Nie wiem jak inne opinie ale moja dotyczy 2 l diesla manuala nowego z ASO jest to wersja st line kombi czyli mam go już ponad 6 lat
główna różnice widzę w wyciszeniu auta (jest bardzo cicho)- w porównaniu do wersji mk3 - bo to juz mój 4 focus ale zauważyłem ze ta jednostka 150 ps. nie jest tak mocna jak poprzednia też 150 ps. może dlatego że ma AdBlue ? zauwazyłem też że trochę więcej odprysków lakieru - ale to są drobiazgi - ford i kiedyś bym nie pomyślał że to powiem jest rewelacyjny .. nigdy żadna elektryka w żadnym focusie mi nie siadła. tak po 3 latach warto wymiienić nakrętki kół bo są tak zrobione że pod chrom wchodzi bród i na trasie można się zdziwić że nie idzie wymienić koła bo klucz nie pasuje . wczesniej miałem niemcy albo nowy golf albo skoda i tam co roku cos - albo pompa wody albo Climatronic albo wycieraczki - wiec mam porównanie i w Fordzie jakoś zawsze mi się udawało i było idelanie
Wrażenia
5,0
Silnik
2 l diesel 150 ps manual 2019 kombi dość szybka jazda czyli autostrada tak 140 - 170 -średnie z 20 tyś km.. 6.3 l
ale dodam że mój poprzedni focus też 2.0 diesel manual był jeszcze mocniejszy i średnie z 20 tyś pokazywał 6.5 l czasem udało mu się wejść na 240 (mk3) a mk4 czasem uda mu się lekko przekroczyć 230 ps nie wiem jak GPS moje obserację dotyczą wskazania liczników
5,0
Skrzynia biegów
bardzo precyzyjna
5,0
Układ jezdny
polecam film na yutube - Ford Focus 2018- Maniobra de esquiva widać tam doskonale jak dobrze prowadzi się focus - i możesz myśleć że przeciez każde auto skręca .. ale póki masz fokę to tak jest .. kup coś innego i zobacz jak Ci idzie na rondzie :) nie dasz rady go przelecieć tak jak fordem
zazwyczaj pierwszy luz na zawiasie pokazywał mi się po 150 tyś km
5,0
Karoseria
10 lat gwarancji na lakiet bo zawsze miałem auta z ASO
i nigdy nie miałem kłopotu z korozją ale czasem widać spasowanie elementów tak 7/10 raz w roku na przeglądzie spr perforacji nadwozia to koszt chyba 150 zł czego do dziś nie rozumiem ale trzeba to płacić aby ta gwarancję zachowac
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
racze nic --
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
[l/100km]