Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus IV Kombi

Tomasz B., 2 lata temu
Silnik 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus IV Kombi 2.0 EcoBlue 150KM 110kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, oszczędny, ładnie przyspiesza.
Inne : Sporo miejsca w środku i duży bagażnik.
Inne : Przydatna aplikacja Forda pokazująca miejsce zaparkowania pojazdu, otwarcie drzwi czy klapy bagażnika, a także poziomy płynów. Liczy nawet koszty paliwa. Świetne rozwiązanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Często zawieszający się system SYNC3. Ford pomimo wgrania aktualizacji niewiele poprawił. Ponad to zegarek w samochodzie przestawia się sam wedle uznania, raz godzinę w przód, raz godzinę w tył....
Układ elektryczny : Zawieszający się automat podnoszenia szyby w drzwiach kierowcy - ten typ tak ma.
5,0
Całokształt
Fajne, ładne autko (wersja ST line). Spokojnie pomieści 4-osobową rodzinę. Jakość materiałów może ustępuje Audi czy BMW, ale jest o niebo lepsza od tych w markach koreańskich.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy jak na diesla, ładnie przyspiesza, niewiele pali (6.2 w tym 1/3 trasa, 2/3 miasto)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą przyjemnie. Bez uwag.
4,0
Układ jezdny
ESP mógłby działać lepiej, silnik jest zrywny i pomimo włączonej kontroli trakcji potrafi zakręcić kołami w miejscu. Samo prowadzenie auta - znakomite.
5,0
Karoseria
Po 65000 km nadal wygląda jak nowa. Niw widać zadrapań czy śladów zużycia lakieru.
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo słaba widoczność do tyłu, na szczęście jest kamera cofania i czujniki. Do przodu i na boki bez uwag.
5,0
Ergonomia
Do guzikologii łatwo się przyzwyczaić. Dobrze, że przyciski jeszcze są fizyczne, bo obsługa przycisków wirtualnych podczas jazdy to porażka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem szybko chłodzi, zimą szybko się rozgrzewa, szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku, sporo więcej niż w III generacji. Pozycja za kierownicą bardzo wygodna (185 cm wzrostu). Spory bagażnik zaspokajający większość potrzeb przeciętnej rodziny.
3,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać do 2 tys. obrotów. Gorzej z szumem opon - te odgłosy są już bardzo słyszalne. Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto godne uwagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinający się automat podnoszenia szyby. Niedopracowany system multimedialny ("zawiechy", samo-przestawiający się zegar)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria chłodnicy EGR (58 tys. km) , koszt naprawy 2200 zł - na szczęście pojazd jeszcze na gwarancji, więc naprawa gratis.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Focus IV

Liczba wpisów: 15

Ford Focus IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Focus IV Kombi