Szukaj

Informacje o Ford Focus IV Kombi

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja Forda Focusa, rodzinnego samochodu klasy średniej, jest bardziej stylowa i bardziej przestronna. Nowe, wyróżniające się wersje, obejmują ekskluzywnego Focusa Vignale i inspirowanego klasą SUV-ów Focusa Active. 

Inżynierowie Forda ściśle współpracowali z klientami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i jeszcze bardziej praktyczną wersję kombi, a także charakterystyczne, obdarzone własną osobowością serie w obrębie gamy – stylowego Focusa Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Focusa Vignale. Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi.

czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Ford Focus

Cena od: 82 900 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4668 mm
Szerokość 1825 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1979 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1848 mm
Wysokość 1494 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1572 mm
Rozstaw kół - tył 1566 mm
Zwis przedni 909 mm
Zwis tylny 1059 mm
Prześwit 134 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1109 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 987 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 918 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1008 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1421 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1364 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1325 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1653 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 608 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1150 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1047 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1835 mm
Wysokość progu załadowczego 625 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Całokształt

Wybrane oceny

3,1
~Damian
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ford Focus IV
Samochód w porównaniu do poprzednika znacznie urósł i ma zdecydowanie więcej miejsca w środku. Niestety na tym kończą się jego zalety. Skrzynia biegów źle zestopniowana, wyjątkowo słabo ciągnie od niskich obrotów, czasem wręcz gaśnie przy ruszaniu. Prowadzenie i wyciszenie gorsze niż w poprzednim modelu. Największą bolączką obecnego modelu jest czujnik rozrzedzenia oleju (silnik 1.5 TDCi 120 KM). Pokazuje konieczność wymiany oleju co 8-9 tyś km, w przypadku gdy tego się nie zrobi następuje utrata gwarancji. Do przebiegu 29 tysięcy musiałem już być 3 razy w serwisie na płatnych wymianach oleju. Klocki hamulcowe zużyły się przy 20 tyś km. Często zawiesza się radio i ekran dotykowy. Ponoć wszystkie obecne focusy zmagają się z powyższymi usterkami, serwis tylko rozkłada ręce. Podsumowując porażka.
4,5
~plexer
Kombi 1.5 EcoBlue 120KM 88kW
Ford Focus IV
Auto przestronne zdecydowanie więcej miejsca w środku, bagażnik też minimalnie większy - dodatkowy schowek pod podłogą. Silnik żwawy ciągnie od niskich obrotów. Układ kierowniczy i zawieszenie mam wrażenie że minimalnie gorzej niż w poprzednim modelu. Audio mocno "cyfrowe" nienaturalne brzmienie, za to mikrofon działa świetnie tłumi niepożądane odgłosy otoczenia. Spalanie wg producenta to mit realnie w cyklu mieszanym przy dość spokojnej jeździe po 10 tys. km 5,4 l/ 100 km. Asystent pasa ruchu bardzo przydatny - prowadzi jak po sznurku.
4,7
~EM
Kombi 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Ford Focus IV
Auto użytkuję dopiero od kilku miesięcy, ale już teraz mogę powiedzieć, że zakup okazał się strzałem w dziesiątkę. Auto w pełni spełnia moje oczekiwania. Od dłuższego czasu szukałem auta odpowiedniego dla siebie oraz mojej rodziny i ostatecznie wybór padł na nowego Focusa. Rozważałem też auta z wyższego segmentu, ale stwierdziłem, że lepiej sprawdzi się nowe auto z bogatszym wyposażeniem oraz gwarancją fabryczną na 5 lat.
Ford Focus IV Kombi