Szukaj

Informacje o Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~Szymon
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Samochód posiadałem przez 4 lata. Kupiłem z przebiegiem 215 tyś za namową zatrudnionego przez mnie mechanika który sprawdzał mi auta. Samochodem jeździłem 45 tyś. Cieszyłem się 2 tygodnie. Padło sprzęgło (2000 zł) a to był dopiero początek. Potem był moduł sterowania silnikiem (1500 zł). Wyjechałem od elektryka to padło turbo (1500). Wtryski łatałem kilka razy. EGR wymieniałem dwa razy! 1000 zł sztuka. Wypadła mi jakaś sprężynka sprzęgła (250 zł, mechanik rozebrał pół auta, a na koniec a po co to Panu?). Rozpadło się koło od jakiegoś paska (500 zł). Pękła jakaś gumowa tuba (30 zł a samochód na lawecie). Pękła jakaś plastikowa część, lał się olej. Wtryski lały paliwo (objaw kłęby dymu, regeneracja). W końcu kulminacja usterka elektryczna. Usterka unieruchomiła samochód trzy razy wciągu tygodnia (laweta). Kilku elektroników i elektryków nie wiedziało o co chodzi. Dwu masa zaczęła bić na sprzęgło, znowu coś tarło pod maską. Nie mogłem sprzedać, zero zainteresowania. Jestem biedny nie stać mnie na używane auto. Oddałem w rozliczeniu (zepsuł się w komisie po tygodniu, nie mogli odpalić) i kupiłem auto z salonu. To auto kosztował mnie tyle co nowe, tylko że na raty. Przez ostatnie pół roku podchodziłem do auta z myślą czy tym razem odpali. Wychodziłem wcześniej żeby zdążyć na autobus. Jeśli myślisz że diesel jest tani, to jest w błędzie. Nic nie zaoszczędzisz i tylko stracisz kupę nerwów. A Forda to za połowę ceny nie kupie. Bo FORD to G.WNO WART!
3,4
~Szymon
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Samochód kupiłem jako 6 letni z przebiegiem 215000. Jeździ się całkiem przyjemnie, samochód dobrze trzyma się drogi. Dużo miejsca na nogi, cztery osoby mogą komfortowo podróżować. Nie polecam osobom o wzroście większym niż 185. Przez 30000 km musiałem wymienić: sprzęgło 2000 zł, regeneracja turbiny 1400 zł, egr 1000 zł, moduł sterowania silnikiem 1000 zł (samochód stał miesiąc czasu), uszczelkę pod wtryskiwaczem 200 zł. Od dwóch lat nie działa mi silniczek tylnej wycieraczki. Części do Forda są drogie. Jestem za biedny na używane auta, następne kupuje nowe bo wyjdzie taniej.
3,2
~Paweł M.
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Focusa posiadam 5 lat.Samochód sprowadziłem z Niemiec z przebiegiem 60tyś km.przebieg samochodu udokumentowany samochód sprawdzany w ASO Forda. Stan Idealny według serwisu.Po przejechaniu 100tyś.samochód nadaje się na złom.Częste i kosztowne awarie zmuszają mnie do sprzedaży mej\"foczki\"Lista awarii bardzo pokaźna :zawieszenie (przód,tył)alternator,piasty itp.itd.Osprzęt silnika;wtryski,turbina \"dwumasa\"DPF.Odradzam zakup samochodu z przebiegiem powyżej 100tyś.km.Bardzo kosztowne i częste naprawy szybko zniwelują korzystną cenę zakupu.
Średnie spalanie dla Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Raport ze spalania dotyczy tylko okresu wiosna/lato, zimą jeszcze nie jeździlem więc nie wiem co mnie czeka. Generalnie sporą różnicę widać jeżdząc po mieście z włączoną klimatyzacją, ciężko wtedy stojąc i tak w umiarkowanych korkach (wakacje) zejśc ponizej 7 litrów. Pozytywne spalanie jest na trasie, jadąc 90/100 km/h można zejść poniżej 5 litrów, ale wymaga to wykorzystania warunków terenowych (jazda z górki bez gazu, przewidywanie zachowania innych uczestników. Jadąc w dwie/trzy osoby w miarę dynamicznie 5,2l jest spokojnie do osiągnięcia. Autostrada, ostatnio zrobiona trasa Kraków/Wrocław w 5 osób z bagażami ale bez klimy spalanie wyszło 6,0l przy prędkości w zakresie 120-140km/h (włączony tempomat na 135km/h, więc całkiem przyzwoicie myślę. Jazda z predkością 140km i więcej podnosi spalanie i to bardzo. Samochód nie jest może dynamiczny jeżeli chodzi o ruszanie spod świateł, ale już na trasie pod górkę widać, że nawet w pełni obciążony przyśpiesza. W mieście bez klimy ciężko utrzymać spalanie poniżej 6,5l, a jej włącznie podnosi spalanie powyżej 7 litrów, a to i tak przy w miarę spokojnej jeździe. Cóż samochód swoje waży i rozpędzanie go generuje znaczne spalanie.
5,2
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
5,2 w miescie przy naprawde oszczednej jezdzie, 5.8 przy normalnej jezdzi. Jak ma sie ciezka noge to i 6,5 wezmie. Poza miastem tak do 110 km/h bierze 4,6. Jednego jeszcze nie wiem. Ile bierze przy 140-150 km/h na autostradach, ale niebawem sie dowiem :) Spalanie liczyłem nie na podstawie komputera, tylko zalewałem auto pod kurek i liczyłem ile litrow spalilem po pzrejechaniu ilu km, więc moje dane na pewno są dobre. Pozdrawiam!
4,8
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW
Ford Focus II
Auto nie lubi zamulania na niskich obrotach, minimalne spalanie, trasa Gryfino - Berlin prędkość do 120km/h bez klimy, maksymalne ta sama trasa prędkość 150-160km/h z klimą , w mieście trzeba liczyć około 7.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 88
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falujące obroty
  • Ford Focus II Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, samochód posiadam od wakacji a więc niecały rok. Właściwie od samego początku mam problem z falującymi obrotami które pojawiają się przy wysprzęglaniu, dojeżdżaniu do świateł. Skoki wtedy spadają do około 500/600 i skaczą do około 1000-1200. Przy okazji tego zjawiska od razu widać że przygasają światła. Naczytałem się na wielu foracg co może to powodować przepustnica/silnik krokowy/akumulator i tak dalej jednak osoby posiadające problemy koniec końców nie napisały jak rozwiązały problem. Dodam że te obroty nie przeszkadzają ogólnie w jeździe ale są zwyczajnie irytujące i martwi mnie czy nie prowadzi to do innych usterek. Proszę o kontakt jakby ktoś znał rozwiązanie tego problemu może być tu może być na maila blakuacu@gmail.com
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ford Focus II Kombi