Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Robert Miżyński emmer@wp.pl, 24 lat temu
Silnik 0.7 30KM 22kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 78 tys. km
Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
3,54
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Miłe miejskie autko o ładnym wyglądzie, jeśli posiada dzieloną kanapę i uchylne tylne szyby, wrażenie jest tym lepsze. Lepszy od malucha i poloneza. Ma ocynkowane blachy, więc nie rdzewieje, a resztę zawsze można naprawić lub wymienić. Dobrze sie prowadzi, jest przestronne i wygodnie. O silniku i biernym bezpieczeństwie nie wspominam, by nie przerywać sielankowego nastroju...
Wrażenia
3,0
Silnik
trzęsie na wolnych obrotach, głośny, wibracjami wzbudza nawet odtwarzacz kasetowy, Wół i maruder,jeśli już mówić o dynamice to tylko na wysokich obrotach, miła dla ucha praca silnika.
3,0
Skrzynia biegów
Długi skok dźwigni, synchronizacja jedynki odeszła w zapomnienie, pojawia się zgrzytanie przy zmianie z trójki na dwójkę, wyje głośniej od silnika, ciężko wyrzucić czwórkę...
4,0
Układ jezdny
Troszkę za miękki na zakrętach i ze skłonnościami do podsterowności, ale ogólnie dobrze się prowadzi... Nie puszcza...
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra z każdej strony. Najlepiej wygląda z zewnątrz...
4,0
Ergonomia
Ogólnie jest w porządku, chociaż kłopoty pojawiają się, gdy ma się długie nogi i trzeba odsunąć fotel, nagle zaczyna być daleko do np. włącznika tylnej wycieraczki, czy do dźwigni zmiany biegów na trójce...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby lubią zaparować, nawet latem po deszczu, mało dynamiczna dmuchawa, przynajmniej nadrabia chałasem... Ciepło się robi, gdy z parkingu wyjeźdża się prosto pod koła np. śmieciarki. A poważnie potrzeba kilku kilometrów na maxa, aby złapał temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wrażenie jakby to był duży samochód, dobry pomysł z półką na torbę dla pasażera. Fotele wygodne, wysoko się siedzi, dość dobrze trzymają bocznie. Z tyłu, pod warunkiem, że kierowcą jest drobna osoba, można nawet wygodnie posiedzieć...
3,0
Wyciszenie
Głośno. Silnik jko solista, zawieszenie w chórkach. W synkopie elementy kokpitu...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rumaki więcej piją. Można powiedzieć, że jest oszczędny, choć przy ostrej jeździe w mieście chleje jak koń po westernie
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętnie, bo cena jest dość wysoka, jak za produkt z włoszczyzny...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli się nie szuka zaczepki to się jej nie znajdzie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas wymieniłem: układ napędowy wycieraczek przednich, mechanizm dźwigni zmiany biegów, alternator, naprawiałem już rozrusznik, dwa razy wymieniłem napęd do prędkościomierza... Pozostałe rzeczy to typowe naprawy wynikające ze zużycia.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,9
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Cinquecento

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów