Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo I

strzemie@wp.pl, 20 lat temu
Silnik 1.4 76KM 56kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 104 tys. km
Fiat Tipo I 1.4 76KM 56kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Super wózek. Szkada, że nie ma w Polsce fajnej strony www o fiacie tipo, takiej jaką mają np. fani fiesty, czy skodziarze. Fanom Fiata Tipo polecam odwiedzenie niemieckiej stronki www.fiattipo.de.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekstra dynamika, dzwięk prawdziwego auta, o rajdowych ambicjach
3,0
Skrzynia biegów
Poniżej -5 st celsjusza przez pierwszy kilometr jazdy problemy z włączaniem 2-ki i redukcją z 3 na 2.( wymieniłem już olej w skrzyni na rzadszy -syntetyk - mała poprawa.) Ustępuje po dalszej jeździe. Gdy na dworze cieplej-super.Ot, włoska natura -lubi ciepło.
5,0
Układ jezdny
Twardy, dobra sterowność, choć komfort resorowania dla siedzących z tyłu na tym cierpi, to jednak warto taką ceną okupić tą lekko sportową charakterystyję zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Super widoczność do tyłu- to wóz
4,0
Ergonomia
Radio za nisko- trzeba zanurkować ręką by je obsłużyć ,a przy otwartej popielniczce obsługa niemożliwa! No i jeszcze ten ostry wystający zamek pokrywy bagażnika, o który człowiek o wzroście pow.185 nie raz rozbije sobie czubek głowy, zanim nauczy się o nim pamiętać.Reszta ok.A wielka półka na desce po prawej jest po prostu super.Pojemny podświetlony schwek i generalnie wszystko pod ręką poza w/w radiem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczne, ale w moim egzemplarzu pokrętło do ustawiania kierunku nawiewu nie działa zbyt precyzyjnie i gdy jest ustawione w położeniu maksymanego nawiwu na nogi to faktycznie dmuchawa najmocniej daje na szybę i na odwrót w położeniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przród i tył pełno miejsca. Z tyłu, w odróżnieniu np od Seatów Ibizy czy Cordoby, wyższi pasażerowie nie muszą zginać karku lub odsuwać tyłka od oparcia by wyprostować głowę- linia dachu nad tylnym siedzeniem jest prosta, zatem miejsca na głowę jest pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Do 135km/h jest super ( oczywiście jak na konstrukcję z końca lat 80). Generalnie uważam, że ten basowy pomruk silnika dochodzący przy gwałtownym ruszaniu do uszu kierowcy to zaleta, pozwalająca poczuć, że ma się pod nogą te 78 koni ( z 1,4l !)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy mocy 78 KM, myślę, że spalanie jest w normie. Po założeniu instalacji gazowej LPG ( butla w koło zapasowe)- pali w przeliczeniu na beznzyne mniej niż w CC 900ccm. U mnie duże miasto: 11,5-13, trasa min.6,7 trasa max 9l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze to wybór doskonały. Osiągami przewyższa droższą ( nie wiedzieć czemu) konkurencję, np. Astra 1,4 8v ( 60 KM), Seaty Ibiza Cordoba, Skoda Felicja1,3. A wysoka awaryjność Fiata to mit.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew słyszanym niekiedy opiniom o zawodności Fiata ( rozpowszechnianym zapewne przez zadufanych w sobie i swoich maszynach kierowców szrotów wyprodukowanych za naszą zachodnią granicą, za które mocno przepłacili, więc teraz muszą perorować o ich niezawodnośći i które pod względem stylistyki nadwozia mogą spokojnie rywalizować z czołgami Leopard, również tamtejszej produkcji ) ja robię swoim Tipaczem 2-3 tysięczne wypady po Europie, podczas których nie podnoszę nawet maski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Mimo 104 tys. km między wymianami ( a robię je co 20 tys. km) zużywa ok 0,5 litra oleju ( Mobil 1 syntetic 5W 50 Rally formula)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo I