Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

cosby, 11 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : prowadzenie samochodu, pomimo budowy minivana - czyli wyżej umieszczonego środka ciężkości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wymiana/usunięcie DPF
4,0
Całokształt
Jestem z niego zadowolony - dowód śmigam już nim 3/4 lata, a poprzednimi do 2-3, bo zaczynały się wydatki, albo mi się nudziły, albo zaczynało brakować miejsca - w końcu dzieciaki rosną a wraz z nimi potrzeby.
Wrażenia
4,0
Silnik
109km wystarczy, aby w miarę sprawnie przyspieszać. Moment obroty wystarcza z kolei na w miarę sprawne wyprzedzanie na trasie. Słyszalność silnika w kabinie, jak w benzynówkach 1.6l. czyli super. bo to w końcu diesel. Ostatnio zacząłem słyszeć świst turbiny, co może oznaczać remont turbiny w niedalekiej przyszłości, ale na razie się tym nie przejmuję. Problemy z wyciekami oleju, aczkolwiek nie muszę nic dolewać - to raczej zapocenie.
5,0
Skrzynia biegów
Super. Gładko sprawnie, w miarę krótko chodzi. Czasem przyhaczy 3 przy szybszej jeździe, przy częstej zmianie biegów - to nie wyścigówka, no ale ja czasami lubię pochodzić po zakrętach ;-) Wajcha zmiany biegów wysoko, tuż przy kierownicy - super. Jak chcesz wygodnie jechać to przyda się podłokietnik na odpowiedniej wysokości - w sam raz do zmiany biegów - leży jak ulał.
5,0
Układ jezdny
Jak na minivana super. Nie potrzeba żadnych ESP - bez problemu wyprowadzisz z ewentualnych drobnych poślizgów. Do tej pory jeździłem Zafirką - tam ESP po prostu musi być, a tutaj proszę - w pełni czujesz, co się dzieje z samochodem. No ale oczywiście współcześnie ESP może być. Ważne jednak, że prowadzi się dobrze, nawet bez tego systemu. Ocena doskonała za zawieszenie w tej zabudowie samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale słupki przednie zasłaniają fragmenty widoczności. Przeszkadza przy skręcaniu na skrzyżowaniu i jak zaraz za nim jest przejście dla pieszych - trzeba się wychylić, aby zobaczyć, czy nikt Ci nie wszedł przed maskę. Do tyłu - wystarczy się przyzwyczaić. Mniej sprawnym kierowcom polecam czujniki parkowania. Maski przedniej nie widać, ale przód się wyczuwa.
4,0
Ergonomia
Regulacja fotela na wysokość - ja mam jak najniżej, ale każdy może dobrać do swoich potrzeb. Z tyłu miejsca wystarczająco. Wajcha biegów tuż przy kierownicy. Miejsca na nogi dla kierowcy sporo, więcej niż w nowszym modelu c-maxa. Fotel z regulacją lędźwiową. Dostęp do regulacji nawiewu, klimy itp. standardowy. Warto mieć tempomat - możliwość zmęczenia nóg przy długiej jeździe autostradowej (z racji fotela wysoko umieszczonego).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard. Szkoda, że nie mam ogrzewanej przedniej szyby ;-(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w minivanie. Siedzi się wyżej, miejsca wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla to chyba wzór w swojej klasie. Szumy wiatru przy większych prędkościach są większe niż w standardowym kompakcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem doskonale. Silnik 1.6 diesel. Zużycie paliwa średnie 6,1l/100km przy masie 1,4t to super wynik. Ceny w ASO wysokie - tam robię tylko jak są stłuczki z OC sprawcy ;-) Na wolnym rynku trzeba mieć upatrzonego mechanika, ceny wtedy podobne do każdej marki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem używkę, więc cena mnie satysfakcjonuje. Nowy zbyt drogi jak na to, co daje. Chyba, że w jakiejś wyprzedaży rocznej, ale nie brać z najsłabszym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie konieczność wymiany/wycięcia filtra DPF to byłoby ok. Zapocenie silnika olejem, ale nie ubywa i nie muszę uzupełniać od przeglądu do przeglądu 20tys.km. Zawieszenie na 5, napęd na 5. Naproża za drugim rzędem drzwi - trzeba o nie dbać, bo rdzewieją.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DPF :-(

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Focus C-Max