Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Kombi

Maciej, 14 lat temu
Silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 64 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : niezła elastyczność i niskie spalanie przy przyzwoitej kulturze pracy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : po ok. 20 tys. km pokrzywiły się przednie tarcze, tylne hamulce wydają nieprzyjemne dźwięki przy hamowaniu (dość głośne szumy) mimo iż serwis twierdzi, że są OK
Karoseria : drzwi kierowcy i klapa bagażnika czasem kiepsko się zamykają
4,0
Całokształt
Najważniejsze zalety to dobra cena, spory bagażnik, oszczędny i dość dynamiczny silnik no i oczywiście niezawodność. Minusy to głośność i jakość materiałów wykończeniowych koncernVW a nawet opel jest w tym względzie dużo lepszy. Auto ogólnie godne polecenia, choć nie należy oczekiwać jakiś cudów. To raczej wybór rozsądkowy niż kierowany emocjami, bo niczego szczególnie ekscytującego w tym aucie nie ma.
Wrażenia
5,0
Silnik
ten silnik jest moim zdaniem bardzo udany. Przede wszsystkim oszczędny, zawsze spalanie miałem pomiędzy 5 a 6 litrów/100km. Bardzo duży moment obrotowy od jakiś 1500 obr/min ale szybko się kończy i tak naprawdę dobre przyspieszenie i elastyczność jest tylko przy niskich prędkościach. Na autostradzie w Niemczech na lewym pasie nie powalczy. Kultura pracy niezła, około 120-130 km/h jedzie się bardzo przyjemnie, powyżej 150 km/h jest już bardzo głośno, ale to chyba kwestia słabego wyciszenia. W porównaniu z 1,9 TDI Volkswagena (jeździłem sporo służbową octavia) jest trochę mniej oszczędny ale znacznie cichszy i dzięki temu podróż jest znacznie mniej męcząca. Jest też wersja 90 KM tego silnika, ale moim zdaniem oferuje kiepskie osiągi - jazda próbna tą wersją bardzo mnie rozczarowała
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjne i przyjemne prowadzenie lewarka, ale czasem lekko zacina się 1 bieg i wsteczny - trzeba spróbować ze dwa razy żeby wszedł. 6 biegów byłoby nie od rzeczy.
5,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę bardzo przyjemnie się prowadzi, choć wyboje dość mocno słychać i czuć w środku. Bardziej w kierunku sportowym niż komfortowym. Dobry na dobre drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów, choć trochę trudno oszacować jak daleko sięga przód.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu, fotele bardzo wygodne, choć przydałby się podłokietnik z przodu i regulowana podpórka lędzwiowa - są tylko w absurdalnie drogiej wersji Ghia. Od twardej plastikowej podpórki w drzwiach boli łokieć. Pozycja za kierownicą jak dla mnie troche zbyt wysoka - jak na krześle a nie w fotelu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
manualna klimatyzacja nie jest może najwygodniejsza, ale radzi sobie nawet ze sporymi upałami bez problemów. W zimie trochę trzeba poczekać zanim się nagrzeje. Wentylator na 3 i 4 poziomie prędkości jest strasznie głośny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma problemu, z tyłu jest niewiele miejsca na nogi, ale czego więcej można spodziewać się w tej klasie? Bagażnik w kombi bardzo duży i praktyczny szczególnie jeśli dokupi się pionową roletę pomiędzy siedzeniami a bagażnikiem, można wtedy naprawdę sporo zapakować. Jakość materiałów wykończeniowych jest dość marna, boki drzwi są całe plastikowe, a plastiki są twarde. Może droższe wersje wyposażeniowe są lepsze - mój to tylko trend... Pozycja za kierownicą jest taka jakby siedziało się na zwykłym krześle, ja lubię trochę niżej, ale to kwestia gustu
3,0
Wyciszenie
Niestety diesel w tej klasie to zwykle spory hałas w środku. Tutaj też jest kiepsko pod tym względem, szczególnie przy wyższych prędkościach (powyżej 140 km/h). Na dłuższych trasach hałas jest męczący i ja więcej niż 700-800 km dziennie nie jestem w nim w stanie przejechać. Ale i tak pod tym względem jest dużo lepiej niż np. w skodzie octavii 1.9 tdi, którą też sporo jeździlem i po 300-400 km miałem dość.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na długiej trasie przy stałej prędkości ok. 130 km/h (francuskie autostrady) spalił poniżej 5 l/100km. W mieście około 6 l/100km, ale ja jeżdze bardzo spokojnie. Przeciętnie coś pomiędzy 5 a 6 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Ford oferuje bardzo dobre rabaty od cen katalogowych i uważam, ze stosunek jakosci do ceny jest bardzo dobry
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne problemy z hamulcami (wymiana przednich tarczy) i hałasy z tylu oraz slabo domykające się drzwi i klapa bagażnika - poza tym nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych poważnych usterek. Trzy razy wymieniałem przednią szybę, ale to przez kamienie na autostradzie...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Kombi