Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan Facelifting

PierwszyFord, 6 lat temu
Silnik 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Sedan Facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : 1000km to niewiele ale zdecydowałem się już teraz wstawić w miarę obszerną opinię bo zwyczajnie takich brakuje
4,0
Całokształt
Za krótko jeżdżę, żeby obiektywnie ocenić więc neutralnie: na razie "dobrze +" na zachętę.
Wrażenia
4,0
Silnik
W skodzie moment 250Nm tutaj tylko 160 ale muszę przyznać że jak trochę wkręcam na obroty (2500-3000) to nie wygląda to źle szczególnie w mieście... miałem jednak świadomość że brak turbiny będzie odczuwalny. Przy wyprzedzaniu na trasie przy prędkościach ok. 100-120km/h zdecydowanie jednak momentu brakuje.
5,0
Skrzynia biegów
Na razie biegi wchodzą rewelacyjnie, lewarek krótki, bardzo ergonomiczny i właściwie umiejscowiony. Jedna uwaga: wsteczny bieg zaraz za "piątką". Raz niewiele brakowało a bym włączył jak "szósty" bieg. W Skodzie był przed "jedynką" - bezpieczniej. Kwestia przyzwyczajenia...
5,0
Układ jezdny
To chyba jedna z najlepszych rzeczy w tym samochodzie. Tłumi bardzo dobrze, cichy. Zawieszenie na zakrętach wprost rewelacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność zarówno do przodu jak i do tyłu przyzwoicie ale bez ekscytacji. Dla mnie lusterka boczne trochę za wąskie. Jedno co mi przeszkadza to ogrzewanie przedniej szyby podczas jazdy nocnej. Niestety światła nadjeżdżających samochodów odbijają się od drucików ogrzewania co znacząco pogarsza komfort jazdy nocą. Ponieważ to typowy sedan brak tylnej wycieraczki. Dopóki such i ładna pogoda to nie problem. Zobaczymy jak to wypadnie jesienią czy zimą.
4,0
Ergonomia
Ogólnie cały kokpit bardzo dobrze spasowany, łatwy dostęp do mediów. Praktycznie wszystko można zrobić z kierownicy lub używając komend głosowych. Fotele dobrze wyprofilowane z przyzwoitym bocznym trzymaniem. Regulacja wysokości fotela kierowcy mogłaby być większa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna po prostu bajka. Ogromny zakres indywidualnych ustawień. Najbardziej podoba mi się mnogość konfiguracji ustawień nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu niestety raczej słabo. O ile z przodu okey to z tyłu szału już nie ma. Co najmniej 10-15 cm więcej miałem w Octavii a była tylko 3 cm dłuższa... Co zaskakujące bagażnik znacząco mniejszy 421litrów (koło dojazdowe) a w Octavii z pełnym kołem było 560 litrów
5,0
Wyciszenie
Benzyna więc jak dla mnie cichutko. U dilera dowiedziałem się, że po lifcie Focus został jeszcze poprawiony w tym obszarze. Generalnie cisza... ;-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przejechane zaledwie 1000km. 2/3 w Wawie reszta na trasie. Generalnie jestem bardzo mile zaskoczony. Na trasie (360km A1,A2 S8) spalił 6,5litra. W mieście 7,8 - 8,1 ale aktualnie wakacje, nie ma większych utrudnień. Zapewne od wrześnie podskoczy
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem wersję Titanium jak dla mnie z dużym rabatem więc jak dla mnie rewelacja!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dotyczy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie dotyczy 5lat gwarancji mam nadzieję, ze to mnie uchroni przed większymi wydatkami. Po prawie 9 latach z TurboDieslem świadomie wybrałem benzyniaka bez turba. Słąbszy ale w Skodzie "zaliczyłem" wymianę dwumasy + sprzegła oraz awarii zaworu tubospręzarki co łacznie kosztował prawie 3200PLN. Tutaj nie ma mocy ale nie ma też koła dwumasowego, turbiny czy filtra DPF

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan Facelifting