Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Multipla I

ghandi, 11 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Multipla I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik - doskonały, przeniesienie napędu bardzo wyważone, przestrzeń w środku - genialna. To bardzo udana konstrukcja :) szkoda że przestali ją produkować.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wymiana zardzewiałej tylnej belki - w sumie przerdzewiałej.
5,0
Całokształt
Jak na auto z 1999 roku jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Fiatem Multiplą. Miałem poważne obawy decydując się na ten model i w sumie jedynie moja słabość do brzyduli zdecydowała na zakup tego auta. Wykonanie auta, fenomenalny silnik, doskonała praca skrzyni biegów, brak poważniejszych awarii układu elektrycznego (raz lusterka, ale nie wiem czy to nie była wina raczej mechanizmu) sprawiło, że te trzy lata były bardzo udane. Poza Hondą Jazz to drugi samochód z którego jestem tak zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moja Multipla wyposażona jest w tradycyjny, 105 konny silnik diesla. Pojemność 1.9. Sam silnik nie zawiódł mnie nigdy, od czasu kiedy kupiłem to auto po prostu chodzi i chodzi, czy to mrozy -28 czy upały nigdy mnie nie zawiódł.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi również bez zarzutów. Nie mam się do czego przyczepić. Biegi wchodzą ładnie, nic nei zgrzyta, nic nie puka. Lewarek pod ręką.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny Multipli jest w miarę wygodny. Poprzednio, przed wymianą zardzewiałej tylnej belki miałem utwardzone spręzyny. Po wymianie kompletnej belki (koszt ...300 pln z zawieszeniem, hamulcami, piastami, no dosłownie komplet) zostawiłem zwykłe sprężyny. Auto zdecydowanie lepiej prowadzi się an tych twardszych. Przednie zawieszenie nie zaskakuje - to Fiat. Średnio raz na rok wymaga wizyty u mechanika. Na szczęście to.... Fiat więc remonty zawieszenia nie są specjalnie kosztowne. Multipla prowadzi się wyśmienicie, jednak należy pamiętać, że nei jest to auto wyścigowe ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Kto miał przyjemność prowadzić Multiplę ten już wie. Lepszą widocznoć uzyskać można już tylko na motocyklu. Ogromne okna powodują, że w aucie jedzie się bardzo komfortowo. Ma to swoje minusy - latem potrafi być ciepło, dlatego też klimatyzacja moim zdaniem to absolutna konieczność w Multipli. Mój model posiada orginalne Webasto, co jest idealną sprawą na zimę.
4,0
Ergonomia
W samochodzie wszystko jest pod ręką. Zastrzeżenie budzi jednak kontrola nawiewu w głównej konsoli. Pokrętła sterujące pracą wentylatora i temperaturą czasem zostają zasłonięte drążkiem zmiany biegów. Moim zdaniem trochę niefortunnie nisko zrobiono przednią deskę. Mogli spokojnie zakończyć ją ciut wyżej, wtedy pasażer miałby możliwość wsunąć się głębiej do przodu. Ponieważ w swojej Multipli zmieniam tapicerkę rozebrałem też deskę i okazuje się że bez problemu mogli zmienić akurat ten element. Brakuje trochę uchwytów na kubki. Reszta - bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na tak przestronny samochód wentylacja i ogrzewanie spisuje się bardzo dobrze. Nie jest ani za ciepło ani zbyt zimno. Warunkiem jest klimatyzacja. Latem bardzo się przydaje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W Multipli miejsce znajdzie każdy. Zarówno kierowca jak i pozostałych pięcioro pasażerów, nawet jeśli wszyscy są dorośli :) Tylne fotele można przestawiać więc jeśli ktoś narzeka na miejsce na nogi ( a musiałby być bardzo duży) to w minutę można to miejsce sobie powiększyć.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla i konstrukcję z 1999 roku wyciszenie jest na dobrym poziomie. Duze okna przenoszą ciut hałasu z drogi, jednak cała reszta jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Nie jest męcząca.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
105 konny dieselek, turbodoładowany 1.9, nie ma zbyt dużego apetytu na paliwo. Może to dziwić kiedy patrzysz na kształty Multipli. Kiedy ruszysz w trasę i będziesz jechał z głową zaskoczy cię spalanie rzędu 5.5-6.0 na 100 km. Mój rekord to 1200 km na 60 litrach paliwa. W mieście auto pali od 6.5 do 7.8, tak mniej więcej. Wszystko zależy od nogi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu też nei ma się czego czepiać. Niska cena zakupu i tanie części, plus bardzo okazyjne wizyty w warsztacie samochodowym postawiły Mućkę dość wysoko w rankingu cena/jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów kiedyś przestały się składać lusterka - wymagały przesmarowania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W Multipli przez te trzy lata nei zepsuło mi się w sumie nic. Owszem zużywało się przednie zawieszenie, owszem musiałem wymienic tylną belkę (niestety zaniedbanie poprzedniego właściciela) ale tak poza tym, ku mojemu zdumieniu, nie wydarzyło się nic specjalnei dziwnego, nieprzyjemnego czy spektakularnego. Po prostu jeździ :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Multipla I