Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

Sheriff, 6 lat temu
Silnik 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Kombi Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczył mnie całokształt :) Przyjemny, wygodny, bezpieczny i - jak na razie - niezawodny samochód.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zaczep rolety bagażnika lubi się odhaczyć i wpaść za plastikową ściankę
5,0
Całokształt
Całkiem fajny samochód rodzinny. Niewiele rzeczy w nim denerwuje, wygodny, ekonomiczny i całkiem zrywny. W trakcie wyboru auta rozpatrywaliśmy też Kię. Cieszę się, że padło na nowego Focusa. Szukaliśmy samochodu, który miałby jak najmniej elektroniki, choć jest jej i tak pełno. No i ładny jest :) Mamy kolor Candy Red, więc nie wygląda jak wóz poflotowy. Cieszy nas 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wybrałem silnik wolnossący żywiąc nadzieję, że będzie bardziej niezawodny niż cokolwiek po downsizingu i ze współczesnym turbo. Nie wiem czy to dobrze czy źle. 1,6 jest w miarę dynamiczny, raczej nie zawiedzie przy wyprzedzaniu, a do tego ekonomiczny. Niestety jak to współczesny silnik posiada plastikowe kolektory i pokrywę zaworów. To są te rzeczy, które sprawiają, że rozumiem miłośników pojazdów z lat 90.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, chodzi jak należy. Komputer podpowiada kiedy zmienić bieg, więc czasem odnosi się wrażenie, że biegi są za krótkie.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Ładnie trzyma się drogi. Wcześniej jeździłem tylnonapędowcem, więc w Focusie jest większy promień skrętu. Już się nie przyzwyczaję ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają przednie słupki w widoczności na boki - zwłaszcza na prawo. Podobnie zagłówek siedzenia pasażera jeśli chcę zrobić choć trochę więcej miejsca dla dziecka z tyłu. Słupki są dość szerokie i pod mocnym skosem. Mnie to nieco denerwuje. Poza tym OK, lusterka wystarczająco duże. Przednia szyba jest podgrzewana. Jeśli sobie to przypomnisz to zobaczysz siatkę grzałki w przedniej szybie. Bardzo tego nie lubię, jeśli jednak o tym nie myślisz to siatka nie przeszkadza :)
4,0
Ergonomia
Również OK. Przyzwyczaiłem się co prawda do przycisków opuszczania szyb przy dźwigni biegów. Bardzo fajna, ergonomiczna kierownica wielofunkcyjna. Wkurza mnie obsługa telefonu przez SYNC. Ogólnie działanie bardzo fajne, ale wyszukanie kontaktu na ekranie dotykowym w czasie jazdy nie jest zbyt bezpieczne. Komenda głosowa tylko po angielsku, więc jeśli masz w telefonie polskie kontakty to czasem nie będzie łatwo :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze, nie mam uwag. Ziębi i grzeje jak należy. Temperaturę można ustawić głosowo przez SYNC, ale ręcznie jest wiele szybciej. Przez SYNC tylko jeśli chcesz poszpanować przed pasażerami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo rozmiarów dość ciasny. Z tyłu miejsce raczej tylko dla dzieci lub dla dorosłych na krótkim dystansie. Z przodu OK (mam 182cm wzrostu). Bagażnik dość wąski. Lubię wozić w bagażniku rower i trzeba się trochę natrudzić, żeby go zapakować. Niestety plastiki w bagażniku podatne na zarysowania. Zarówno plastiki po bokach jak i wewnątrz klapy już mają po kilka "dziar".
5,0
Wyciszenie
Bez uwag. Nigdy nie narzekaliśmy. A jeśli silnik zgaśnie poznasz to tylko po świecących się kontrolkach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem ekonomiczny. Zależy od stylu jazdy oczywiście. Na trasie 5,7l to mój najlepszy wynik przy prędkościach do 120-130km/h. W mieście 7,2l przy NORMALNEJ jeździe(nie jak ksiądz, ale też nie jak przedstawiciel handlowy z rozwolnieniem). Wiem co nieco o ecodrivingu i mnie tyle wychodzi. Żonie wychodzi 8,4l, a jeździ z tą samą prędkością :) Komputer niestety przekłamuje trochę spalanie, mniej-więcej o 0,3l. Poniżej podaję wartości z komputera.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za prawie najbogatszą wersję zapłaciliśmy około 71 tys PLN. Przed zakupem myślałem, że takie samochody są droższe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to odpina się czasem lewy zaczep rolety bagażnika. Trzeba zdjąć plastikową obudowę i zahaczyć zaczep na nowo. Przez 1,5 roku i przejechane 30000km nie zanotowałem nic innego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, ale domyślam się, że to przypadłość większości samochodów jeżdżonych od nowości.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi Facelifting