Szukaj

Informacje o Ford Focus III Sedan

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4534 mm
Szerokość 1823 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2010 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1858 mm
Wysokość 1484 mm
Rozstaw osi 2648 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1534 mm
Zwis przedni 895 mm
Zwis tylny 991 mm
Prześwit 150 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1475 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 421 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~WARMIAK
Ford Focus III
Sedan 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Auto nigdy mnie nie zawiodło,generalnie bezawaryjne.Kierownica jak nowa,oryginalne tarcze hamulcowe jeszcze.Nadwozie z alufelgami na 215 tkach wg.mnie najbardziej dynamiczne i ładne,sedan paradoksalnie właśnie za nim baby sie oglądają:) no i w czerni Black Panther cuś..Kondycja zawieszenia wg.diagnosty ( przy 96 tyś ) bardzo dobra.Ocenil że jeszcze z 25 tyś na tym zrobię.Lakier z lekka zblakł.Wnętrze zadbane bez bardzo wyraźnego zużycia.Być może forma użytkowania sprawiła (sam kierowca zwykle + trasa codzienna 80 km do pracy ) że autko sprawuję się super.Ale żeby nie było cacy to są też i pierwsze schodki na razie. Siada katalizator,podobno wszystkie te małe silniczki maja z tym problem.Koszt to ok 1350 zł w niezależnym warsztacie.Wg mnie fatalne prowadnice wycieraczek.Końce szyby nie sa ogrzewane i ok 10 cm po każdej stronie szyby przedniej zostaje nie rozpuszczone no i wycieraczki do końca szyby też nie dochodzą.Finał jest taki że g...o widzimy na boki, Ford zaoszczędzil i tak trzeba skrobać.Odchodzą uszczelki drzwi (wszystkich !! ) Lampy tylne w zasadzie od nowości mają w środku akwarium i syfik, ale o dziwo nigdy żarówki nie poszły. W sedanie nie tylko ja to ma w lampach,nie wiem jak inne wersje nadwoziowe.Często też przepalają mi sie żarówki przednie??Nik nie wie dla czego..Kupa żarówek w bagażniku.Dostęp super,wymiana trwa ok 3 min. Bagażnik:cóż wielkolud to to nie jest.Ma zasadniczą wadę,zawisy raz , dwa , mały otwór załadunkowy który powoli mnie męczy.( nie mogę koszyka wiklinowego na zakupy włożyć nie przechylając go znacznie. Przestrzeń z tyłu: Za mną w zasadzie nikt nie ma wygodnie,konkurencja jest jednak lepsza (VW Jetta ) to tez zaczyna mnie irytować.Reszta ma wg.mnie dośc miejsca. Silnik ocenię bardzo dobrze, bałem sie go a teraz żaden mi nie straszny i polecam.Oleju nie żre,nie psuje się,na krótkich skokach zrywny i elastyczny, w trasie pali 5 l!!! średnią obecnie mam 5,7 bo więcej na obrzeżach miasta .Na trase szybszą..hm...brak mu jednak pojemności i mocy.. Pochwalę jeszcze czujniki parkowania. mam do czynienia z różnymi autkami, nie wiem kto dostarcza i stroi czujniki dla forda ale to najlepsze czujniki z jakimi przez ostatnie 4 lata miałem do czynienia..BARDZO POLECAM. Skrzynia: Moja jak nowa,krótko szybko po prostu super....ale manual.:( kolanko zaczyna boleć czasami. Wentylacja-klima itp...W pierwszym wpisie z przed 4 lat napisałem że zaraz mi sie coś w regulacji nawiewów rozleci.Zgrzytało przestawiało no słabo to wyglądało....A po 4 latach?/ dalej lekko zgrzyta ALE NIC SIĘ NIE STAŁO:):)Chodzi, chłodzi obiady robi...super. To tyle po czterech latach, autko sprzedaję. Teraz musze mieć kombi i to jedyny powód.Wierze że następny własciciel będzie równiez zadowolony. POLECAM BARDZO FOCUSA.Amen
3,1
~Fater
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Auto bardzo dobre do miasta, można się wszędzie wcisnąć. Na trasie nie ma problemów z wyprzedzaniem, jednostka ma naprawdę świetną dynamikę, nie zmienia się to nawet przy maksymalnym obciążeniu pojazdu (5 osób plus pełny bagażnik). Wizualnie sedan jest dla mnie najładniejszym z focusów, co niestety przekłada się in minus na jego funkcjonalność (bagażnik). Cena zbyt wysoka jak na te klasę auta (obecnie taka wersja to katalogowo około 90k PLN). Niestety fabryczna wada silnika i liczne drobne usterki dyskwalifikują Forda przy następnym zakupie jakiegoś pojazdu.
