Szukaj

Informacje o Ford Focus III Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4358 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1484 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1544 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1101 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 316 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1020 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 820 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1500 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~GregoryF77
Ford Focus III
Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
To już mój trzeci Focus, też z dieslem tym razem 2.0 i 140 KM. Auto udało się kupić z pierwszej ręki i mocno zadbane. Jak to w każdym Focusie komfort jazdy na wysokim poziomie. Wnętrze dużo lepiej wyciszone niż w MK2 z 1,8 tdci. Wykończenie i wyposażenie to zupełnie inna półka niż poprzednie modele i tu na plus. Rozczarowuje widoczność i promień skrętu, tu jest rozpacz. Co do ilości miejsca dla kierowcy i pasażera, jest ok. Nie jest mały i nie ma z tym problemu z tym że za mną już "normalny" człowiek nie wsiądzie co najwyżej większe dziecko. Dynamika silnika poprawna, można bezpiecznie wyprzedzać i podróżować z większymi prędkościami bez udręki i hałasu. Apetyt na paliwo umiarkowane, części zamienne w przystępnych cenach. Korozji brak, audio Sony poprawne, fotele wygodne, skrzynia pracuje przyjemnie, ogólnie takie 4+.
4,9
~Jacek
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 125KM 92kW
Auto ma bardzo dobry silnik - dynamiczny!!! 125km .Jezdziłem też Focusem z silnikiem 105km.Nie ma co porównywać. 125km jest elastyczny na każdym biegu , nawet na 5 wyprzedzanie nie sprawia problemu.Focusem z silnikiem 105km trzeba było redukować do 3 biegu. Poza tym Fokus mk3 z tym silnikiem kładzie auta z mocniejszymi silnikami jak Toyota Auris z 132 km s czy Kia z 140km .Auto ma bardzo dobra przyczepnosc i kontrole , podobnie jak w audi a3.Czytam jest tu sporo negatywnych opinie,ale te opinie pewnie sa po autach sprowadzanych nie wiadomo skad i nie wiadomo z jakim przebiegiem, powypadkowych itd.Moje auto ma prawie 160 tys przebiegu.Jest wysokie jak na kompakty , wiec wsiadanie i wysiadanie nie sprawia problemów.Jedynie co mnie wkurza to klima która włacza sie sama po przekreceniu nawiewów. I swiatła które po otworzeniu drzwi wszedzie sie pala.
3,1
~lewap02
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Pomimo poważnej awarii silnika kupiłbym auto ponownie, choć nie w obecnej sytuacji. Daje dużo frajdy z jazdy, świetnie się prowadzi, silnik pięknie brzmi (w środku, bo na zewnątrz nie jest aż tak godnie) i zapewnia przyzwoite osiągi. Moim zdaniem największe minusy to słaba ergonomia, mało przestrzeni i mały bagażnik. Patrzę na to z perspektywy pojawienia się u mnie dzieciaka - dopóki jego nie było, to te sprawy niespecjalnie mi przeszkadzały. Funkcjonalność jest dostateczna dla dwóch osób i okazjonalnego przewożenia dodatkowych osób i do takiego zastosowania go polecam.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Hatchback 5d
6,0 – 9,6
l/100 km
4,3 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Nie wiem jak ludzie jeżdżą, że mają spalanie na poziomie 7 litrów. Mam ten samochód od nowości już ponad 9 lat i u mnie średnie spalanie z całego okresu to 9 litrów. Da się oczywiście tym samochodem uzyskać spalanie np 6 litrów albo i nawet mniej w trasie ale to nie jazda. Ten samochód jest stworzony dynamicznej jazdy. W mieście spalanie zwykle waha się od 9,5 do 10,5, jakbym nie jeździł to inaczej nie wychodzi. W trasie jak jedziemy spokojnie 90 -120 to spala 5-6,5 litra jak robimy przelotową na autostradzie w granicach 140 -200 to spalanie wychodzi 8,5-9 litrów przy szybkiej dynamicznej jeździe, jak ciśniemy w okolicach 200 cały czas to tak szybko jak mijają kilometry tak szybko opada wskazówka stanu paliwa (czytaj bardzo szybko - spalanie w okolicach 13-15 litrów). Ogólnie silnik rewelacja ale tylko w wersji 1,6, wersja 1,5 ta poliftowa to już jest muł, zbiera się grubo ponad 500obr/min wyżej i zanim się namyśli po kick downie to chwilę mija, w wersji 1,6 wciskasz przy 2000 obr/min i samochód idzie. Spokojnie dynamicznie przyspiesza nawet od 160 do 200. Idealny samochód do miasta i na trasę.
