Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Palio II Weekend

pfalenczyk, 10 lat temu
Silnik 1.2 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 251 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Palio II Weekend 1.2 i 60KM 44kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mały, słaby ale jakoś jedzie! Tani w eksploatacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Konieczność wymiany metalowych przewodów hamulcowych. Warto kontrolować ich stan. Koszt 300 zł :)
5,0
Całokształt
Potrzebowaliśmy małego, taniego w eksploatacji kombi i Palio w pełni spełnia nasze wymagania. Po 5 latach i 100 tyś. km na prawdę jesteśmy z niego zadowoleni. Jeśli ktoś szuka prostego, pakownego i niezawodnego samochodu - Palio to dobry wybór. Nasz zostaje z nami do swojego końca jako auto miejskie.
Wrażenia
5,0
Silnik
60 KM, więc o dynamice pisać nie będę. Bardzo elastyczny - ale tylko przy spokojnej jeździe. Jeśli chcemy jechać "dynamicznie", musimy trzymać się zawsze powyżej 3500 obrotów. Świetnie współpracuje z LPG - żadnych problemów po 80 000 km.
3,0
Skrzynia biegów
Niezawodna - zero problemów do tej pory. Wsteczny haczy, jedynka wchodzi czasem z lekkim oporem. Długi skok lewarka.
3,0
Układ jezdny
Wysokie i sztywne zawieszenie. Dobre na dziurawe i miejskie drogi. Na trasę - za wysoko, przy 130 km/h auto wyraźnie przestaje trzymać się drogi. Bardzo wrażliwe na nawet najdrobniejsze podmuchy wiatru. Przez 100 tyś. km, które przejechaliśmy końcówki drążka wymieniane 2 razy. Po 240 tyś. wymieniony sworzeń wahacza i sprężyny z tyłu. Amortyzatory nadal 80%. Ogólie trwałość bardzo dobra.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać. Minus tylko za przednie słupki - ograniczają widoczność, zwłaszcza z prawej strony.
4,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą dla mnie dobra. Śiedzi się wysoko. Wszystkie przełączniki pod ręką. Mało schowków. Brak uchwytów na napoje (tylko w pokrywie schowka). Bagażnik - rewelacja. Regularny kształt, plaska podłoga. Rowery, dwuosobowa kanapa, meble - przewiezie wszystko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najwyższy poziom bardzo hałaśliwy. W czasie jazdy auto nie paruje, nawet z kompletem pasażerów, ale dmuchawa działa na drugim biegu i jest zdecydowaie słyszalna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze. Auto jest wąskie, więc z pasażerem od czasu do czasu zderzymy się łokciem, ale ogólnie OK. Z tyłu akceptowalnie - miejsce na nogi jest - tylko jeśli przedni fotel będzie bardziej w pozycji pionowej niż leżącej.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest OK. Powyżej głośno, choć rozmawiać jeszcze się da.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy i części bardzo tanie. Auto bezawaryjne - tylko eksploatacja. Większość usterek bierze się z zaniedbań właściciela. Sprzęgło wymienione przy 170 tyś. km. Spalanie - około 8 litrów gazu przy normalnej jeździe. Na autostradzie przy 120 km/h 9 litrów. Miasto zimą - 10 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie tylko wymiana gumowych elementów zawieszenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 10 latach konieczność wymiany metalowych przewodów hamulcowych. Oryginalne są stalowe - rdzewieją. Koszt dorobionych miedzianych z wymianą - 300 zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Palio II Weekend 1.2 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Palio II Weekend