4,9
~Marek
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Auto wybrałem po jazdach próbnych. Jeździłem Hondą Civic, VW Jeta 1.4 TSI, Toyotą Corolla 1.6, Mazda 3 2.0 120 KM. Wrażenia z jazdy 1-cicho, można jechać 160 km/h i nie słyszeć silnika. Silnik słyszalny przy przyśpieszaniu i jego dzwięk jest piszczotą dla ucha. Dynamika i elastyczność sprawiają że wyprzedanie staje się przyjemnością.Oszczędny średnie spalanie z przewagą trasy po 35 tys km to 6.6.Max udało się osiągnąć 8.0 min.4,9 prędkość do 85km/h.2- zawieszenie pewne i co ważne komfortowe 3- zmiana biegów precyzyjna i obsługa, tempomatu,radia,telefonu prosta. Przestrzeń kabiny przeciętna.Minus za obsługę zestawu głośnomówiącego tylko w języku angielskim.
Średnie spalanie dla Ford Focus III Sedan
6,4 – 7,9
l/100 km
4,8 – 5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford Focus III
Sedan 1.6 Duratec 105KM 77kW
Samochód MEGA jako zawieszenie i komfort oraz ekonomię - najlepszy na nierównych drogach, wszyscy zwalniają a Focus wybiera nierówności jak ciepłe bułeczki z piekarni. Spalanie - cykl mieszany , oszczędny tj. Autostrada do 120km/h , jazda w mieście i poza nią do 2500obr to uwaga 5,7l/100km - a przy tak niskich obrotach ten motor sobie po prostu radzi - oczywiście jeżeli nie musisz być najszybszy na światłach. Jestem przedstawicielem handlowym i w firmie nie chcieli wierzyć , że na co dzień od 4 lat mam tak niską średnią 6,5l/100km z klimą latem i w zimę itd. To też, aby pokazać , że przy temp. 10-20 @C auto może być bardziej oszczędne bez klimy przejeździłem 2 baki i wyszło 5,7l/100km. Średni cykl jazdy w km. to 30% autostrady , 10% drogi ekspresowej , 30% miasta , 30% drogi lokalne . Samochód jest z roku 2017 i przejechałem nim ponad 100tys km. Przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym nie powinien Wam przekroczyć 7,0l/100km. Przy okazji dostałem nową Toyotę 1,8 Hybryd , i przy zamulającej jeździe tj. autostrada za Tirami, miasta minimum gazu - wyszła 5,0l/100km , czyli 0,7l na 100km. Także fascynatom Hybryd proponuję wziąć kalkulator do ręki i obliczyć koszt inwestycji w ten system do stopy zwrotu z jego oszczędności.
6,9
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Silnik idealny cichy tz niesłyszalny, dynamiczny,elastyczny no i oszczędny. Podstawowa zasada oszczędnej jazdy nie przyspieszać ale dynamiczna jazda Lublin Warszawa częste wyprzedzanie pełne obroty silnika , start czasami z 3 biegu 6,5 l .Trasa Lublin Włodawa do 110/h ,sporadyczne wyprzedzanie 5,8 l/100km. Autostrada do Włoch pełne obciążęnie,klima prędkość 120-125km okresowo tylko 140km/h 6,2l/100km. Jazda miejska spokojnie 6,5-6,8 jazda dynamiczna, pierwszy na światłach nie przekroczyłem jeszcze 8l.
9,3
Ford Focus III
Sedan 1.6 Duratec 105KM 77kW
Użytkuję samochód /firmowy/ prawie wyłącznie w mieście /Warszawa. ok. 3.500 km./miesiac./ Jeżdzę sporo, w dzień i w nocy z włączoną klimatyzacją. Najmniejsze odnotowanie spalanie 7,6l./100 km. - jazda w nocy, bez gazu; największe - 12,6/100 jazda w korku - dzień. Ogólnie - dramat... rzeczywiste spalanie oscyluje wokół 10l./100 przy jeżdzie ekologicznej, nawet nie normalnej, nie mówiąć już o agresywnej /zmiana biegów najszybciej jak się da - zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowgo, nie przekraczanie 4.000 obr./ Ogólna uwaga - mam wrażenie, że większość kierowców podając średnie zużycie paliwa podaje wskazania komputera pokładowego, a są one, mniej lub bardziej zaniżone, w każdym samochodzie.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.
Ford Focus III Sedan