Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: VANy
Auto, które debiutowało na rynku w 2010 roku jest drugą, najnowszą i obecnie produkowaną generacją modelu. C-Max II bazuje koncepcyjnie na Iosis Max – prototypie zaprezentowanym w Genewie w 2009 roku i nawiązuje stylistycznie do innych modeli Forda: Fiesty czy Kuga. Tak jak C‑Max pierwszej generacji, dzieli z Fordem Focusem płytę podłogową (Ford global C-car platform). Dostępna jest również 7-miejscowa wersja auta, nazwana Grand C-Max, którą Ford oferuje także w USA.
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4380 mm
Szerokość 1828 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2067 mm
Wysokość 1626 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1684 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 432 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 855 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Kuba
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Poszukiwałem samochodu rodzinnego, mój wybór padł na Forda C max w wersji 5 osobowej. Przestronne wnętrze, które jest zasługą pokaźnej szerokości nadwozia i trzech oddzielnych foteli montowanych w drugim rzędzie zamiast kanapy. Pojemność bagażnika całkiem spora ok. 450l, a po złożeniu foteli wrasta do ponad 1700 l. Ja wybrałem wersje Edition z silnikiem 1,6 TI-VCT , wolnossąca 125KM. Silnik w zasadzie bezawaryjny, prosty w budowie, wadą jest słaba moc i nieprzystosowanie do LPG, które dla mnie nie ma większego znaczenia. Manualna skrzynia biegów dobrze zestopniowana, brakuje jedynie w tej wersji 6 biegu. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, C maxy po lifice maja grubsze szyby , lepsze uszczelki i mate głuszącą pod maska. Poprawia to komfort. Siedzi się wysoko, widoczność bardzo dobra, duże składane lusterka. Zawieszenie wielowahaczowe plus system Control Blade daje duża przyjemność z jazdy – samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Układ kierowniczy działa bardzo precyzyjnie, dobre prowadzenie, super właściwości jezdne. Lakier dość cienki 100 – 140 mikronów, słaby podatny na zarysowania. Zabezpieczenia antykorozyjne poprawione w stosunku do poprzednich generacji, ale cudów nie ma się co spodziewać. Samochód nisko zawieszony – mały prześwit, trzeba uważać na krawężniki i podjazdy. Wewnątrz kierownica multimedialna, system audio SONY i system multimedialny SYNC 2 z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem, który pozwolił zmniejszyć liczbę przycisków na konsoli centralnej. System Sync 2 jest przestarzały i w nowych Fordach zastępuje go SYNC 3 – o wiele lepszy. Obsługa jest bardzo intuicyjna. Ogólnie jest bardzo przejrzyście. Jakość plastików i materiałów użytych we wnętrzu bardzo dobra. Ford C-Max jest na tyle trwałą konstrukcją, że ewentualne usterki dotyczą jedynie drobiazgów i pomimo że posiada zalety jak i wady wg. mnie jest samochodem godnym polecenia. Oczywiście , każdy oceni samochód według siebie, moja opinia jest taka.
4,7
~Hubert
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Nigdy wcześniej nie posiadałem samochodu tej marki - pewnie dlatego że zawsze gdzieś w głowie "siedział" mi stereotyp - "Ford g... wort" Potrzebowałem większego samochodu rodzinnego. Wybór padł na C Maxa. Z samochodu na chwile obecną jestem bardzo zadowolony. Duży, wygodny, do spokojnej jazdy. Ogólnie wszystko na swoim miejscu, wskaźniki czytelne, obsługa menu komputera pokładowego i zestawu multimedialnego (radia) czytelna, prosta, intuicyjna. Silnik 1,6 125km radzi sobie z masą samochodu , ale o wrażeniach sportowych to raczej można zapomnieć. Za słaby. Zużycie paliwa jak na tę wielkość i masę samochodu bardzo przyzwoite. W miecie 9-10 l/ 100km, na trasie 5 - 6 l /100km. Zaletą silnika jest prosta konstrukcja, brak poważnych wad fabrycznych, dobra kultura pracy. jednostka napędowa wolnossąca. W samochodzie cicho, bardzo przyjemnie, przy prędkościach autostradowych zaczyna być głośno. Widoczność bardzo dobra ze względu na wysoka pozycje siedzącą - jedynie do tyłu mogłoby być lepiej. Jakość plastików i materiałów użytych we wnętrzu bardzo dobra. Nawiewy, ogrzewanie, klimatyzacja - brak jakichkolwiek zastrzeżeń. prowadzenie auta wyśmienite, trzyma się drogi jak przyklejony. Zapewne zasługa zawieszenia wielowachaczowego i systemu Control Blade. Układ kierowniczy elektryczny (jak to w nowych samochodach) ale pracuje poprawnie, bardzo precyzyjny.
4,5
~similar
Ford C-MAX II
Minivan Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Autko bardzo przyjemne w prowadzeniu, z zewnątrz wydaje się duże, ale w rzeczywistości to nadmuchany Focus - jest krótsze od Focusa Combi, wygodniejsze w parkowaniu, wyżej się siedzi - bardzo komfortowe wyposażenie, wysokiej jakości wykończenia, wszystko mięciutkie w środku, super system Audi (Sony) z wooferem, 9 głośników, gra extra - chyba najlepsze audio jakie miałem... Samochód cichuteńki (nasz synek momentalnie w nim zasypia) - bez względu na prędkość czy to w mieście przy 50km/h czy na krajowej autostradzie przy 130km/h czy u zachodnich sąsiadów - raz jechaliśmy około 190km/h - absolutna cisza - można swobodnie rozmawiać i słuchać radyjka - i to nawet na zimowych kołach - pod względem wygłuszenia - ideał! Spalanie troszkę za duże - czy to trasa czy to miast - mnie zawsze wychodzi 9 litrów... ale za to przyśpieszenie: 8s do 100km! rewelka - przy całkiem niepozornym rodzinnym wyglądzie - robi wrażenie... jedyny minus to prześwit - jadąc w jedna osobe wychodzi około 14cm - ale jadąc w 3 osoby z pełnym bagażnikiem - od razu robi się niecałe 10cm i trzeba zacząć uważać na wszelkie krawężniki i dziury (poprzednio miałem Subaru XV - prześwit prawie 23cm - więc różnica jest znaczna i wymaga przywyczajenia)... auto wewnątrz mam sporo schowków i bagażnik (przy dojazdowym kole zapasowym) około 480l. na małą rodzinę wystarczający... auto śliczne stylistycznie - piękny nowy duży grill - sprawia wrażenie droższego niż jest faktycznie... silnik 150KM wystarczający do tej masy (niecałe 1350kg) i gabarytu. jeździ jak Focus - odczucia są raczej sportowe niż rodzinne... w wersji Titanium - super wyposażenie i sprzęt audio o którym wspomniałem już wyżej... wygodne autko.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Minivan Facelifting