Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting

Wojtek, 7 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawias rewelacja!
5,0
Całokształt
Świetne auto w dobrej cenie z dynamicznym silnikiem i rewelacyjnym zawieszeniem. Auto intucyjne w prowadzenie bez nadmiaru systemów wspomagających itp. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo trzech cylindrów i małej pojemności silnik wykazuje się dobrą dynamiką choć jest podatny na dodanie wagi itp. Brzmi też lepiej niż niejedna wyjąca czterocylindrówka - wydaje subtelny delikatny pomrók. Jest elastyczny i z łatwością rozpędza się do prędkości 160-170 km/h, później już trochę wolniej ale spokojnie dobija do Vmax 200km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok, działa precyzyjnie choć jak na moje gusta przełożenia są zbyt długie i skok pomiędzy biegami również zbyt duży. Zdecydowanie bardziej bym widział dla tego silnika skrzynię sześciobiegową z krótszym skokiem na lewarku.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Fordzie, perfekcyjny :) Auto bardzo dobrze trzyma się drogie, zwinnie pokonuje zakręty. Przy dobrej pogodzie zerwać przyczepność jest bardzo trudno nawet mknąć przez wąski zakręt z nieprzyzwoitą prędkością :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra choć jak to w nowych samochodach z dynamiczną linią nadwozia nie jest ona doskonała.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko jest na swoim miejscu, łatwo dostępne i intuicyjne. Z początku wydawaćby się mogło, że konsola środkowa przeraża dużą ilością przycisków jednak chwila uwagi i wszystko staje się jasne. Taki "przyciskowy" interfejs w samochodzie ma wiele zalet w stosunku to ostatnio modnych tabletów przyklejanych do deski samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej klasy auto i moje potrzeby jest tej przestrzeni wystarczająco. Oczywiście w Skodzie Fabi dostaniecie tej przestrzeni więcej ale ... No jest wiele "ale"
5,0
Wyciszenie
Do 140km/h bardzo przyzwoicie a potem to wiadomo, to jednak auto miejske i nie jakieś premium więc cudów nie ma co oczekiwać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dynamika tego silnika jest naprawdę zadawalająca jak również prowadzenie jak na Forda przystało jest nieprzeciętne. Natomiast co do spalania to muszę przyznać, że jest zdecydowanie wyższe niż podaje fabryka. Co prawda należę do osób, które jeżdżą dość dynamicznie jednak nie spodziewałem się takich różnic. Średnie spalanie z baku (miasto/trasa - głównie autostrady) wychodzi pomiędzy 7,5 a 8,5 litra. Jazda autostradą z conajmniej autostradową prędkością czasami zamyka się powyżej 9 litrów. Spokojna trasa ~100km/h to spalanie 5-5,5litra. Tylko w mieście da się zapiąć spalanie poniżej 7 litrów. Jeśli chodzi o listki Eco w komputerze to max udaje mi się osiągnąć 3/5 ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie dobra jakość, dobre osiągi, przyzwoite spalanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie absolutnie nic się nie wydarzyło ale przejechałem dopiero 12000 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie absolutnie nic się nie wydarzyło ale przejechałem dopiero 12000 km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Fiesta VII Hatchback 5d Facelifting