Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka II Streetka

Daniel, 8 lat temu
Silnik 1.6 Sport 95KM 70kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Ka II Streetka 1.6 Sport 95KM 70kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,08
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo starej konstrukcji jest naprawdę bardzo ciekawy. Samochód jest bardzo żwawy i szybki (spokojnie na autostradzie można jechać 160-170km/h
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zacinające się czujniki np. otwarcia drzwi, niekiedy drobne zwarcia
Karoseria : Rdzewiejący VIN (standard w Fordach z tych lat)
Silnik : Problem z dolotem powietrza
4,0
Całokształt
Samochód bardzo nietypowy. Nie ma osoby, która by się za nim nie obejrzała (nawet ludzie z samochodów wartych kilkanaście takich StreetKA). Jeżeli ktoś chce się wyróżniać z tłumu to jest to idealny samochód. Części są tanie. Silnik z Escorta i dużo części ze zwykłego KA. Trudno dostępne części stosowane tylko w tym modelu, ale tragedii nie ma. Bardzo duży bagaznik jak na taki mały kabriolet. naprawdę można się zdziwić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to Ford. Rewelacji nie ma, ale źle też nie jest. Ogólnie nigdy nie zawiódł mnie w drodze jednak, kontrolka check engine pojawia się i znika kiedy chcę. Psują się głównie części eksploatacyjne
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajnie zestrojona skrzynia. Krótkie przełożenia (z wyjątkiem 5 biegu) powodują bardzo dobre przyśpieszenie samochodu.
5,0
Układ jezdny
Dosłownie klei się do asfaltu. Szerokie 16 calowe felgi i na dodatek spora szerokość auta skutkuje rewelacyjną przyczepnością.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu jest ok. Z tyłu jak to w kabriolecie. Mała szybka z pleksi, która na dodatek się rysuje (standard) i słaba widoczność z tyłu. Stwarza to problem przy parkowaniu. Na minus małe i nieskładane lusterka.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Duży minus za brak możliwości regulacji kierownicy. Żądnej regulacji !. nadrabiają to jednak fotele, które da się dobrze ustawić wg. własnych preferencji. Na minus brak regulacji kręgosłupa lędźwiowego. No ale nie można przecież mieć wszystkiego
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Nagrzewnica mocniejsza niż w zwykłym KA i mniejsza kabina powoduje bardzo szybkie nagrzanie środka auta. na plus także podgrzewane fotele. Ciepło nie ucieka tak szybko, bo dach z materiału nie przepuszcza powietrza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest mały, więc nie można od niego wymagać niewiadomo jakiej przestrzeni, ale jednak brakuje trochę miejsca.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne, ponieważ materiałowy dach nie izoluje nas tak dobrze jak metal od środowiska zewnętrznego. Podczas deszczu jest naprawdę głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie wysokie spalanie byłoby doskonale. Części są tanie i łatwo dostępne (nawet te blacharskie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest tani i naprawdę fajny. Jest dużo tańszy od np. Mazdy MX5 a zapewnia tyle samo frajdy z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często przepalają się żarówki. Ostatnio padł potencjometr w panelu sterowania nawiewem (koszt wymiany całego panelu na nowy 99zł).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie uszkodził się tak, abym nie mógł kontynuować podróży

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Sport 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ka II Streetka