Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan Facelifting

Kuba, 4 lata temu
Silnik 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Poszukiwałem samochodu rodzinnego, mój wybór padł na Forda C max w wersji 5 osobowej. Przestronne wnętrze, które jest zasługą pokaźnej szerokości nadwozia i trzech oddzielnych foteli montowanych w drugim rzędzie zamiast kanapy. Pojemność bagażnika całkiem spora ok. 450l, a po złożeniu foteli wrasta do ponad 1700 l. Ja wybrałem wersje Edition z silnikiem 1,6 TI-VCT , wolnossąca 125KM. Silnik w zasadzie bezawaryjny, prosty w budowie, wadą jest słaba moc i nieprzystosowanie do LPG, które dla mnie nie ma większego znaczenia. Manualna skrzynia biegów dobrze zestopniowana, brakuje jedynie w tej wersji 6 biegu. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, C maxy po lifice maja grubsze szyby , lepsze uszczelki i mate głuszącą pod maska. Poprawia to komfort. Siedzi się wysoko, widoczność bardzo dobra, duże składane lusterka. Zawieszenie wielowahaczowe plus system Control Blade daje duża przyjemność z jazdy – samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Układ kierowniczy działa bardzo precyzyjnie, dobre prowadzenie, super właściwości jezdne. Lakier dość cienki 100 – 140 mikronów, słaby podatny na zarysowania. Zabezpieczenia antykorozyjne poprawione w stosunku do poprzednich generacji, ale cudów nie ma się co spodziewać. Samochód nisko zawieszony – mały prześwit, trzeba uważać na krawężniki i podjazdy. Wewnątrz kierownica multimedialna, system audio SONY i system multimedialny SYNC 2 z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem, który pozwolił zmniejszyć liczbę przycisków na konsoli centralnej. System Sync 2 jest przestarzały i w nowych Fordach zastępuje go SYNC 3 – o wiele lepszy. Obsługa jest bardzo intuicyjna. Ogólnie jest bardzo przejrzyście. Jakość plastików i materiałów użytych we wnętrzu bardzo dobra. Ford C-Max jest na tyle trwałą konstrukcją, że ewentualne usterki dotyczą jedynie drobiazgów i pomimo że posiada zalety jak i wady wg. mnie jest samochodem godnym polecenia. Oczywiście , każdy oceni samochód według siebie, moja opinia jest taka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT 125KM - konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, m.in. zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Bardzo prosty silnik jak ona obecne czasy. Możliwe usterki: czujnik położenia wału, koło zmiennych faz rozrządu, sonda lambda.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów manualna zestrojona bardzo dobrze, biegi wchodzą lekko, trwała konstrukcja, brakuje jedynie 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
Super zawieszenie wielowahaczowe, system Control Blade, systemy kontroli trakcji, bardzo dobry układ kierowniczy – to powoduje ze samochód prowadzi się świetnie, precyzyjnie,bardzo przewidywalnie.
4,0
Karoseria
Poprawione zabezpieczenia antykorozyjne ale do ideału to daleko, lakier cienki 100-140 mikronów i bardzo slaby podatny na zarysowania.
Komfort
5,0
Widoczność
Za kierownicą siedzi się wysoko, wiec widoczność jest bardzo dobra. Do tylu jedynie nie jest najlepiej, sprawę załatwia kamera jeśli jest na wyposażeniu.
5,0
Ergonomia
ogólnie świetnie, nie ma na co narzekać, oczywiście są drobne niedociągnięcia np. Przycisk składania lusterek wykonany w wersji mikro, wyświetlacz dotykowy zestawu multimedialnego zbyt daleko odsunięty od kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze, klimatyzacja dwustrefowa elektorniczna, da się ustawić łatwo i precyzyjnie, rozmieszczenie nadmuchów rozwiązane prawidłowo , wydajność klimatyzacji bardzo dobra – mam stary czynnik R-134a.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na minivana nie brakuje
5,0
Wyciszenie
Samochód ma jak na ten segment i klasy świetne wyciszenie, jedynie przy prędkościach autostradowych robi się głośniej, ale tu konkurencja wcale nie wypada lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford C-MAX II Minivan Facelifting