Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

Marcin S., 4 lata temu
Silnik 1.5 TDCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Odpryski lakieru.
4,0
Całokształt
Całokształt pozytywny bardzo fajne rodzinne combi, które nie zrujnuje rodzinnego budżetu, zawiezie z punktu a do b w miarę komfortowych warunkach a przy tym nie spali hektolitrów paliwa. Tanie w utrzymaniu, serwisowaniu lub ewentualnej naprawie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak usterek Przyzwoita elastyczność Przyzwoite wyniki spalania
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma tendencję do haczenia się z biegu jałowego na pierwszy bieg (czasem nie chce wskoczyć jedynka)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie Bardzo dobrze się prowadzi, ale to Focus wiec nic dziwnego
3,0
Karoseria
Niestety pojawiają się odpryski lakieru na nadkolach, a to idealne miejsce do powstania potencjalnego ogniska rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń oczywiście zawsze może być lepiej, ale myślę że nie ma na co narzekać.
5,0
Ergonomia
Nie mam uwag
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest wydajna i daję rade w najbardziej upalne dni. Ogrzewania jednak mało wydajne, sporo czasu się nagrzewa wewnątrz. Słabo działa odparowanie szyb zwłaszcza przedniej. (polecam dopłacić do ogrzewanej przedniej szyby)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu nie będzie raczej narzekać z tył już nie jest tak kolorowo i podróż w pięć osób może na dłuższą metę być udręką.
4,0
Wyciszenie
Tragedii nie ma jak na silnik wysokoprężny to mało go słychać. W chłodne dni jedynie przy starcie będzie głośniej. Innym aspektem jest opływające powietrze które przy prędkościach autostradowych daje już o sobie znać i trzeba zrobić głośniej radio, ale to nie jest klasa premium więc nie ma co narzekać nie jest tragicznie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest drogi w utrzymaniu, części eksploatacyjne oleje, filtry, klocki, tarcze nie kosztują majątku pod warunkiem że nie robimy/kupujemy tego w ASO które zdziera strasznie przynajmniej 30% na górkę w porównaniu z zakupem tych samych oryginalnych części w firmowym sklepie z częściami do FORD'a
4,0
Stosunek jakość/cena
myślę że kwota za dwuletnie używane auto jest adekwatna do jego jakości. Nowego dobrze wyposażanego Focusa moim zdaniem nie opłaca się kupować. Ale dwulatka z małym przebiegiem rzędu 20-30 tyś. gorąco polecam...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
naprawdę drobiazgi, jakiś plastyczek, uszczelka, żarówka etc...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
5,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus III Kombi Facelifting