Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Kombi Facelifting

mefju, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Kombi Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzi się bardzo dobrze, responsywny układ kierowniczy plus bardzo miło trzymająca się w dłoniach kierownica.
Silnik : 150 konny diesel który mam wrażenie ma fabrycznie jakieś 160 koni, zrywne autko do dynamicznej jazdy. W planie chip tuning na około 200KM
Inne : Podgrzewana przednia szyba zimą robi robotę :) Opcjonalnie podgrzewana kierownica której nie posiadam :(
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Plastiki w niektórych miejscach są spasowane lekko powiedzmy źle. Ale nie oczekiwałem od auta w tej klasie wybitnego spasowania, w każdym razie mogło by być ciut lepiej. Na szczęście nie trzeszczą.
5,0
Całokształt
Dobre auto klasy średniej za przystępne pieniądze, zestaw nawigacji bardzo przydatny szczególnie, że ma android auto i spotify.
Wrażenia
5,0
Silnik
W 2.0 TDCi można podnieść moc ze 150KM do około 200KM. Póki co jeżdżąc jednostką 150 konną jestem miło zaskoczony po przesiadce z benzyny bez turbo o podobnej mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg zimą wchodzi ciężko, lecz po rozgrzaniu samochodu i przejechaniu kawałka jest już w porządku. W cieplejsze dni nie zauważyłem tego problemu lub jest marginalny.
5,0
Układ jezdny
Wersja ST line o ile mi wiadomo jest odrobinę twardsza, choć nie jeździłem zwykłą wersją to na 17 calowych oponach 225/50 prowadzi się bardzo dobrze. O kołach letnich 18 235/40 calowych nie jestem w stanie się wypowiedzieć ale podejrzewam, że może być tylko lepiej.
4,0
Karoseria
Miękki lakier podatny na zarysowania w wersji czerwono czarnej. Poprzedni właściciel nie dopłacił do metalicznego co według ludzi zajmujących się auto detailingiem było błędem, gdyż zwykły jest gorszej jakości.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń (180 wzrostu)
4,0
Ergonomia
Ciężko się było ustawić w fotelu ale może to moja przypadłość. Poza tym wygodnie, poprawne fotele materiałowe które mam wrażenie są podatne na uszkodzenia. Na minus brak podłokietnika z tyłu, natomiast z przodu super podłokietnik dla kierowcy. Ogólnie to siedziałem w wygodniejszych autach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze a dmuchawy kierują prąd powietrza w miejsca które sobie ustawimy. Ogrzewanie kiepsko jak to w dieslu, po 8-10 km oraz uprzednim rozgrzaniu silnika na postoju około 5 minut dopiero zaczyna grzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji kombi miejsca jest odpowiednio dla 4 osób, myślę, że w 5 osób również nie było by źle.
4,0
Wyciszenie
Po przesiadce z poprzedniego auta znakomite wyciszenie. Mogło by być ciut ciszej ale w planach mam oklejenie drzwi matą wygłuszającą oraz wypełnienie uszczelek drzwi gumową rureczką o małej średnicy. Plastiki nie trzeszczą, za to po pogłośnieniu muzyki rzeczy w boczkach kierowcy oraz pasażera mogą rezonować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej w normie jak dla nowszego auta tej klasy. Klocki przód komplet 200 zł. Klocki tył komplet 100. Tarcze przód komplet od 300 zł. Tarcze tył od 200zł. Wymiana rozrządu w 2.0 TDCi około 2000-2500 zł. Olej Motul 0w30 230 zł za 6litrów (wchodzi około 5,7l u mnie) filtry (oryginalne) powietrza 50zł, oleju 50zł, paliwa 30zł, kabinowy 50zł. Opony letnie 18 cali 235/40 od 350 zł sztuka. Ubezpieczenie roczne dla nowego kierowcy który nigdy nie ubezpieczał pojazdu OC+AC około 2500-3000zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za takie pieniądze to mogę z czystym sumieniem polecić. Nie jest to klasa premium, lecz zależało mi na łatwym w utrzymaniu oraz dość wygodnym cichym i pojemnym aucie z możliwością podniesienia mocy. Do tego jeszcze mało pali i mega dobrze się prowadzi. Pakiet ST-line dodaje mu agresywnego wyglądu co jest również na plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, przejechałem 4000km więc warto mieć to na uwadze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, przejechałem 4000km więc warto mieć to na uwadze.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Kombi Facelifting