Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Multipla I

Blu energy, 5 lat temu
Silnik 1.9 JTD 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Multipla I 1.9 JTD 110KM 81kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jest piękna !! Hehe
Silnik : Mistrz niezawodności
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Sprzęgło nie zbyt doskonałe
5,0
Całokształt
Niechciany kiedyś przeze mnie samochód okazał się strzałem w dziesiątkę- zawsze zmieniałem auto średnio co rok 2 lata ,od czasu zakupu używanego Fiata Multipla zostaje wierny temu samochodowi i tej marce już prawie10 lat. W międzyczasie Miałem okazję jeździć różnymi innymi autami ,rzadne z nich jednak mnie tak głęboko nie zauroczyło ,bym był gotów zmienić obecny samochód na inną markę bądź model i nie jest to kwestia pieniędzy bo stać mnie na nie jedno auto.Problem w tym ,że nie jedno auto nie ma tego "czegoś" co ma ten cudowny fiat :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Absolutnie bezawaryjny- nr 1 na rynku. Miłośnicy opli z tym silnikiem także to potwierdzają
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi perfekcyjnie od dnia zalania dobrego oleju.Koła dwumasowe tu nie padają bo są od Valeo a nie tandetne niemieckie produkty LUK Gdyby komuś szarpał przy ruszaniu polecam sprzęgło Sachs a nie wymianę dwumasy (tu oryginał przegrywa jakością z Sachs)
5,0
Układ jezdny
Daję 5 gwiazdek bo na TANICH (kamoka) wahaczach i gumach stabilizatora zrobiłem już 150 tys. Przednie amory 80% pomimo że mają 18 lat Tylne amortyzatory zmieniałem 2 razy Kayaba wytrzymała ledwie gwarancję Ogólnie to może miększe zawieszenie bym wolał.
5,0
Karoseria
Ogólnie jakoś bez rdzy.Rok temu wyjmowałem szybę bo na dachu pojawiły się wykwity. W międzyczasie dwukrotnie konserwowałem podwozie,czego niestety większość nie robi. Progi schowane pod plastikiem- raz sprawdzałem i były jak nowe ,podobnie jak np. rurki hamulcowe. Ciekawostka : całkiem duży uciąg ma na haku !
Komfort
4,0
Widoczność
Akwarium
5,0
Ergonomia
Wszystko proste jakby natura stworzyła.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W silne upały klima ma co robić ale daje radę. Raz przy 170 km/h wyrwało mi zaślepkę od filtra kabinowego co jest na podszybiu i gdzieś pofrunęła. Teraz wiem,że nie tylko mi więc sprawdź u siebie,wymień filtr na nowy lub zwolnij ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
6 cio osobowy Środkowy fotel służy jako mega podłokietnik Trzy tylne fotele regulowane osobno. Niepozorny z zewnątrz lecz całkiem pojemny wewnątrz kufer. Podwójne skrytki w podsufitce.
4,0
Wyciszenie
Przy 130 i powyżej jest mniej miło.Czasm myślę,że przydałby się 6 bieg.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 5 nie ma DPF wtryskiwacze chyba wieczne przy silniku z usterek to świece żarowe wymieniałem i termostat. Dzięki prostocie całej konstrukcji koszty utrzymania są stosunkowo niskie Nie ma te auto też zbędnych bajerów co dodatkowo te koszty obniża - czego nie wszyscy są świadomi.
5,0
Stosunek jakość/cena
A co tu pisać?? 5 gwiazdek daje ,leje po korek i do przodu !!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ktoś pedantyczny zawsze coś znajdzie np. zapadki w zamku drzwiowym? Taka pionowa klapeczka kiedyś naprawiłem i coś znowu się nie domyka
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej nie ma prócz tego sprzęgła co wymieniłem na oryginał i budą szarpało przy ruszaniu a potem wymieniłem na Sachs i wreszcie parę lat z głowy mam.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Multipla I 1.9 JTD 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Multipla I