Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Kołacz, 14 lat temu
Silnik 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Cinquecento 0.9 i.e. S 39KM 29kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
2,85
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy silnika, w porównaniu do 700 :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów
Karoseria : Korozja
3,0
Całokształt
Auto tylko przeciętne, ma swoje duże zalety, takie jak: łatwość w parkowaniu, zwinność, niska cena, tanie części. Ma też wady: wiele egzemplarzy ulega mijającemu czasowi-pokrywa się rdzą. Największa wada popularnego w Polsce \"cienkiego\" to bezpieczeństwo, a raczej jego brak, o jakichkolwiek strefach kontrolowanego możemy zapomnieć, airbagi? zapomnijcie!
Wrażenia
2,0
Silnik
Silniczek 899ccm radzi sobie lepiej niż ten z \"siedemsetki\", kultura pracy zdecydowanie wyższa, lecz elastyczność i przyspieszenia pozostawiają wiele do życzenia.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest mało precyzyjna, ma zbyt długi drążek, a drogi prowadzenia są długie.
3,0
Układ jezdny
Samochodzik z uwagi na swój krótki rozstaw osi przeciętnie tłumi nierówności, w dynamicznie branych zakrętach ma tendencje do przechylania się.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność tylko dobra, ogólnie niezła powierzchnia szyb i niewielkie rozmiary karoserii mogą dawać poczucie dobrej widoczności, jednak małe lusterka zewnętrzne nie dają odpowiedniej widoczności, a lusterko wsteczne pokazuje ograniczony obraz.
3,0
Ergonomia
Tylko przeciętnie, przede wszystkim brakuję zamykanego schowka - tutaj oszczędność wzięła górę nad ergonomią. Brak regulacji kierownicy ( ;D ) powoduje że ciężko znaleźć sobie odpowiednią pozycję za \"kółkiem\". Duży plus za schowki w drzwiach, można w nich sporo upchnąć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie samochodzik potrzebuje, kilku/kilkunastu minut, aby ogrzać niewielką przecież kabinę(zależy od temperatury).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli autem podróżują 2 osoby (kierowca + pasażer) miejsca jest w sam raz, irytuje trochę wąskie nadwozie, czasem gdy mamy do czynienia z szerszymi pasażerami miejsc przednich może się zrobić ciasno, a kolana pasażera mogą przeszkadzać w operowaniu skrzynią (szczególnie we wrzucaniu 5. biegu). Jeżeli autem podróżują 4 osoby, trzeba szukać kompromisu. Pasażerowie z przodu powinni przesunąć fotele do przodu, żeby Ci z tyłu mieli miejsce na nogi. Podróżowanie w komplecie to ostateczność, nie ma mowy o jakimkolwiek komforcie na tylnej kanapie.
2,0
Wyciszenie
Auto praktycznie nie wyciszony, duży hałas w środku z silnika na wyższych obrotach, z otoczenia, oporów powietrza i szumów toczenia kół.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są stosunkowo niskie, przeglądy też nie należą do drogich. Zużycie paliwa w mieście trochę zbyt wysokie, być może to przypadek akurat mojego egzemplarza.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest dobry. Cinquecento można kupić już za około 2 tys. PLN i trochę nim pojeździć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są tendencje do drobnych usterek, ale czego można się spodziewać po aucie 12 lub więcej -letnim.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzają się poważniejsze usterki, np. uszkodzona skrzynia biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 i.e. S 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Cinquecento 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
6,8
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Cinquecento