Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Hatchback 5d

Grzeg S, 9 lat temu
Silnik 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie bardzo ładnie łapie nierówności. Jest przy tym w miarę cicho. Bardzo dobry balans między komfortowym miękkim, a pozwalającym na dynamiczną jazdę twardym. Czołówka w klasie
4,0
Całokształt
W miarę komfortowe auto o bardzo dobrych właściwościach jezdnych i całkiem dobrym silniku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę żałuję zakupu wersji 100 KM. 125 koni jeździło na testach znacznie żwawiej. Silnik zaczyna żyć od ok 1700 rpm. Poniżej jest nie tyle turbo dziura co po prostu zamuła. Dynamiczne włączenie się do jazdy jest przez to trudniejsze i wymaga wkręcenia silnika na obroty min 2000 rpm. Podobny efekt jest jednak także w wersji 125 km. Ot brakuje 1 cylindra do płynnego startu
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje precyzyjnie i biegi zmienia się z łatwością. Jednak wsteczny lubi zgrzytnąć i wyskoczyć. Serwis tłumaczy, że "ten typ tak ma". Skrzynia ponoć pochodzi jeszcze z Focusa 1 generacji i nie była w czasie ulepszana stąd wypadający wsteczny to relikt lat 90-tych
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny. Wspomaganie jest w sam raz - ani za słabe ani za mocne. idealnie wyważone. Auto z łatwością się prowadzi. Pewna jazda w zakrętach. Prowadzenie to czysta przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność z przodu. Gorzej z tyłem z powodu małej szyby, ale od czego są czujniki parkowania :)
3,0
Ergonomia
W wersji Trend liczba przycisków nie przytłacza i są dość logicznie rozmieszczone. Brakuje trochę schowków i skrytek. Szczególnie w porównaniu do Skody Octavii. Tragicznie wypadają pseudo haczyki na zakupy w bagażniku. 4 malutkie plastikowe wihajstry z zerową ergonomią zaczepiania. Brak siatki w bagażniku do schowania co potrzebniejszych rzeczy eksploatacyjnych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co tu dużo pisać - działa :) Silnik szybko łapie temperaturę roboczą to też ogrzewanie w zimie zaczyna szybko działać. Szum nadmuchu jest mało słyszalny i nie przeszkadza
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z prodzu jest dobrze. Pasażerowie z tyłu jednak będą mieli gorzej. Jest dość mało miejsca, szczególnie jeśli kierowca mierzy ok 180 cm lub więcej.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze. Silnik jest tylko nieco słyszalny. Podczas jazdy jest znacznie ciszej niż np w Octavii
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To największy mój zawód w tym aucie. Spalanie jest daleko większe niż oczekiwałem. Pojemność to tylko 1 litr, ale 100 KM i turbo robią swoje. W cyklu mieszanym zdecydowane minimum to 6,8-7,2 litra. Na autostradzie 130 kmh spalanie z 1 pasażerem to ok 8,2-8,5 litra
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze - w sumie warto. Za niewygórowaną cenę (w promocji) dostajemy dynamicznie wyglądające, nowoczesne auto, które prowadzi się bardzo przyjemnie. Wersja benzyna 125 KM pozwala na całkiem dynamiczną jazdę. 100 KM raczej do miasta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz odklejonej uszczelnki tylnych drzwi - odpukać nic się nie wydarzyło przez 2 lata eksploatacji. Nic nie strzela ani skrzypi. Wszystko super
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak :) I oby tak zostało :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Hatchback 5d