Szukaj

Informacje o Ford Focus III Sedan

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4534 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1484 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1534 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 991 mm
Prześwit 150 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1475 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 421 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~WARMIAK
Sedan 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus III
Auto nigdy mnie nie zawiodło,generalnie bezawaryjne.Kierownica jak nowa,oryginalne tarcze hamulcowe jeszcze.Nadwozie z alufelgami na 215 tkach wg.mnie najbardziej dynamiczne i ładne,sedan paradoksalnie właśnie za nim baby sie oglądają:) no i w czerni Black Panther cuś..Kondycja zawieszenia wg.diagnosty ( przy 96 tyś ) bardzo dobra.Ocenil że jeszcze z 25 tyś na tym zrobię.Lakier z lekka zblakł.Wnętrze zadbane bez bardzo wyraźnego zużycia.Być może forma użytkowania sprawiła (sam kierowca zwykle + trasa codzienna 80 km do pracy ) że autko sprawuję się super.Ale żeby nie było cacy to są też i pierwsze schodki na razie. Siada katalizator,podobno wszystkie te małe silniczki maja z tym problem.Koszt to ok 1350 zł w niezależnym warsztacie.Wg mnie fatalne prowadnice wycieraczek.Końce szyby nie sa ogrzewane i ok 10 cm po każdej stronie szyby przedniej zostaje nie rozpuszczone no i wycieraczki do końca szyby też nie dochodzą.Finał jest taki że g...o widzimy na boki, Ford zaoszczędzil i tak trzeba skrobać.Odchodzą uszczelki drzwi (wszystkich !! ) Lampy tylne w zasadzie od nowości mają w środku akwarium i syfik, ale o dziwo nigdy żarówki nie poszły. W sedanie nie tylko ja to ma w lampach,nie wiem jak inne wersje nadwoziowe.Często też przepalają mi sie żarówki przednie??Nik nie wie dla czego..Kupa żarówek w bagażniku.Dostęp super,wymiana trwa ok 3 min. Bagażnik:cóż wielkolud to to nie jest.Ma zasadniczą wadę,zawisy raz , dwa , mały otwór załadunkowy który powoli mnie męczy.( nie mogę koszyka wiklinowego na zakupy włożyć nie przechylając go znacznie. Przestrzeń z tyłu: Za mną w zasadzie nikt nie ma wygodnie,konkurencja jest jednak lepsza (VW Jetta ) to tez zaczyna mnie irytować.Reszta ma wg.mnie dośc miejsca. Silnik ocenię bardzo dobrze, bałem sie go a teraz żaden mi nie straszny i polecam.Oleju nie żre,nie psuje się,na krótkich skokach zrywny i elastyczny, w trasie pali 5 l!!! średnią obecnie mam 5,7 bo więcej na obrzeżach miasta .Na trase szybszą..hm...brak mu jednak pojemności i mocy.. Pochwalę jeszcze czujniki parkowania. mam do czynienia z różnymi autkami, nie wiem kto dostarcza i stroi czujniki dla forda ale to najlepsze czujniki z jakimi przez ostatnie 4 lata miałem do czynienia..BARDZO POLECAM. Skrzynia: Moja jak nowa,krótko szybko po prostu super....ale manual.:( kolanko zaczyna boleć czasami. Wentylacja-klima itp...W pierwszym wpisie z przed 4 lat napisałem że zaraz mi sie coś w regulacji nawiewów rozleci.Zgrzytało przestawiało no słabo to wyglądało....A po 4 latach?/ dalej lekko zgrzyta ALE NIC SIĘ NIE STAŁO:):)Chodzi, chłodzi obiady robi...super. To tyle po czterech latach, autko sprzedaję. Teraz musze mieć kombi i to jedyny powód.Wierze że następny własciciel będzie równiez zadowolony. POLECAM BARDZO FOCUSA.Amen
3,1
~Fater
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Auto bardzo dobre do miasta, można się wszędzie wcisnąć. Na trasie nie ma problemów z wyprzedzaniem, jednostka ma naprawdę świetną dynamikę, nie zmienia się to nawet przy maksymalnym obciążeniu pojazdu (5 osób plus pełny bagażnik). Wizualnie sedan jest dla mnie najładniejszym z focusów, co niestety przekłada się in minus na jego funkcjonalność (bagażnik). Cena zbyt wysoka jak na te klasę auta (obecnie taka wersja to katalogowo około 90k PLN). Niestety fabryczna wada silnika i liczne drobne usterki dyskwalifikują Forda przy następnym zakupie jakiegoś pojazdu.
