Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 3d

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Dane techniczne Ford Focus II Hatchback 3d

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4342 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1497 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1247 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 396 l

Oceny Ford Focus II Hatchback 3d

Liczba ocen: 25
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Poważne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Baniol4
Hatchback 3d 1.4 Duratec 80KM 59kW
Ford Focus II
Samochód kupiłem w celach służbowych i dalekich wyjazdów. Po 2 latach mogę spokojnie powiedzieć że spełnił moje oczekiwania. Co prawda, silnik jest słaby jak na takie auto, ale musiałem decyzje o zakupie podjąć nagle i trafiło na ten model. Nie zawiodłem się. Jest spokojny, dobrze się prowadzi, kiedy trzeba to potrafi dać kopa (ale bez szaleństw). Nad morze na wyjazd służbowy dojechałem z południa na jednym tankowaniu i jeszcze zostało na poruszanie się po mieście na tydzień. Dopiero na powrót trzeba było do tankować. (Dla świeżych kierowców raczej nie jest, ze względu na gabaryty. Auto jest szerokie, co przy Yaris na naukach jazdy to grubas.)
4,4
~Rafał
Hatchback 3d 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Focus II
Świetny samochód z dynamicznym silnikiem mało awaryjnym na łańcuchu rozrządu. Wygląda świetnie elegancko i w 3 dzwiowym nadwozi bardzo zgrabnie . Podróżowane jest bardzo przyjemne i wygodne a wyprzedzanie nie stanowi najmniejszego problemu.
4,3
~poorbleedingme
Hatchback 3d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Ogólnie rzecz biorąc, nie jest to zły samochód. Jak na swoje lata jest to dość udana konstrukcja. Oczywiście pod koniec drugiej dekady XXI wieku nie robi już takiego wrażenia, ale jak ktoś ma do wydania 10-12k PLN na używane auto, wg mnie warto. Szczególnie jak trafi się na jakąś unikatową sztukę ;)

Raporty spalania Ford Focus II Hatchback 3d

Liczba raportów: 48
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 3d
6,6 – 11,4
l/100 km
5,1 – 8,5
l/100 km
8,7 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Hatchback 3d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Ford Focus mk2 2006 r, hatchback. Benzyna + LPG Ogólnie dobrze się prowadzi, jest dynamiczny, cichy. Focusa największym atutem są hamulce. Z 70km/h przy wciśniętym na maxa hamulcem w ciągu kilku sekund auto zatrzymane. BENZYNA: W cyklu miejski spalanie benzyny była w miare przyzwoite ok. 8l/100 km. Trasa do pracy ok 20 km w jedna stronę. LPG: Instalacja sekwencyjna montowana w 2012 roku. Na LPG nie odczuwam spadku mocy, jeździ się identycznie jak na benzynie. Ostatnie tankowanie pokazało mi 9,7l/100 km, ale tak +/- myślę, że 10l to dobre spalanie. GORĄCO POLECAM.
8,8
Hatchback 3d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Ford Focus II
Jeździłem ponad rok na czystej benzynie przy średniej 8,5l/100km i zapadła decyzja o instalacji gazowej i wcale tego nie żałuję oszczędność jest niesamowita. Na gazie wychodzi mi 9l/100 km więc około 25 zł . Każdemu kto zastanawia się nad instalacja gazowa , radzę nie słuchać się "doradców" i czym prędzej udać się do gazownika a napewno nie pożałujecie
5,5
Hatchback 3d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
Silnik 1.6TDCI 109KM DPF. Nie mam takiego do wyboru. Auto pali bardzo mało. Jazda wyłącznie po mieście Lublin, ruszam żwawo spalanie 7.8l /100km. Jazda w trasie do 110km/h 4,5-4,7. Pomiary robione na dystrybutorze nie komputerze. Silnik fajny chociaż poniżej 2200obr/min muli.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 80
Wypadające zapłony po deszczu
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • silnik
  • 248 tys. km
Przed wystąpieniem usterki przez kilka dni padał deszcz. Ruszyłem samochodem do pracy i po przejechaniu kilkuset metrów przy 2000 obr/min samochód jednorazowo niepokojąco zadrżał, a po przejechaniu kolejnych 5km na światłach zaczął się mocno trząść, a kontrolka check engine zaczęła migać. Zjechałem z drogi, podpiąłem się pod OBD i odczytałem błąd P0301 "Cylinder 1 Misfire Detected". Kable zapłonowe z wierzchu wyglądały w porządku, ale po odpięciu fajek od świec okazało się że w komorach w których się znajdują chlupie sobie woda.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Nieprawidłowe działanie klimatyzacji automatycznej
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 112 tys. km
Klimatyzacja nieodpowiednio dopasowuje działanie do zadanej temperatury. Przy ustawieniu np. 20 stopni potrafi grzać, podczas gdy temperatura za oknem jest dużo wyższa, a wnętrz jest nagrzane przez promienie słoneczne. Niekiedy działa poprawnie i w trakcie dłuższej jazdy nagle grzeje, a temperatura w pojeździe znacznie przekracza zadaną wartość (sprawdzone - jeździłem z termometrem i temperatura potrafiła dochodzić do 30 stopni! - tylko do takiej dałem radę wytrzymać). Czasem problem pojawia się od razu po uruchomieniu silnika (np. po postoju), a czasem w trakcie jazdy. Niekiedy zdarza się, że klima wraca do poprawnego działania, ale najczęściej jedynym wyjściem jest przedstawić komputer na "LO" i regulować działanie dmuchawy ręcznie - wówczas chłodzenie działa prawidłowo... Usterka ta była przedmiotem analizy w ASO, lecz wg serwisu wszystko jest ok. i klima działa poprawnie... Być może, ktoś z Was miał doświadczenie z podobną usterką?
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik nie odpala
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika Problemy z zamkiem centralnym i alarmem Musieliśmy się wykłócać z serwisem u dealera, nie chcieli się przyznać, że to znana przypadłość w Focusach. Za trzecim razem (auto nadal na gwarancji, problemy zaczęły się po ok. 3 miesiącach od zakupu nowego samochodu) wgrano nowe oprogramowanie. Próbowano nas zbyć, w szczególności żonę, jednak ze względu na fakt, że jestem mechanikiem, nie daliśmy za wygraną. Po wgraniu sterowników od 2 lat problem więcej się nie powtórzył. Dopiero po czasie przeczytaliśmy o istnieniu podobnych problemów z odpalaniem..
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Focus II Hatchback 3d