Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo III Cargo

ZelmerII, 10 lat temu
Silnik 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Doblo III Cargo 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW 2010-2016 - Oceń swoje auto
4,62
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest fantastyczny te 105 KM robi cuda na drodze.
5,0
Całokształt
Auto firmowe czyli do pracy. Spełnia znakomicie swoją rolę. Wersja MAXI o ładowności do 1 tony spisuje się REWELACYJNIE. Znakomicie w mieście i w trasie. Zaskoczył mnie silnik i jego elastyczność. Osiągi (zero stresu na obwodnicach). Auto na pusto i załadowane daje radę. Resztę opiszę poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja do tej pory nie mogę uwierzyć, że to FIAT. Silnik 1,6 MultiJet jest wg mnie jak rakieta. Elastyczny (6 bieg od 50 km/h i idzie w górę), ekonomiczny, dość cicha praca. Ja zwyczajnie nie mam uwag. Od 130 km/h do 180 ... rozpędza się tak, że widzę zdziwienie kierowców. Posiada jedną cechę, a mianowicie lekką dziurę przy zmianie biegów po 2 sek łapie i idzie jak szatan. Jednym słowem REWELACJA i tyle. Spalanie ostatnie 9000 km w cyklach mieszanych to 6,2 l/100km
5,0
Skrzynia biegów
Zero uwag. Biegi precyzyjne wchodzą. Zmiany są płynne. Lewarek na swoim miejscu. Bardzo przyzwoita praca układu.
4,0
Układ jezdny
Zaznaczyłem Dobrze i jest dobrze. Bo rewelacyjnie nie może być bo to CARGO do przewozu ładunków. Tylne zawieszenie niezależne dobrze reaguje oczywiście lepiej przy ładunku. Przód... hm... przy krótkiej i szybkiej dziurze słychać stuk jak by ktoś młotkiem walnął w karoserię (serwis ma zobaczyć). Ale na drodze i w zakrętach spisuje się nadzwyczaj dobrze jak na vana. Szybkie zakręty nie stanowią problemu. Hamulce znakomite. Auto reaguje właściwie na ruch kierownicą. Jak na cargo przystało jest dość sztywny ale nie na tyle żeby się "równać" z Niemcami. Komfort jest wystarczający.
Komfort
3,0
Widoczność
No nie ma szyb z tyłu. Do przodu widoczność znakomita, ale przy skrętach w prawo i skrzyżowaniach z drogami rowerowymi to już muszę się ustawiać pod kątem 90 st. lub równolegle, inaczej nic nie widać. I drobna wada lusterek, słabo widać martwe punkty. Trzeba na to uważać i to bardzo.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Nie ma co się tutaj rozpisywać. Ale wersje ze sztywnymi siedzeniami pasażera uniemożliwiają schowanie nawet laptopa za siedzeniem - to duży minus. Pewnie zależy to od wersji wyposażenia, więc się nie czepiam. Ale wadą jest niestety siedzenie kierowcy ZA KRÓTKIE W PIONIE. Musiałem matę na kręgosłup założyć - jeżeli można zamawiajcie lepsze siedzenia. Ale jak wspomniałem na wstępie TO JEST AUTO DO PRACY, więc da się przeżyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chwila i szoferka (kabina) ciepła. No powiedzmy nadmuch na przednią szybę potrzebuje chwilki dłużej bo i szyba spora. Ale czepiać się zupełnie nie mam czego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest DUŻO, pod warunkiem zamówienia siedzeń z regulacją. Siedzenie pasażera mam na sztywno i nie można schować nic poza nim. Fotel kierowcy regulowany, kierownica regulowana i nawet spory Jegomość wejdzie i się ułoży z nawiązką.
5,0
Wyciszenie
Jak na CARGO doskonałe, pogadać można przy 130 km/h ale oczywiście nie porównujmy do niczego innego jak tylko do wersji aut cargo. Można porozmawiać, muzy posłuchać - jest OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
20 000 km... i nic się nie dzieje. NIC.
5,0
Stosunek jakość/cena
49 000 netto i jak za tą cenę tej wielkości i klasy auto - REWELACJA
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC - odpukać

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Multijet 16v 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Doblo III Cargo