Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 3d

foxx76, 6 lat temu
Silnik 2.5 Duratec ST 225KM 165kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Hatchback 3d 2.5 Duratec ST 225KM 165kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dźwięk układu wydechowego
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przeguby
Karoseria : Rdza
Układ elektryczny : Otwieranie bagażnika
4,0
Całokształt
Auto które robiło to po co było kupione, czyli dawało frajdę. Osiągi były zadowalające, komfort spory, zwracało na siebie uwagę, dało się go lubić. Gdyby nie ciągłe problemy z rdzą i wada fabryczna związana z układem napędowym, to pewnie bym go nie sprzedał.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nigdy mnie nie zawiódł. Pomimo braku modyfikacji auto miało znacznie wyższy moment niż seryjny egzemplarz. Osiągi bardzo dobre. Spalanie spore, ale to 5 cylindrów więc nie ma się co dziwić. Przez trzy lata wymieniłem tylko świece i olej.
4,0
Skrzynia biegów
Teoretycznie nic się nie wydarzyło, ale dwukrotnie usłyszałem, że chyba coś się dzieje z dwumasą. Dolewany był olej do skrzyni i to tyle. Biegi wchodziły płynnie. Szóstka odpowiednia do osiągów auta.
3,0
Układ jezdny
Z jednej strony świetne zawieszenie - auto znakomicie trzyma się na zakrętach i jak na przednio-napędowca bez blokady dyferencjału da się nim przyspieszać na zakrętach. Z drugiej strony fatalny układ napędowy i masowo padające półosie i przeguby.
Komfort
4,0
Widoczność
Standard. Jest to mimo wszystko klasyczny Focus z innym silnikiem, zawieszeniem i wydechem. Widoczność jak w każdym innym aucie kompaktowym.
4,0
Ergonomia
Tak jak powyżej. Nie różni się on zbytnio od standardowej wersji, więc użyteczność tego auta jest typowa jak dla każdego innego Focusa. Wszystko na miejscu i działa jak należy. Szkoda tylko, że firmowe radio zawodziło praktycznie na każdym kroku i trzeba je było szybko wymienić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przez grzaną przednią szybę nawet w siarczysty mróz można było szybko rozpocząć podróż bo szyby były odszronione momentalnie, ale za to w środku trzeba było pojeździć chwilę w rękawiczkach zanim się nagrzało. Chłodzenie OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca. Pasażerowie z tyłu (wersja 3-drzwiowa) nie narzekali nawet po kilkuset kilometrach. Nawet można było sobie pospać.
3,0
Wyciszenie
Było głośno. Choć nie będę ukrywał, że dla mnie to duża zaleta. Przy tak pięknym dźwięku silnika, brak radia powyżej 140km/h nie był dla mnie problemem. Do cichych to on nie należał.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Skoro kupuje się nietypowe auto to trzeba się liczyć z wyższymi kosztami. Wszystkie orginalne części które kupowałem były średnio droższe od 20-200% niż do standardowej wersji. Na szczęście nie wiązało się to tylko z tym, że to do ST, więc musi być droższe, tylko większość części była zupełnie inna niż do seryjnego egzemplarza. No i trzeba pamiętać, że ST dużo pali. Benzyny było to około 12-13 litrów. Gazu 14,0-14,5l + 1,0-1,5l benzyny na każde 100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
ST trzyma cenę. Z jednej strony jest "o niebo" lepszy od standardowego Focusa i jest warty wyższej ceny, bo mocno się rożni od zwykłego. Z drugiej strony układ napędowy, rdza i jakieś drobne usterki potrafią zabrać sporo pieniędzy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie narzekałem na rdzę, której musiałem się co rok pozbywać. Głównie nadkola, progi i spody drzwi. Dodatkowo problemy z zamkiem w tylnej klapie, łożyska (łącznie 4 w 3 lata) i coś tam było nie tak z pompą wspomagania.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dopóki nie zaczęły siadać półosie i przeguby to nic kompletnie się nie działo. Lać i jechać. Jak padły to masowo. Przez blisko rok przerobiłem temat blisko 8 przegubów które regularnie padały, nawet wzmocnione sztuki robione na zamówienie pod moje zawieszenie. Orginalne z serwisu kosztują absurdalną kwotę.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Duratec ST 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 3d