Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus III Sedan

Liton, 6 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus III Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moment obrotowy robi swoje - samochód z 5 osobami w środku rusza pod stromą górkę wciskając w fotel.
4,0
Całokształt
Nie ma gwizdków i baloników, nie rozpędza się z prędkością geparda porażonego prądem, natomiast jest do bólu niezawodny - jedyne awarie jakie do tej pory miałem to brak płynu do wycieraczek. Przeglądy w ASO sporo kosztują, więcej niż w Niemczech, gdzie go kupiłem z salonu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Określę go tak - niezawodny. Kiedyś sądziłem, że mułowaty z powodu na wolne przyśpieszanie, jednak Focus Kombi w benzynie (samochód zastępczy) wyprowadził mnie z błędu. No i potężny moment obrotowy - to auto podjedzie wszędzie..
5,0
Skrzynia biegów
Nic się nie dzieje.
4,0
Układ jezdny
Niby nic się do tej pory nie działo, natomiast przy dużych zawrotach >270 stopni czuję, że warto zwolnić. Nie ufam mu w tej kwestii - mam dziwne wrażenie, że nadsterowność daje się we znaki.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z tyłu jest niewielka przez "podniesioną *****", zwłaszcza, że fotel kierowcy domyślnie siedzi dość głęboko. Do tego belki z przodu tworzą martwą strefę w której świetnie chowają się piesi, a nawet małe samochody...
5,0
Ergonomia
Krótko po nabyciu tego samochodu nie byłem w stanie go znaleźć razem z żoną - stał pod takim dziwnym kątem i światłem, że pod kątem prostym z boku wyglądał jak samochód sportowy. Osobiście bardzo mi się podoba po dziś dzień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ma 4 lata i podczas czyszczenia automat pokazuje śladowe straty. Jest bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam długie nogi, przez co notorycznie walę w przełącznik świateł. Inni ludzie natomiast bardzo chwalą go sobie za wygodę.
4,0
Wyciszenie
Powiedziałbym, że głośność w środku jest standardowa (kierowałem 7 osobówkami do tej pory).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duuuużo zależy od stylu jazdy oraz rodzaju drogi. Jadąc po pustej dróżce 80-90km/h na tempomacie widziałem nie więcej jak 4.8L, czasem nawet mniej. Natomiast powyżej 130 km/h spalanie rośnie już naprawdę gwałtownie. A mówimy o tempomacie - przy ręcznym szarpaniu się gaz/hamulec w dużym ruchu spalanie szybko rośnie. Generalnie samochód bardzo promuje rozważną jazdę jeśli idzie o koszty.
4,0
Stosunek jakość/cena
Robi swoją robotę, choć osobiście nie uważam by cena była jakąś szczególną okazją, choć na tle konkurencji wybija się na plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC się nie dzieje. Zero, null.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC się nie dzieje. Zero, null.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus III Sedan