Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Kombi

KubaM, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus IV Kombi 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : - niewielkie spalanie - zaskakująca dynamika
Zawieszenie : - zachowana sztywność przy odpowiednim komforcie
5,0
Całokształt
Przebieg 3500 km, samochód odebrany w listopadzie 2019. Wersja Titanium z pakietem Parking i Winter.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, sam byłem zdziwiony ile można wykrzesać z silnika 1.0. Dostaje zadyszki kiedy wozimy na pokładzie 4 dorosłe osoby. Na szczęście zdarza mi się to raz do roku więc nie odczuwam tego dyskomfortu. System odłączający 1 cylinder powoduje lekki wibracje nadwozia, jednak zysk w postaci spalania przyćmiewa tę wadę.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą perfekcyjnie. Lewarek chodzi płynnie, nic nie zgrzyta, ani się nie zacina.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się perfekcyjnie. Wersja kombi jest wyposażona z tyłu w zawieszenie wielowahaczowe, w przeciwieństwie do hatchback. Focus zawsze słynął z układu prowadzenia i IV odsłona Focusa w tym temacie nadal wypada świetnie.
5,0
Karoseria
Przy tak niskim przebiegu nie można nic powiedzieć o jakości. A w kwestii wyglądu decydują gusta - mi się bardzo podoba.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność to największa wada nowego Focusa. Słupek A zasłania mocno widoczność, przy zakrętach martwię się, czy nie zahaczę o krawężnik. Widoczność w lusterkach bocznych też jest mierna - lusterka są bardzo małe. Mam je ustawione tak, żeby widzieć równoległy pas ruchu, a w trakcie manewrów parkingowych posiłkuję się czujnikami i kamerą.
5,0
Ergonomia
Wielka zaleta. Większość potrzebny opcji obsługuję na wielofunkcyjnej kierownicy. Obsługa klimatyzacji i nagłośnienia odbywa się poprzez fizyczne przyciski, a nie ekrany dotykowe. Wygodne miejsce do odłożenia smartfona.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam pakiet Winter. Nie miałem jeszcze okazji korzystać z podgrzewanej szyby, ale kierownica to ogromna zaleta. W początkowej fazie grzeje bardzo mocno, a potem z czasem coraz delikatniej, nie parzy dłoni. Podgrzewane fotele grzeją bardzo mocno. Mają 3 stopniową regulacje, a ciężko wytrzymać już na 1. poziomie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina jest przepastna. Z przodu ma się poczucie, jakby auto było szersze niż jest w rzeczywistości. Z tyłu jest bardzo dużo miejsca na nogi pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Silnika niemal nie słychać. Szumy powietrza pojawiają się w okolicach prędkości 120km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 6,3 l/100km - bardzo przyzwoite. I to przy dynamicznej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie i z takim wyposażeniem była to dla mnie bezkonkurencyjna oferta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii. Za mały przebieg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii. Za mały przebieg.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus IV Kombi