Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato III Furgon długi

kornik 29, 11 lat temu
Silnik 2.3 Multijet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Ducato III Furgon długi 2.3 Multijet 120KM 88kW 2006-2014 - Oceń swoje auto
3,00
22% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Duża i wygodna przestrzeń ładunkowa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : pękające zawiasy tylnych drzwi
3,0
Całokształt
W mojej ocenie całokształt dość pozytywny za nowego Sprintera czy Craftera trzeba dać na wejściu 30 tys więcej a one nie są jakoś super niezawodne. Jednak ta niska cena wychodzi w jakości wykonania, mnóstwo denerwujących drobnych usterek, kiepskie wykończenie i użyte materiały. Bardzo słabe i drogie serwisy ASO, lepiej poszukać warsztatu specjalizujacego się w dostawczych. Jest też kilka ciekawostek konstrukcyjnych np. ulokowanie wlewu płynu do spryskiwaczy ( ten kto to wynyslił powinien dostać tytuł idioty roku). Jednakże miał być to w założeniu tani koń roboczy i zasadniczo wywiazuje się z tego zadania.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zasadniczo nie narzekam, dosyć żwawy i dość rozsądnie pali ( ale potrafi wziąć czasami jak człowiekowi się spieszy i 14L/100km). Niestety z ładunkiem czasem brak mu pary. Zimą bardzo długo się nagrzewa. Poważna wada tego samochodu to pasek rozrządu wyniana co 90 tys koszt około 1800 zł ( w ASO 3500) konkurencyjne konstrukcje sa na łańcuchach.
3,0
Skrzynia biegów
Jeżdzę głównie po autostradach więc rzadko używam, ale w miedzyczasie leciały 2 razy wodziki.
3,0
Układ jezdny
Da się wytrzymać
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność zasadniczo bez zarzutu, jest tylko jedno ale, szerokie słupki ograniczają mocno widok. Przy skrecaniu trzeba bardzo uważać bo pieszego można przeoczyć.
3,0
Ergonomia
Bardzo przeciętnie, szczególnie umieszczenie miejsca na napoje obok zapalniczki i gniazda 12V to mistrzostwo bezmyślności nie raz zalałem je kawą lub herbatą
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo przeciętnie. Zimą mijaja wieki zanim się nagrzeje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niby miejsca jest trochę ale fotele koszmarnie niewygodne, lewa noga na długiej trasie tylko w jednej pozycji po 5 godzinach ma się dosyć.
2,0
Wyciszenie
Tu w mojej ocenie jest żle po 500 km wysiadasz i jesteś na otumaniony ciągłym szumem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość rozsądnie pali średnio mi wychodzi około 10,5 l w jeżdzie autostradowej (110-120 km/h) jak chce się naprawdę szybko jeździć potrafi i 14 l wyłykać. Przy jeździe na trasie w Polsce potrafi zejść poniżej 8 l. Ceny przedlądów w ASO to koszmar w Peugeocie czy Citroenie są o 1/3 tańsze, średni koszt to około 1300 zł. Ceny części w granicach rozsądku, można znaleźć tanie dobre zamienniki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że za te pieniądze jest to dość dobry wybór, chociaż następnym razem wziąłbym z mocniejszym silnikiem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kiepsko: alternator, sprężarka klimy, regulator nawiewu, wodziki w skrzyni biegów, pękające tylne drzwi, lakier przy bocznych dzwiach, odbojniki resorów, kosz koła zapasowego, niedomykające się schowki. Wszystko to było wymieniane na gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnej awarii nigdy nie miałem zawsze.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Ducato III

Liczba wpisów: 15

Fiat Ducato III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Ducato III Furgon długi