Szukaj

Informacje o Ford Focus II Hatchback 3d

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4342 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1497 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1247 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 396 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Ford Focus II Hatchback 3d
6,6 – 11,4
l/100 km
5,3 – 8,5
l/100 km
8,7 – 14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Ford Focus II
Hatchback 3d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus mk2 2006 r, hatchback. Benzyna + LPG Ogólnie dobrze się prowadzi, jest dynamiczny, cichy. Focusa największym atutem są hamulce. Z 70km/h przy wciśniętym na maxa hamulcem w ciągu kilku sekund auto zatrzymane. BENZYNA: W cyklu miejski spalanie benzyny była w miare przyzwoite ok. 8l/100 km. Trasa do pracy ok 20 km w jedna stronę. LPG: Instalacja sekwencyjna montowana w 2012 roku. Na LPG nie odczuwam spadku mocy, jeździ się identycznie jak na benzynie. Ostatnie tankowanie pokazało mi 9,7l/100 km, ale tak +/- myślę, że 10l to dobre spalanie. GORĄCO POLECAM.
6,8
Ford Focus II
Hatchback 3d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
W trasie 6 litrów do osiągnięcia przy jeździe max. 100km/h bez klimatyzacji przy 2 osobach. Załadowany 3 osoby + bagaż + klimatyzacja spalanie 7.2 litra. Jazda po mieście, w korkach 9-10 litrów. W cyklu mieszanych, niezakorkowane małe miasto, trochę trasy do 50 km, spalanie w okolicach 7.3 litra.
8,8
Ford Focus II
Hatchback 3d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Jeździłem ponad rok na czystej benzynie przy średniej 8,5l/100km i zapadła decyzja o instalacji gazowej i wcale tego nie żałuję oszczędność jest niesamowita. Na gazie wychodzi mi 9l/100 km więc około 25 zł . Każdemu kto zastanawia się nad instalacja gazowa , radzę nie słuchać się "doradców" i czym prędzej udać się do gazownika a napewno nie pożałujecie

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 99
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
5 komentarzy
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Focus II Hatchback 3d