Szukaj

Informacje o Ford Focus III Sedan Facelifting

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4538 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Wysokość 1469 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Prześwit 140 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 472 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~paweł_walter
Sedan Facelifting 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW
Ford Focus III
Autko Ford Focus III FL HB użytkuje od niedawna i wiem jak ciężko znaleźć coś o nim na Polskich forach. Postanowiłem więc podzielić się z wami tym co udało mi się ustalić. Sprzedawane egzemplarze z tym silnikiem 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW pochodzą z USA lub z Kanady. Na tamten rynek wychodziły przeważnie z takim silnikiem, chyba że wersja ST lub RS wtedy mamy turbodoładowany. Na otomoto głównie można znaleźć Focusy z 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią Powershift DPS6 6DCT250 - suche sprzegła, gdzie do skrzyni wchodzi niecałe 2L oleju. Producentem modułu sprzęgła w tym rozwiązaniu jest LuK, a producentem skrzyni biegów i elektroniki sterującej Getrag. Tutaj rekomendowany olej https://www.amazon.com/Genuine-Ford-XT-11-QDC-Clutch-Transmission/dp/B00BNVK974/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1488845857&sr=8-1&keywords=xt-11-qdc&linkCode=sl1&tag=fordt-20&linkId=75c805085fb72716d780ce42280368f1. Ja znalazłem zamiennik EUROL MTF 75W GL-4 1L - producent podaje, że może być stosowany do DPS6. Procedura wymiany oleju https://www.youtube.com/watch?v=zS121dp91YQ . Skrzynia automatyczna, która wychodziła na europę to Powershift 6DCT450. Tu mamy sporą różnicę, bo ta skrzynia posiada tzw mokre sprzęgła pracujące w oleju i tu musimy wlać 6L plus wymiana filtra. W 6DCT250 nie wymieniamy filtra. Jeśli chodzi o spalanie to dwulitrowa benzyna nie należy do ekonomicznych. Nie ma szansy żeby zejść poniżej 10l w mieście, zresztą silnik i skrzynia zachęcają do mocniejszego wciskania pedału. Mój Focus spala 11.5 w mieście i 7,2 w trasie przy ostrej jeździe latem. Na pewno nie jest to auto na zakupy bądź na niedzielny wyjazd do kościoła. Generuje dość dużą moc co wręcz skłania do agresywnej jazdy, a co za tym idzie do dużego spalania. Jednak coś za coś, brak turbiny i spora moc z czystej pojemności. Prostota rozwiązań zwiastuje długie bezawaryjne użytkowanie.
4,5
~Koziel
Sedan Facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM 77kW
Ford Focus III
Ciężko cokolwiek powiedzieć złego - ot, "dobry poprawny samochód". Ma wszystko czego potrzeba, klasyczną linię... momentami taki trochę za spokojny, nieco nijaki... Nie ma jakiś większych wad (poza silnikiem, który jest za słaby), reszta ok. Taki przeciętniak. Ładnie się prezentuje, wygodnie się nim jeździ... Jazda na drogach krajowych jest wygodna, w mieście nawet nawet (choć akurat doskiwera brak czujników parkowania), za to na trasach autostradowych - silnik wyraźnie "łapie zadyszkę" przy dużym obciążeniu i podjazdach...
4,4
~Flancer
Sedan Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Samochód spełnił moje oczekiwania; dokładnie wiedziałem, czego potrzebuję i Focus wydawał się optymalnym wyborem w stosunku do potrzeb - dzisiaj mogę to tylko potwierdzić. Idealny samochód na dłuższe trasy - umiarkowany apetyt na paliwo przy przyzwoitych naprawdę osiągach, bardzo duży komfort jazdy - neutralne prowadzenie, wygoda, potwierdza się opinia o zawieszeniu - na pewno jedno z najlepszych w klasie; do tego cisza w środku i bogate wyposażenie wersji Titanium - zwłaszcza SYNC 3, pozwalający korzystać z Android Auto i najlepszych na dzisiaj map Google na wyświetlaczu auta - to ogromna wygoda i w zgodzie z przepisami ;-) Czyta SMS-y, można oddzwonić itd. No i ładne wg mnie wnętrze - nowoczesne i ergonomiczne. Drobne minusy: tapicerka siedzeń nieco zbyt łatwo przyjmuje zabrudzenia, pokrywa bagażnika nie chce już trzymać się w najwyższym położeniu i zdradziecko spada niżej po chwili, więc można przydzwonić niechcący... Dość łatwo również pobrudzić jasną podsufitkę - mnie udało się... notatnikiem z ekoskóry.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Sedan Facelifting
6,9 – 8,7
l/100 km
5,0 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Sedan Facelifting 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Focus III
hej - zrobiłem w kwartał 20 tyś tym autem - od nowego go mam i pali dość dużo ale chyba z uwagi na to że wcześniej długo miałem 1.6 TDI które paliło ok 4-5 litra na 100 . i też zawsze w pośpiechu Ford pali więcej bo zazwyczaj pokazuje 6.7 l na 100 km. mój styl jazdy jest raczej dość agresywny ale od tego co podaje producent są ogromne różnice zwłaszcza w trasie. NAWETz górki to on nie pali tych 4 litrów.. a 6 bieg w trasie tylko podnosi spalanie. na tle konkurencji myślę że auto pali o trochę za dużo 6 byłoby ok. a wychodzi prawie 7.
5,4
Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Ford Focus III
Auto użytkuję 95% autostrada 5% miasto. Przy normalnej jeździe 120-140km/h spalanie oscyluje w granicach 5,2-5,4 l/100km. Dłuższa trasa Łowicz-Zakopane-Łowicz przy małym natężeniu ruchu i prędkości przelotowej 120-130 kmh, spalanie spało do 4,7l/100km.
7,0
Sedan Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Spalanie zmierzone za pośrednictwem jednej z popularnych aplikacji na smartfona na dystansie 17 tys. km. Średnie spalanie na poziomie 7,25 l/100 km, uważam za przyzwoity wynik w stosunku do dynamiki jazdy, którą oferuje silnik o mocy 150 KM.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 12
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ford Focus III Sedan Facelifting