4,9
~Marek
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Auto wybrałem po jazdach próbnych. Jeździłem Hondą Civic, VW Jeta 1.4 TSI, Toyotą Corolla 1.6, Mazda 3 2.0 120 KM. Wrażenia z jazdy 1-cicho, można jechać 160 km/h i nie słyszeć silnika. Silnik słyszalny przy przyśpieszaniu i jego dzwięk jest piszczotą dla ucha. Dynamika i elastyczność sprawiają że wyprzedanie staje się przyjemnością.Oszczędny średnie spalanie z przewagą trasy po 35 tys km to 6.6.Max udało się osiągnąć 8.0 min.4,9 prędkość do 85km/h.2- zawieszenie pewne i co ważne komfortowe 3- zmiana biegów precyzyjna i obsługa, tempomatu,radia,telefonu prosta. Przestrzeń kabiny przeciętna.Minus za obsługę zestawu głośnomówiącego tylko w języku angielskim.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Sedan
6,6 – 9,3
l/100 km
4,8 – 5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus III
Silnik idealny cichy tz niesłyszalny, dynamiczny,elastyczny no i oszczędny. Podstawowa zasada oszczędnej jazdy nie przyspieszać ale dynamiczna jazda Lublin Warszawa częste wyprzedzanie pełne obroty silnika , start czasami z 3 biegu 6,5 l .Trasa Lublin Włodawa do 110/h ,sporadyczne wyprzedzanie 5,8 l/100km. Autostrada do Włoch pełne obciążęnie,klima prędkość 120-125km okresowo tylko 140km/h 6,2l/100km. Jazda miejska spokojnie 6,5-6,8 jazda dynamiczna, pierwszy na światłach nie przekroczyłem jeszcze 8l.
9,3
Sedan 1.6 Duratec 105KM 77kW
Ford Focus III
Użytkuję samochód /firmowy/ prawie wyłącznie w mieście /Warszawa. ok. 3.500 km./miesiac./ Jeżdzę sporo, w dzień i w nocy z włączoną klimatyzacją. Najmniejsze odnotowanie spalanie 7,6l./100 km. - jazda w nocy, bez gazu; największe - 12,6/100 jazda w korku - dzień. Ogólnie - dramat... rzeczywiste spalanie oscyluje wokół 10l./100 przy jeżdzie ekologicznej, nawet nie normalnej, nie mówiąć już o agresywnej /zmiana biegów najszybciej jak się da - zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowgo, nie przekraczanie 4.000 obr./ Ogólna uwaga - mam wrażenie, że większość kierowców podając średnie zużycie paliwa podaje wskazania komputera pokładowego, a są one, mniej lub bardziej zaniżone, w każdym samochodzie.
6,9
Sedan 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Ford Focus III
Spalanie katalogowe a rzeczywiste to dwie zupełnie różne sprawy. Przy jeździe dość dynamicznej, w cyklu mieszanym standardem jest 7 litrów na 100km. W mieście potrafi spalić nawet do 9 litrów, ale mówimy o jeździe na nierozgrzanym silniku na krótkich trasach, w zimie albo w lecie (gdy dochodzi jeszcze klimatyzacja). Na długich trasach autostradowych około 7 litrów (trasa Poznań-Paryż-Poznań, pełne obciążenie: 5 dorosłych osób w samochodzie plus bagaże, tempomat głównie na 140, spalanie 7.2l/100km). Mógłby być trochę oszczędniejszy, ale nie jest źle. No i nawet na 6 biegu, przy pełnym obciążeniu nie ma problemu, żeby dynamicznie przyspieszyć, gdy jest taka potrzeba.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 6
Nienagrzany silnik gaśnie zimą gdy pozostawiony na wolnych obrotach.
  • Ford Focus III Hatchback 5d 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2011
  • silnik
  • 55 tys. km
Problem mam już z autem od dwóch lat. Problem występuje tylko po zimnych nocach (tempreatura ponieżej 0). Silnik zapala bez większego problemy natomiast po upływie kilku/kilkunastu sekund obroty zaczynają falować i gaśnie. Potem ma problemy z ponownym zapaleniem (raz rozładowałem akumulator na kręceniu) chociaż zwykle w końcu się udaje. Problemu można uniknąć jeśli po odpaleniu trzymam gaz przez 30 sekund; jeśli była zimna noc to ok. dwóch minut. Odjechać wcześniej ciężko ponieważ silnik potrafi zgasnąć podczas zmiany biegu (gdy jest przez ułamek sekundy wysprzęglony) - czasem udaje mu się przywrócić pracę po załączeniu biegu (dzięki rozpędowi) ale czasem nie - występuje wtedy komunikat awaria silnika który znika po ponownym odpaleniu. Problem jest szczególnie dotkliwy gdy stosuję normalne paliwo, Diesel Ultimate od BP zwykle zmniejsza częstość występowania problemu ale też nie w 100% (nie wiem dlaczego ale shell v-power i Lotos ten droższy nie wydają się pomagać). Wymiana filtra paliwa nie pomogła. 3 różne ASO nie znalazły przyczyny problemu niestety nie miałem okazji zostawić u nich auta podczas mrozów.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Drążki kierownicze do wymiany
  • Ford Focus III Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2014-2018
  • układ kierowniczy
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
w czasie przeglądu okazało się, że drążki kierownicze są do wymiany
wyciek na dywanik od kierowcy
  • Ford Focus III
  • wnętrze
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
od pewnego czasu widoczne wycieki nie znanej mi cieczy na dywanik kierowcy
2 komentarze
Ford Focus III Sedan