Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

Arti, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus III Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Udany kompromis między wygodą, a radością z jazdy. Nie za duży, nie za mały. Wystarczające do codziennej jazdy auto o lekko sportowym charakterze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny silnik, wysoki moment obrotowy. Przy płynnej, ale nie wolnej jeździe niskie spalanie. Nie spalił nigdy więcej jak trochę ponad 6 litrów - czy to miasto, czy autostrada. Średnio 5,6 l. Na pełnym baku zasięg - ok. 900 km
5,0
Skrzynia biegów
Dobra, fajna praca lewarka. W trasie rzadko używana. Przy wyprzedzaniu właściwie wystarcza redukcja z 6 na 5. Niekiedy nie ma nawet takiej potrzeby.
4,0
Układ jezdny
Ma w sobie więcej z limuzyny jak ze sportu, chociaż wersja sport ale niestety na standardowych kołach. Cicho - nic nie stuka. Auto byłoby bardziej zwinne, ale z benzynowym silnikiem. Tutaj czuje się ciężar 2 litrowego diesla na przedniej osi.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra, ale czujniki parkowania się przydają. Reflektory xenon adaptacyjne - fajna sprawa. Doświetlają zakręty, korygują ustawienie w zależności od prędkości, automatyczne dzienne ledy. Brakuje tylko automatycznego przełączenia z drogowych na mijania.
5,0
Ergonomia
Doskonała. Wszytko pod ręką, intuicyjnie. Materiały wykończeniowe bardzo dobrej jakości, może oprócz tapicerki foteli, która jest tylko przeciętna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna - klima daje radę , ogrzewanie przy tym silniku w zimie bardzo długo się rozkręca. Pomaga trochę włącznik max, ale wtedy robi się głośno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, z tyłu trochę mało. Jak ktoś lubi wyżej siedzieć - z tyłu robi się trochę więcej miejsca - fotel przy unoszeniu przesuwa się trochę do przodu.
5,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie niby silnik diesla, ale praktycznie w trasie nie przekracza się 2,5 tys obrotów. Szum właściwie tylko od opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, cena przeglądów ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy tym wyposażeniu ( titanium ) cena niewygórowana.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lewy reflektor adaptacyjny świecił w bok - na gwarancji wymieniony .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz reflektora który padł zaraz po kupieniu ( wada fabryczna ) - nic. To już drugi Ford, który mam od nowości i te auta są praktycznie bezawaryjne , jak się o nie dba - czyli przeglądy w terminach itp.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi Facelifting