Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Rafał , 13 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : sprawdzone osobiście, super:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : skrzypiące uszczelki w drzwiach
4,0
Całokształt
Auto jest godne polecania szczególnie w wersji wyposażenia Gold X. Jak dla mnie to zestawienie jest to minimum. Silnik Ti-VCT daje zadowolenie, jeśli się go odpowiednio \"kręci\" na wysokie obroty, a zawieszenie podnosi tylko moje zadowolenie z jazdy. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i bez dzieci. Mogę powiedzieć, iż kupiłbym go jeszcze raz, tym razem w wersji z silnikiem 2.0 (apetyt rośnie w miarę jedzenia:), choć muszę podkreślić, że Ti-VCt zdecydowanie wystarczy i lepiej się spisuje niż wersja 100 konna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Miałem okazję jeździć \"zwykłym\" 1,6 (100KM) i musze przyznać, że czuć różnicę na plus dla 1,6 Ti-VCT (115KM). Być może silnik jest głośny, ale nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu. Jeśli chodzi o parametry, to żyje on powyżej 3500 obrotów. Wtedy zachęca on do szybszej jazdy i daje frajdę z jazdy. Na pewno godny polecenia motor. Jeśli chodzi o benzynowe jednostki, to wymieiłbym tylko na 2.0.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mogę się specjalnie do niczego doczepić oprócz niewielkiego problemu z haczeniem \"trójki\". Wszystkie biegi wchodzą płynnie, wsteczny także.
5,0
Układ jezdny
Tutaj zdecydowany plus dla Focusa. Posiadam wersję Gold X z seryjnym \"sportowym\" zawieszeniem i sprawdza się ona bardzo dobrze na równej, krętej nawierzchni. Muszę przyznać, iż jest to ogromna zaleta, jeśli lubimy troszkę szybciej pokonywać zakręty. Z drugiej strony jest trochę twardo na nierównościach, ale nie zamieniłbym się pomimo tego, że większość jeżdżę po dziurawym mieście. Wspomaganie kierownicy działa bez zarzutów. ESP załącza się zbyt wcześnie, ale to być może dobrze:) Zawsze można je wyłączyć....
Komfort
4,0
Widoczność
według mnie widoczność w samochodzie jest kwestią przyzwyczajenia i zaznajomienia z samochodem. Ogólnie oceniam dobrze (przód i bok). Mały minus za widoczność do tyłu przy parkowaniu, ale nigdy nie zdarzyło się abym źle oszacował odległości. Czujnik parkowania można zamówić, ale nie jest konieczny.
4,0
Ergonomia
wygodne sterowanie radiem i komputerem przy kierownicy, intuicyjnie. Podłokietnik - bezcenny. Trochę słabe oświetlenie wnętrza. Bardzo miła w prowadzeniu kierownica, pokryta skórą. Resztę oceniam dobrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ford oferuje coś, co inne marki rzadko kiedy mają - ogrzewanie przedniej szyby, bezcenne w zimie. Co prawda mój Focus jest garażowany, ale czasem trzeba go spod parkingu w pracy odśnieżyć. Wtedy doceniam to rozwiązanie. Climatronic działa bez zarzutów, wentylacja także.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zazwyczaj jeżdżę sam (183 cm wzrostu) i jest to wystarczająco. Jak się przesiadłem na fotel pasażera i odsunąłem fotel na maksa do tyłu, to miejsca jeszcze więcej. Duży bagażnik, a i w pięć osób jazda nie należy do nieprzyjemnych. Na ostatnich wakacjach trasa 1300km z boxem dachowych i czterema dorosłymi osobami przebiegła bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Tu można się doczepić w szczególności co do pracy silnika w górnym zakresie obrotów. Zamontowałem oryginalną matę wyciszającą i jest różnica na plus. Denerwujący jest świst powietrza przy większych prędkościach, ale jest to kwestia wyregulowania drzwi w serwisie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spala tyle samo, co \"zwykły\" 1.6, a to że wynik i tak jest wysoki, to już inna sprawa. Wszystko zależy oczywiście od stylu jazdy. Jak będziemy zmieniać biegi do ok. 3500 obrotów to spali z 8.5-8.7 w mieście. Obecnie w zimie mi pali 9.7 (większość miasto), ale nie przeszkadza mi to. Nie mogę się wypowiedzieć co do napraw, bo przez 25 000 km nie musiałem ich robić. Auto jeszcze na gwarancji a przegląd około 500-600 pln w ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, nic dodać, nic ująć:)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
są dwie rzeczy, do których chcę się przyczepić, ale nie wiąże się to z kosztami. Do podstawowego \"problemu\" zaliczam skrzypiące uszczelki w drzwiach. Dźwięki słyszne przy nierównościach. Ostatnio przepalone światło mijania oraz bezpiecznik od gniazda zapalniczki, czyli drobiazgi, jak w nagłówku:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak. To chyba dobrze:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,2
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d