6,5
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Spalanie zależne od stylu jazdy. Jeżdzę po aglomeracji śląskiej (Sosnowiec, Katowice, Będzin itd). Spalanie w mieście zimą przy spokojnej jeździe wychodzi od 6,5 do 7,0. Dane po przejechaniu ok 4500 km. Latem jeszcze nie jeździłem. W trasie na autostradzie A1 zrobiłem test spalania na odcinku 30 km. Prędkość 110-140 km/h. (Średnia prędkość z komputera 124 km/h), spalanie 6,6. Nie wiem skąd dane o 8/9 L na setkę w mieście. Trzeba chyba naprawdę mocno deptać. Mogłoby być trochę więcej momentu obrotowego bo 170 to czasami brakuje, ale uważam, że auto idealne dla osób jeżdżących w stylu 70-80% miasto, reszta trasa w tym autostrady. Silnik w mieście ma słyszalnych charakterystykę 3 cylindrów ale nie jest to uciążliwe. W trasie w ogóle go nie słychać, trudno poznać, że to 3 cylindry. Słychać bardziej szum opon i otoczenia ale auta i tak dość ciche do 140 km/h. Dane z komputera według moich tankowań mogą być zaniżone o 0,2/0,3 L.
6,9
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Posiadam ten samochód od 8 miesięcy, ogólne spalanie rewelacyjne i przedstawia się wg. mnie następująco: średnie spalanie po jeździe miejskiej ( Warszawa) okres letni, delikatne ruszanie prędkość max 80km/h aktywny Start/Stop, zmiana biegów wg wskazań komputera: 7,2 l/100km; średnie spalanie po jeździe miejskiej ( Warszawa) okres zimowy, delikatne ruszanie prędkość max 80km/h nie aktywny Start/Stop ze względu na warunki atmosferyczne , zmiana biegów g wskazań komputera: 8,6 l/100km; średnie spalanie w trasie okres letni jak i zimowy, prędkość max 120km/h zmiana biegów wg wskazań komputera: 6,0 l/100km, a na tempomacie: 6,3 l/100km ( wskazania na trasie ok 450km). Jazda ECO w trasie max 80 km/h, 6 bieg bardzo delikatne dokładanie gazu trasa Warszawa - Szczytno 4,8l/100km. Trzeba liczyć, przy dynamicznej jeździe, szybkie ruszanie ze świateł spalanie wyjdzie ponad 10l/100km. Auto dynamiczne, i spalanie jak na benzynę to rewelacyjne

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja w środku BRC Sequent Alba. Montowana przy przebiegu 60 tys.km. Dziś na instalacji zrobione mam 45 tys. km. Instalacja raz ustawiana, działa poprawnie, nie rozjeżdżają się mapy. Spalanie na jednolitym poziomie, unormowane. Od nowości nic nie bylo robione poza wymianą filtrów, ostatnio sprawdzane luzy. Nie mam co narzekać.
5,0
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 22 tys. km
Autem z instalacją gazową jeżdżę co prawda rok czasu i zrobiłem ponad 20 tys km ale mogę powiedzieć, że wybór takiego paliwa był słuszną decyzją. W tym momencie auto ma przejechane około 50 tys. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie faluje, nie szarpie. Instalacja gazowa jaką mi zamontowano to Brc Kit Alba. Do tej pojemności silnika w sam raz. Montaż również fachowy!
5,0
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec Flexi-Fuel 120KM 88kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: KME BINGO S
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Instal Gaz to naprawdę solidna firma, gdzie fachowcy znają się na swojej robocie. Ja osobiście bardzo sobie to cenię i uważam, że ciężko znaleźć lepszy autoserwis znający się na instalacjach LPG.
Ford Focus III Hatchback 5d