód. Więcej w szczegółach recenzji, żeby nie powtarzać
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu bez zastrzeżeń. Moc w zupełności wystarczająca, żeby cieszyć się jazdą. Dużo miejsca pod maską, dzięki czemu obsługa jest bezproblemowa. Pracuje dość cicho.
1,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynię M32. Po ok. 40 tys. km pierwsze oznaki zużycia łożysk (typowa wada tych skrzyń) przy dłuższej jeździe autostradą 130-140 km/h skrzynia zaczyna głośniej pracować. Drugi bieg potrafi na ciepłej skrzyni haczyć i zgrzytnąć. Za długi drugi bieg - poniżej 20 km/h samochód nie bardzo chce na nim jechać. Niepotrzebny 5 bieg, zamiast niego mogła by być dłuższa czwórka, ale marketingowo 6 biegów lepiej wygląda.
3,0
Układ jezdny
Zgrzyta zawieszenie, jak jest zimno. Mogło by być jeszcze trochę bardziej miękko. Bardzo dobre wspomaganie kierownicy. Problematyczne zaciski hamulcowe. Co dwa lata trzeba je rozebrać i dokładnie wyczyścić, bo inaczej się blokują tłoczki
4,0
Karoseria
Po 9 latach brak jakiejkolwiek rdzy. Trochę za niski prześwit z przodu. O ile przedni zderzak jest wysoko, to między przednimi kołami jest już bardzo nisko.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słaba widoczność do tyłu, ale pomagają czujniki cofania. Z przodu szerokie słupki, trzeba uważać.
4,0
Ergonomia
Tragicznie przednie siedzenia. Za krótkie siedzisko. Zagłówki za mocno pochylone do przodu. Brak możliwości regulacji ich pochylenia, przez co nie można ustawić oparcia, tak, jakby się chciało. Myślałem, że się przyzwyczaję - niestety nie. Kierownica przysłania zegary. Manetka spryskiwacza wymaga użycia coraz większej siły - nie zawsze "styka"
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie poniżej zera za słabe. Klimatyzacja nawet w upały daje radę, a mam kolor czarny. Niestety sprężarka pracuje dość głośno - burczy. Ten typ tak ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Może być.
5,0
Wyciszenie
Jak na klasę tego samochodu bardzo dobre.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dyskwalifikuje ten samochód. Miasto: pagórkowaty Gdańsk, bez korków: 11-12 l/100 km. Płaski teren ok 10l/100 km w mieście. Trasa za miastem 7-7,5 l/100 przy prędkościach ok 100 km/h to trochę za dużo. Autostrada 7,5-8,5 l/100 w zależności od wiatru przy 130-140 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z włącznikiem spryskiwaczy, blokujące się hamulce.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Początek problemów ze skrzynią biegów już przy 40 tys. km. Prawdopodobnie pęknięty kolektor wydechowy - czuć czasami zapach spalin( typowe w tym modelu).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d