Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan Facelifting

paweł_walter, ponad rok temu
Silnik 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus III Sedan Facelifting 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Autko Ford Focus III FL HB użytkuje od niedawna i wiem jak ciężko znaleźć coś o nim na Polskich forach. Postanowiłem więc podzielić się z wami tym co udało mi się ustalić. Sprzedawane egzemplarze z tym silnikiem 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW pochodzą z USA lub z Kanady. Na tamten rynek wychodziły przeważnie z takim silnikiem, chyba że wersja ST lub RS wtedy mamy turbodoładowany. Na otomoto głównie można znaleźć Focusy z 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią Powershift DPS6 6DCT250 - suche sprzegła, gdzie do skrzyni wchodzi niecałe 2L oleju. Producentem modułu sprzęgła w tym rozwiązaniu jest LuK, a producentem skrzyni biegów i elektroniki sterującej Getrag. Tutaj rekomendowany olej https://www.amazon.com/Genuine-Ford-XT-11-QDC-Clutch-Transmission/dp/B00BNVK974/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1488845857&sr=8-1&keywords=xt-11-qdc&linkCode=sl1&tag=fordt-20&linkId=75c805085fb72716d780ce42280368f1. Ja znalazłem zamiennik EUROL MTF 75W GL-4 1L - producent podaje, że może być stosowany do DPS6. Procedura wymiany oleju https://www.youtube.com/watch?v=zS121dp91YQ . Skrzynia automatyczna, która wychodziła na europę to Powershift 6DCT450. Tu mamy sporą różnicę, bo ta skrzynia posiada tzw mokre sprzęgła pracujące w oleju i tu musimy wlać 6L plus wymiana filtra. W 6DCT250 nie wymieniamy filtra. Jeśli chodzi o spalanie to dwulitrowa benzyna nie należy do ekonomicznych. Nie ma szansy żeby zejść poniżej 10l w mieście, zresztą silnik i skrzynia zachęcają do mocniejszego wciskania pedału. Mój Focus spala 11.5 w mieście i 7,2 w trasie przy ostrej jeździe latem. Na pewno nie jest to auto na zakupy bądź na niedzielny wyjazd do kościoła. Generuje dość dużą moc co wręcz skłania do agresywnej jazdy, a co za tym idzie do dużego spalania. Jednak coś za coś, brak turbiny i spora moc z czystej pojemności. Prostota rozwiązań zwiastuje długie bezawaryjne użytkowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty silnik na łańcuszku. 4,3 l oleju Castrol Magnatec. 160kM mimo, że bez turbiny daje dużo frajdy z zacięciem sportowym. Pięknie brzmi i dużo pali
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze się sprawuje. Pięknie zmienia biegi plus szybkie redukcje kickdown. Bardzo dobra do agresywnej jazdy.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu raczej miejsce symboliczne nie na długie trasy
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan Facelifting